Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 03 nov 2006 18:23

LeChat schreef:Maar dan zou bij een 'post als gebruiker' de moderator-gebruiker ook zijn/haar naam erbij moeten zetten... tamelijk omslachtig allemaal.

neej dan niet in de extra account!

Het was sowieso niet serieus bedoeld. Kom op mensen, we kunnen toch wel onderscheiden wanneer een mod als gebruiker of als mod reageert.
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 nov 2006 18:36

Als iemand met de algemene moderator-account die Optimatus voorstelde *per ongeluk* een gebruikers-posting plaatst, weet je toch níet wie van de moderators die mening is toegedaan... (ténzij hij z'n naam erbij zet, maar dat zal niet gebeuren als 't per ongeluk is 8) ) Lekker lastig met reageren dan...

Maar goed, ik heb geen problemen met herkenbare mods hoor :wink: .
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 03 nov 2006 18:45

Gewoon houden zoals het is.

Misschien is het een idee dat de moderators hun tekst/handelingen als MOD in het groen weergeven. :!:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 03 nov 2006 20:51

Hmm, dat zou alleen bij mod breaks interessant zijn denk ik. En die passen we weinig toe.

Er zijn honderden van dit type forums. Zijn daar ook "problemen" met reacties van moderators zover jullie weten in gewoon de normale kleur?

Voorlopig zie ik in ieder geval geen reden om niet gewoon normaal door te gaan.
Laatst gewijzigd door BJ op 03 nov 2006 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 nov 2006 21:21

Die laatste zin móet een foutje zijn, BJ :wink:

Van mij hoeven de moderaties niet persé in 't groen (of welke andere kleur dan ook). Alhoewel 't op een ander forum waar ik veel kom (rechtenforum.nl) wel gebeurt en bij het splitsen van een topic of het veranderen van de topictitel is het soms wel handig. (Noem je dat nou mod breaks? :oops: )
Bij back-on-topic-waarschuwingen hoeft 't voor mij dan weer niet: die lees je (zelfs als ze van gewone gebruikers komen) toch wel als 'oh ja, sorry'. (Ik tenminste.. maar misschien ben ik gewoon hartstikke braaf :mrgreen: )
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 03 nov 2006 21:26

foutje aangepast, bedankt voor de tip :mrgreen:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 03 nov 2006 23:45

Ander kleurtje valt opzich misschien wel meer op als zijnde van hee hier is het gezag aan het werk.

Technico

Berichtdoor Technico » 04 nov 2006 01:57

En dan? Stel dat alle correcties in het rood weergegeven worden. Valt enorm op, dat wil je toch niet? Mods moeten vooral onzichtbaar hun werk doen. Even reflectie geven in het betreffende topic, of naar betreffende personen, maar niet zo dat iedereen kan zien dat er in een bepaald topic of op een bepaald persoon ingegrepen wordt.
Daarbij is het modereerbeleid op RW zo gekozen dat er vaker verwijderd wordt dan aangepast. Niet dat ik dat een minpunt vind trouwens. Het gaat best goed zo :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 nov 2006 15:09

En nog steeds even melden als er berichten verwijderd zijn. Het is heel vervelend als je een topic doorleest en je het gevoel hebt dat je een stuk mist, maar het niet zeker weet :P

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 20 nov 2006 16:24

*kuch*

Heeft TJ zelf de opmerkingen over Milan en haar obsessies weggehaald?
tamelijk zwakke reactie
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 nov 2006 16:35

Behalve zwak, ook nog eens onterecht. Het was ten eerste ontopic en ten tweede verwachten we op zijn minst een reden waaróm het verwijderd wordt.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 20 nov 2006 19:41

Ik dacht al iets te missen ja, wat ik toch redelijk ontopic edoch luchthartig vond....Deed me bijna denken dat ik oud word en niet meer kan herinneren of iets heb gepost of niet.... :?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 20 nov 2006 23:14

leclerc schreef:*kuch*

Heeft TJ zelf de opmerkingen over Milan en haar obsessies weggehaald?
tamelijk zwakke reactie

zwak?
Ik weet niet wat je daaronder verstaat...
Je irriteren aan iemand en het nodig vinden om iemand publiekelijk in de zeik te zetten?
Je irriteren aan iemand en het nodig vinden om iemand publiekelijk in de zeik te zetten in een topic waar je bovendien nooit komt?
Een quasi-serieus topic openen om iemand koste wat het kost in de zeik te zetten?
Maar om een lang verhaal kort te maken: ik heb het verwijderd :-)
Dat andere topic kan ook dicht want dat is natuurlijk wel erg kinderachtig heh.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 20 nov 2006 23:23

Henksel!
ik ben het niet met je eens. als je de moeite had genomen om het zojuist door jou gesloten topic te lezen dan had je in mijn tweede post kunnen lezen dat het wat mij betreft niet over TJ zou gaan. Wel zo leuk als, indien zij zich in de zeik gezet voelt worden dat je jouw kant van het verhaal kunt vertellen. Rücksichtlos weghalen en slotjes zijn nu niet wat je zegt middelen om een open communicatie te bevorderen. in het gesloten topic is geen enkele mod.break geweest, wat denk ik inhoudt dat het er netjes aan toe ging en er werden ook goede dingen gezegd.
Ik begrijp best dat je je personeel wat in bescherming neemt, maar als dit al over de schreef is dan moet je niet op een publiek terrein als een forum je hele lief en leed van je kinderen alsmede zwangerschapblues etc posten.

en dat lees ik wel! als jonge vader van 3 kinderen en ik denk dat het een hel reële vraag was die Aragorn stelde.

so dissapointing :|
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 20 nov 2006 23:26

Daarbij,

als je me kende dan zou je weten dat ik nooit iemand publiekelijk in de zeik zou zetten. ik ben degene die in de bliek de boel tot de orde roept als het weer met zijn allen tegen bijvoorbeeld Arco dreigt te worden.

dankjewel

Terug naar “Archief”