Het weer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 03 aug 2006 18:47

hm ik heb m'n vrolijke momenten, maar ik voel het eerder zo: het is niet vanwege het weer dat ik somber word, nee de somberheid komt juist tot uiting, is meer in z'n element :)

Ik word ook wel somber van zulk weer, maar eigenlijk ben ik blijer met dit weer en leef ik weer meer op dan met zulk warm weer waar alles fel en vrolijk is :)
what the soul hides, blood tells

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 aug 2006 18:52

Ach ja, vrolijke momenten genoeg, daar niet van :wink:

Ik wordt alleen nu al weer onpasselijk van klanten die morgen gaan zeuren dat het weer warmer moet worden..Het is echt nóóit goed :|

Anyway, het maakt uiteindelijk geen bal uit wat voor weer het is, je blijft je verplichtingen houden, je moet nog steeds schoonmaken, je moet nog steeds je administratie bijhouden, je moet..je moet..

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 01 nov 2006 10:38

Het is hier afgelopen nacht behoorlijk te keer gegaan. De hele haven heeft onder water gestaan. De dijkdeuren zijn gesloten. Auto's die niet weggehaalt waren hebben door de haven gedreven. Het water stond tot halverwege de dijk.

Diverse bomen omgewaait ook natuurlijk. En in de haven nog een pui van een restaurant weggerukt. Dus dit was wel even weer een stormpje. Wellicht straks nog even wat foto's.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 nov 2006 10:41

Delfzijl wordt ook genoemd bij de berichtgeving van de NOS ja.
Windkracht 10, dat is niet misselijk hoor. Het is trouwens ook KOUD!
pobody's nerfect

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 01 nov 2006 10:49

Toen ik vanmorgen in de haven liep (of beter over de dijk rond de haven) kreeg ik inderdaad nog even een stevige hagelbui over me heen. Ik kwam de CU wethouder nog tegen, die kwam denk ik ook even polshoogte nemen.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 01 nov 2006 13:06

Ondanks dat het landelijk nieuws het allemaal redelijk relativeert was er toch wel wat schade. In de Eemshaven is een polder ondergelopen, er zit namelijk een groot gat in de dijk. Pas na half 2 is te zeggen hoe groot precies.

In de Handelskade Oost van de haven van Delfzijl zit ook een groot gat. Dat is op de eerste foto links van het grote gebouw (Havenschap zit daar).

Diverse auto's zijn onder water komen te staan in de verschillende havens. Wethouder Broertjens van Delfzijl zei: "die auto's kunnen naar Polen". ;-)

Afbeelding
Vanaf de dijk bij het Eemshotel een beeld van het strand van Delfzijl. Strand is voor het grote gebouw in de inham. Of te wel, geen zand meer te zien, dat zal wel opnieuw opgespoten moeten worden.
Het water stond vanmorgen tot aan de iets donkere rand op het gras links. Ongeveer 2 meter onder de top hier.

Afbeelding
Bij dit Hotel/restaurant is een stuk van de muur weggeblazen. Zoals te zien is zitten de deuren hoger dan de grond. Helaas was dit te laag nog. dus het gebouw is ondergelopen. net als ook bijvoorbeeld de waterpolitie en Start uitzendbureau.

Afbeelding
Dit is dan een van de stevige deuren die vannacht gesloten zijn. Was ook te zien op de journaalbeelden van de NOS.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 nov 2006 13:23

Het zonnetje schijnt hier
Wel fris, en harde wind
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 01 nov 2006 13:24

Eng idee eigenlijk...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 nov 2006 13:30

Hier hebben we weinig gemerkt van de harde wind. Af en toe een fel buitje vandaag maar achter het glas is het heerlijk! Buiten wat frisser maar dat vind ik zelf wel lekker hoor!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 01 nov 2006 13:32

Ik kwam net een filmpje, zonder commmentaar, tegen op de website van RTV Noord:

mms://media.rtvnoord.nl/nieuwsvideoitem ... 1storm.wmv

Voornamelijk rond Delfzijl gefilmd vannacht.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 01 nov 2006 13:46

En om de sfeer nog even flink te verhogen: Ik las vanmorgen een artikel in de Stentor, en die vermeldde dat als de dijk bij Wesel in Duitsland door zou breken (bijvoorbeeld), Nederland daar het meeste last van heeft. Van Arnhem tot de grens zou onder water komen te staan. Hetzelfde geldt voor de Bommelerwaard. Als dit weer aanhoudt moet je daar nog serieus rekening mee gaan houden ook...
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 01 nov 2006 14:30

Dan moeten we toch het waarschuwingssysteem van dijkgraaf van Hall maar gaan invoeren, in ieder huis een bordje met daarop hoe hoog of laag het huis ligt t.o.v. NAP. En dan 3 niveau's van waarschuwen, eerste is gewoon binnenblijven. Daarna naar zolder gaan. En het zwaarste, naar een aangegeven locatie in de buurt vertrekken.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 nov 2006 14:31

Jep, Nederland leeft met water. Dat kunnen ze wel hard roepen, maar water speelt ook vaak met Nederland.
Hier waaide het vannacht ook behoorlijk hard. Nou wil dat wel op 11 hoog in een flat, dan zit je niet beschut ofzo. Onze ramen zijn niet wat je zegt netjes recht dicht dus de deuren trilden in de deurposten. Stiekem vind ik het altijd wel lekker slapen als je hoort dat het buiten zulk rotweer is.
pobody's nerfect

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 nov 2006 14:44

Groningen is leeg genoeg om af en toe deels onder water te zetten als er wateroverschot is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 01 nov 2006 15:09

Zout water?

Terug naar “Archief”