Moderator: Moderafo's
reform schreef:Is tijd volgens jullie geschapen..? Zijn hier bijbelse argumenten voor te vinden?
Ik denk dat de tijd niet is geschapen. Mijn inziens is tijd een abstracta....namelijk de opeenvolging van handelen. Als God handelt is er tijd. Als God niet zou handelen, zou er geen tijd zijn.
Als God de tijd heeft geschapen (een abstracta), moet hij ook andere abstracta geschapen hebben (zoals kwaad). Dan zou God de auteur van de zonde zijn.
Atheist1984 schreef:Tijd ontstond na de big bang. Dus de vraag, wat was er voor de big bang kan niet. Er was nog geen tijd. Er was niks voor de big bang. Daar begon het.
Atheist1984 schreef:reform schreef:Is tijd volgens jullie geschapen..? Zijn hier bijbelse argumenten voor te vinden?
Ik denk dat de tijd niet is geschapen. Mijn inziens is tijd een abstracta....namelijk de opeenvolging van handelen. Als God handelt is er tijd. Als God niet zou handelen, zou er geen tijd zijn.
Als God de tijd heeft geschapen (een abstracta), moet hij ook andere abstracta geschapen hebben (zoals kwaad). Dan zou God de auteur van de zonde zijn.
Dus als ik het goed begrijp denk je dat God altijd bestaan heeft? Dat betekend dat er altijd een eeuwige hoeveelheid voor het heden is. Dat zou betekenen dat het heden niet kan bestaan omdat God een eeuwige hoeveelheid tijd moet overbruggen.
parsifal schreef:Atheist1984 schreef:reform schreef:Is tijd volgens jullie geschapen..? Zijn hier bijbelse argumenten voor te vinden?
Dus als ik het goed begrijp denk je dat God altijd bestaan heeft? Dat betekend dat er altijd een eeuwige hoeveelheid voor het heden is. Dat zou betekenen dat het heden niet kan bestaan omdat God een eeuwige hoeveelheid tijd moet overbruggen.
Waarom kan dat niet? Wiskundig is het perfect voor te stellen hoe dat zou moeten.
Atheist1984 schreef:Tijd ontstond na de big bang. Dus de vraag, wat was er voor de big bang kan niet. Er was nog geen tijd. Er was niks voor de big bang. Daar begon het.
Smurffie schreef:Hm, wij mensen hebben het gewoon een naam gegeven omdat handelingen een bepaalde 'tijd' duren. Waarom heet een stoel 'stoel'? God is eeuwig idd, maar omdat wij dat niet kunnen bevatten..(hoe langer je er over nadenkt, hoe gekker je ervan wordt)
moet het begrip 'tijd' maar verklaard worden, om het begrip 'eeuwigheid' te kunnen verklaren?
Atheist1984 schreef:Smurffie schreef:Hm, wij mensen hebben het gewoon een naam gegeven omdat handelingen een bepaalde 'tijd' duren. Waarom heet een stoel 'stoel'? God is eeuwig idd, maar omdat wij dat niet kunnen bevatten..(hoe langer je er over nadenkt, hoe gekker je ervan wordt)
Omdat het tegen logica ingaat??
reform schreef:Dan ga je er wel vanuit dat de big-bang theorie juist is, maar dat is een geloof dat gebaseerd is op fysische axioma's.
-Waarnemingen aan het heelal duiden erop dat het heelal uitdijt. Dit kan alleen verklaard worden als sterrenstelsels oorspronkelijk in een punt zijn ontstaan. De belangrijkste aanwijzing hiervoor is dat hoe verder sterrenstelsels van ons af staan hoe sneller ze zich van ons verwijderen. -De roodverschuiving is de belangrijkste indicatie hiervan.
De kosmische achtergrondstraling die in 1992 door de COBE (Cosmic Background Explorer) satelliet -en in 2003 nog nauwkeuriger door de WMAP (Wilkinson Microwave Anisotropy Probe) - is waargenomen lijkt van alle kanten te komen. Alleen de Big Bang theorie kan deze straling verklaren.
-De Big Bang theorie voorspelt nauwkeurig de verhouding van lichte elementen als waterstof en helium die tijdens de oerknal zijn ontstaan
Aan de in dit heeal aanwezige materie is tijd in natuurkundige zin verbonden. Het is evenwel de vraag of het natuurkundige eendimensionale tijdbegrip wel afdoende is om alle verschijnselen die zich voordoen te verklaren. Paranormale verschijnselen passen niet in dat model. Het 2-dimensionale tijdsbegrip van Broad zou dat beter verklaren.
Volgens de bijbel is er ook een wereld die niet gebonden is aan onze natuurkunde wetten. Ook daar geldt tijd.
Atheist1984 schreef:reform schreef:Dan ga je er wel vanuit dat de big-bang theorie juist is, maar dat is een geloof dat gebaseerd is op fysische axioma's.
lol
parsifal schreef:De big-bang theorie is inderdaad niet bewezen. We weten dat het heelal groeit, maar over de big bang zelf weten we niets. Ook iemand als Sthephen Hawking gaat over dit onderwerp aan het luchtfietsen en kan niet tot bewijzen komen.
Gek genoeg zien we geen enkel probleem in een oneindige toekomst, maar toch zijn de zogenaamde argumenten tegen een oneindig verleden net zo goed (of eigenlijk net zo goed niet) toepasbaar op de toekomst.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten