Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 nov 2006 17:21

Speedy schreef:
Denkertje21 schreef:en wie zijn er de dupe van dit 'kerkrechtelijk' geruzie?

Juist, de 4000 tot 4500 christelijk gereformeerde homo's!

En dan nog maar te zwijgen van al die andere homo's uit reformatorische kring!

Weet je wat, we geven jou helemaal gelijk en we laten het helemaal vrij. Iedereen gelukkig in die gemeenten waar het speelt en het kerkverband kan de boom in. De kerk scheurt, ach en dat is toch maar de schuld van die mensen die tegen zijn, want die hebben dit veroorzaakt doordat ze altijd maar over die regels zeuren. En die mensen die de kerk verlaten omdat het wordt vrijgegeven ach die zijn niet reel, die zijn doorgezakt, die zijn dom. Dan hebben we tenminste christelijke vrijheid.

Hallo, rustig blijven! Mij hoor je nergens roepen dat iedereen relaties in liefde en trouw moet goedkeuren. Maar Er zijn meerdere gezichtspunten. En nu is er zelfs geen ruimte om zich te verdiepen en die andere kijk op zaken...

En de kerk scheurt??? Als of dat al niet veel vaker egbeurt omdat mensen, zichzelf en hun eigen gelijk belangrijker vinden, dan de echte vrede. De CGK hier in Alphen, van ex-CGK ds Hakvoort is daar een mooi voorbeeld van!!

Wat ik treurig vind, is dat men druk bezig is met kerkrecht en de mensen waar het om gaat, laat men in de kou staan. Jezus meek niet naar de meerderheid. Hij zag het kleine aan!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 02 nov 2006 17:32

Denkertje21 schreef:Wat ik treurig vind, is dat men druk bezig is met kerkrecht en de mensen waar het om gaat, laat men in de kou staan. Jezus meek niet naar de meerderheid. Hij zag het kleine aan!
Wat een onzin. De discussie over homoseksualiteit niet wéér willen aangaan of die op een minder provocatieve manier willen voeren staat niet gelijk aan het in de kou laten staan van mensen.

meboy

Berichtdoor meboy » 02 nov 2006 18:17

Wullimpie schreef:
meboy schreef:@ refoanders

Doen hetero's wat God's bedoeling is?

Nee want wij leven door de zondeval allemaal in zonde, je kunt er echter voor kiezen om tegen die zonde te strijden, of om ze uit te leven.

hoe strijden hetero's tegen de zonden en met welk succes? wat levert het ze op?

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 02 nov 2006 19:10

Denkertje21 schreef:[Hallo, rustig blijven! Mij hoor je nergens roepen dat iedereen relaties in liefde en trouw moet goedkeuren. Maar Er zijn meerdere gezichtspunten. En nu is er zelfs geen ruimte om zich te verdiepen en die andere kijk op zaken...

En de kerk scheurt??? Als of dat al niet veel vaker egbeurt omdat mensen, zichzelf en hun eigen gelijk belangrijker vinden, dan de echte vrede. De CGK hier in Alphen, van ex-CGK ds Hakvoort is daar een mooi voorbeeld van!!

Wat ik treurig vind, is dat men druk bezig is met kerkrecht en de mensen waar het om gaat, laat men in de kou staan. Jezus meek niet naar de meerderheid. Hij zag het kleine aan!

Rustig blijven noem jij dat. Ik verwijs maar naar een eerdere reactie van marina waar ze duidelijk aangeeft wat het probleem is. Treurig vind ik om zaken uit zijn verband te rukken, om nu weer een naam als ds. Hakvoort in te betrekken wordt het erg triest zo langzamerhand.

Ik had eerder moeten stoppen en ik had aangegeven niet meer richting jou te reageren en toch heb ik het weer gedaan.

Ga maar back to the topic.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 02 nov 2006 19:34

Denkertje21 schreef:en wie zijn er de dupe van dit 'kerkrechtelijk' geruzie?

Juist, de 4000 tot 4500 christelijk gereformeerde homo's!

En dan nog maar te zwijgen van al die andere homo's uit reformatorische kring!

blijf die onzin maar geloven, 1 op 10 :roll:
dat zou betekenen dat van mijn p/m 80 neven en nichten er een stuk of 8 homo/lesbo zijn? onzin! (misschien één maar dat is nog een twijfelgeval :) )

maar goed, stel dat het zo is richt je gewoon een nieuw kerkgenootschap op, je begint dan zowieso met zo'n 7500 CGK'ers. je gelooft dat toch zeker zelf niet?
als het er écht zoveel waren was er véél meer te doen en waren er véél meer problemen dan dat er nu zijn.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 02 nov 2006 19:49

In deze kringen komt het ook minder voor omdat er veel zich niet veilig voelen om ervoor uit te komen. Een deel vertrekt uit de kerk en een deel zwijgt. En dan is er nog een deel over die er wel voor uit komt.

Logisch dat je nu niet meer gelooft dat het er zoveel zijn :wink:
- Home is in my head -

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 nov 2006 22:55

columbus schreef: blijf die onzin maar geloven, 1 op 10 :roll:

rekenen jochie, rekenen!! 1 op 20 zeggen de officiële cijfers. En die onzin is bewezen... Maar ja, we geloven ook dat de aarde plat is toch?

columbus schreef:dat zou betekenen dat van mijn p/m 80 neven en nichten er een stuk of 8 homo/lesbo zijn? onzin! (misschien één maar dat is nog een twijfelgeval :) )

met een neef met zo'n houding naar homo's als jij zou ik ook niet uit de kast komen! Zie je nu de crux van het probleem? er is geen openheid. Zelfs als mensen heel keurig celibatair zouden willen blijven, is er geen ruimte in onze kerken voor homo's om te vertellen dat ze zo zijn en willen strijden. Een dominee in de ger.gem zei letterlijk tegen een jongen die moed had gevat en het vertelde tegen hem: "wij hebben geen homo's in onze gemeente". Beetje vervelend dat zijn eigen zoon later homo bleek te zijn...

columbus schreef:maar goed, stel dat het zo is richt je gewoon een nieuw kerkgenootschap op, je begint dan zowieso met zo'n 7500 CGK'ers. je gelooft dat toch zeker zelf niet?
als het er écht zoveel waren was er véél meer te doen en waren er véél meer problemen dan dat er nu zijn.

Welnee, want die homo's sluipen gewoon ongemerkt de kerk uit... O heerlijke zuivering...
Maar wat maken aantallen uit? De Goede Herder ging juist achetr dat ene schaap aan... En hoe zit eht ook al weer met de blijdscahp in de hemel over die ene zondaar die zich bekeert? Élk mens is kostbaar in Zijn ogen. Zélfs een homo...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 02 nov 2006 23:49

Sowieso, dat 1 op de 20 is het resultaat van een steekproef. Wie er allemaal homo is weet ik echt niet, en net zo min als jij kun je dat niet weten.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 nov 2006 00:16

Het maakt ook geen ene F8ck uit hoeveel homo's er al dan niet op deze aardkloot rondlopen. Ik zie eigenlijk niet eens het nut van deze discussie.

Feit is dát ze er zijn, en daarover is genoeg te bespreken.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 nov 2006 07:35

L'être extraterrestre schreef:Sowieso, dat 1 op de 20 is het resultaat van een steekproef. Wie er allemaal homo is weet ik echt niet, en net zo min als jij kun je dat niet weten.

Ja hoor en de holocaust is ook niet waar!
(Voordat er weer een golf van verontwaardiging komt: ik vergelijk niets met de holocaust, want daar ís niets mee te vergelijken)

Wat zitten jullie nou toch krampachtig tegen dat percentage te protesteren! Het gaat hier potdosie toch niet om een "steekproef" uit lutjebroek, maar ontelbaar veel professionele steekproeven, wereldwijd en hier op het refoweb gaan we even vertellen dat het allemaal niet klopt!

Lees dan de clou van het verhaal eens. Het gaat er nu even niet om of je homoseksualiteit nu wel of neit goedkeurt. Ieder zij daarin in zijn gemoed ten volle overtuigd.

Maar het gaat er om dat er ook in jouw gemeente heel veel zijn die zich in de kou gezet voelen. Mensen die zich in de kerk gemarginaliseerd voelen. Juist op een plaats waar niemand gemarginaliseerd mág worden

sela

Berichtdoor sela » 03 nov 2006 08:49

misschien is het wel wat om voor de vergelijking een poll op refoweb te houden :mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 nov 2006 09:31

Smurffie schreef:Het maakt ook geen ene F8ck uit hoeveel homo's er al dan niet op deze aardkloot rondlopen. Ik zie eigenlijk niet eens het nut van deze discussie.

Feit is dát ze er zijn, en daarover is genoeg te bespreken.

iets minder mag, maar ben het verder wel met je eens :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 nov 2006 10:32

Dit kwam ik ergens tegen op internet:

Wist je dat:

-de Bijbel 31.103 verzen heeft
-daarvan 7 verzen gaan over zaken die met homoseksualiteit te maken lijken te hebben
-bijbeldeskundigen van mening verschillen over wat deze 7 verzen nu werkelijk betekenen
-gelovigen blijkbaar liever daarover vechten dan aandacht schenken aan de andere 99,9% van de verzen die gaan over belangrijke zaken zoals liefde, vergeving, hoogmoed en het omgaan met de armen?

........

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 03 nov 2006 10:50

rosalie83 schreef:Dit kwam ik ergens tegen op internet:

Wist je dat:

-de Bijbel 31.103 verzen heeft
-daarvan 7 verzen gaan over zaken die met homoseksualiteit te maken lijken te hebben
-bijbeldeskundigen van mening verschillen over wat deze 7 verzen nu werkelijk betekenen
-gelovigen blijkbaar liever daarover vechten dan aandacht schenken aan de andere 99,9% van de verzen die gaan over belangrijke zaken zoals liefde, vergeving, hoogmoed en het omgaan met de armen?

........
Wist je dat er hier op refoweb heel wat discussies zijn over liefde, en dat er maar 1 topic is over homoseksualiteit?

sela

Berichtdoor sela » 03 nov 2006 11:01

misschien wel omdat de discussie zich centreert?

Terug naar “Archief”