Ook ik ga iedere week met veel plezier naar de samenkomst!
maar ik zou wel eens willen weten wat er bedoeld wordt "dat christelijk gedoe." Wordt daar het geloof als zodanig mee bedoeld of het hele gebeuren en alle rituelen van de kerk????
Moderator: Moderafo's
salty schreef:Ook ik ga iedere week met veel plezier naar de samenkomst!
maar ik zou wel eens willen weten wat er bedoeld wordt "dat christelijk gedoe." Wordt daar het geloof als zodanig mee bedoeld of het hele gebeuren en alle rituelen van de kerk????
Lalage schreef:het ellendige gedoe (refo's), terwijl het niet om emotie gaat maar om de feiten en om pure liefde
Optimatus schreef:Maar is het wegcijferen van de mens dan zo nodig? Kan de grootheid van God alleen worden beschreven door het kleineren van mensen?
(voor de duidelijkheid: ik overdrijf wat)
japio schreef:Lalage schreef:het ellendige gedoe (refo's), terwijl het niet om emotie gaat maar om de feiten en om pure liefde
Het draait binnen de reformatorische gezinte JUIST om feiten en liefde. Door de ellendige staat van de mens in te zien wordt de liefde van God zo onnoemelijk groot! Dat Hij nog met zulke mensen te doen wil hebben, dat Hij ze wil trekken....
Lalage schreef:salty schreef:Ook ik ga iedere week met veel plezier naar de samenkomst!
Tja, eigenlijk alles.... maar vooral
* de onenigheid onder christenen
* alle dingen eromheen die niet met de essentie te maken hebben
* het blije gedoe (evangelischen) of juist het ellendige gedoe (refo's), terwijl het niet om emotie gaat maar om de feiten en om pure liefde
snap je het zo een beetje?
Als je een plant tot in de kleinste onderdelen ontleed hebt, is-t-ie dood. Zo zijn sommigen bezig met godgeleerdheid en bijbelkennis.
salty schreef:het ellendige gedoe------ daar heb ik nou nooit last van want ik heb zoiets nooit ervaren en bij ons doen ze ook niet zo . Ik weet wel dat ik mens ben en nooit zelf kan zorgen dat ik Heilig genoeg ben voor Hem .Net als dat ik me bewust ben dat op kraakheldere kleding de vlekken extra snel opvallen en dat wij in ons aardse bestaan steeds met enorme vlekken rondlopen
vind je mij ook schijnheilig ?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten