Moderator: Moderafo's
TheKeimpe schreef:Mijn idee zoals ik het ooit gepropageerd heb: Je mag je kind pas slaan als het bij jezelf meer pijn van binnen doet als dat je kind pijn zal hebben van de klap die het krijgt, nooit uit woede en altijd met opvoeding als doel.
Toch kun je ook op een andere manier je kind te hard/verkeerd straffen. Pas las ik een staaltje in het RD: loopt een diep degelijk gezin een uur door de bouwmarkt te slenteren. De kinderen worden daar een beetje ballorig van, vader raakt het zat en zegt: "Wat zal de Heere God daar verdrietig over zijn."
Op zich is met een lijfstraf niets mis volgens mij (en dat zegt Salomo ook in zijn Spreuken), zolang je kind maar geen gevolgen er aan overhoudt.
MissF schreef:....Ik denk zeker wel dat dit letterlijk werd genomen in de Bijbel. Maar moeten we deze tekst nu WEL in deze tijd zetten en zeggen: nee, niet slaan, maar we nemen deze tekst maar figuurlijk? Of...?
Miscanthus schreef:MissF schreef:....Ik denk zeker wel dat dit letterlijk werd genomen in de Bijbel. Maar moeten we deze tekst nu WEL in deze tijd zetten en zeggen: nee, niet slaan, maar we nemen deze tekst maar figuurlijk? Of...?
waarom zou deze tekst wel in deze tijd gezet moeten worden en die van hoofdbedekking voor de vrouw niet?
Stokslagen is gewoon niet meer van deze tijd. Je krijgt het AMK op je dak en je bent ongehoorzaam aan de overheid.
(ik dacht trouwens wel dat jij nooit slaag gekregen hebt.... )
Kan idd ook, ik heb ook wel eens een kind onder het eten, na enkele waarschuwingen van de tafel verwijderd zonder te slaan.froske schreef:elbert schreef:Figuurlijk slaan (psychisch) kan nog wel eens pijnlijker zijn dan letterlijk slaan.
eensch...
maar doe dan beide niet
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten