meboy schreef:Wullimpie schreef:meboy schreef:@ refoanders
Doen hetero's wat God's bedoeling is?
Nee want wij leven door de zondeval allemaal in zonde, je kunt er echter voor kiezen om tegen die zonde te strijden, of om ze uit te leven.
hoe strijden hetero's tegen de zonden en met welk succes? wat levert het ze op?
Een voorbeeld en ik ga daarbij wat kort door de bocht om mijn punt duidelijk te maken.
Het 8e gebod, gij zult niet stelen.
Nu kun je zeggen, door de zondeval leven we toch al in zonde, dus een briefje van 5 euro stelen van die rijke tante kan er nog wel bij.
Je kunt ook zeggen, stelen mag niet, ook al kom ik in de verleiding ik wil er niet aan toegeven.
Kunnen wij dit uit onszelf? nee, want van nature zijn wij geneigt tot alle kwaad.
God wil ons echter de kracht geven om te strijden tegen de zonden, maar willen wij die kracht ook aannemen???
Wat levert dit ons op? niets.
Dat is ook het mooie, we doen het niet om er iets mee te verdienen, maar uit dankbaarheid tot God, Hij wil ons die kracht geven en wij mogen die kracht gebruiken tot Zijn eer.
Nee dat gaat niet altijd goed, dat gaat met vallen en opstaan, maar hoe moeilijk het soms ook is, God wil ons weer oprichten als we zijn gevallen, en dan mogen we weer verder op De weg.
Maar dat moeten we dan ook wel doen, niet stil gaan staan, niet berusten in de val, we moeten de loopbaan uitlopen
1 Korinthiërs 9
24 Weet gijlieden niet, dat die in de loopbaan lopen, allen wel lopen, maar [dat] een den prijs ontvangt? Loopt alzo, dat gij [dien] moogt verkrijgen.
En zo is het ook met verkeerde sexsueele gevoelens (hetro en homo) daar moeten we tegen strijden, hoe moeilijk soms ook.