Tarot e.d.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 okt 2006 12:50

Toch is de horoscoop wel fijn 8) Er stond gisteren dat er van mijn planning weinig terecht zou komen en dat klopte, met dank aan Aragorn, Collateral en kurtyo, uitstekend :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 okt 2006 16:43

Ik ben nog niet overtuigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 okt 2006 16:48

Het zelfs in de Bijbel dat Gos niet wil hebben dat we daar mee bezig zijn. Wat wil je nog meer?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 okt 2006 17:30

Optimatus schreef:Ik ben nog niet overtuigd.
Eens even kijken hoe jij reageerd als later jouw 15 jarige dochter (als je die ooit mag krijgen) naar je toe komt met, pap, ik ben wicca. Wat zeg je dan. Dat bestaat niet?

Of als je bij je 15 jarige zoon (als je die ooit mag krijgen) merkt dat hij langzaam steeds meer richting de duivel trekt. Wat zeg je dan, dat bestaat niet?

Hoe maak je je gezin kapot.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 okt 2006 17:33

beetje erg kort door de bocht reactie Letre!

Als je het erg vind denk ik liever over alles in het algemeen. Als later kinderen (als we die mogen krijgen) hier aan gaan doen, spelen er enorm veel factoren mee, die wij dan mee zullen nemen in het bedenken hoe we hier mee om zullen gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 27 okt 2006 19:21

@Collateral

Hitler had zijn ideeen uit het occulte. Hij probeerde de kerk te winnen door met zulke uitspraken te komen, anders zou de brede stroom hem nooit zijn gevolgd, occulte clubjes zijn maar voor bepaalde mensen .....
uit de Bijbel kun je iig zien dat het christendom navolgers van een jood blijkt te zijn.Ook uit de leringen van Yeshua kun je alleen maar de boodschap van de vreedzaamheid en het bidden voor je vijanden leren.

De wonderen die toen gebeurden waren alleen voor de volgelingen van Yeshua in die tijd, als teken voor de autoriteit van Het Woord en de Belofte van Yeshua... Nog steeds gebeuren er wonderen -op gebed, niet door de tarot kaarten te raadplegen!!!
De Tarot kaarten komen uit een pagan cultuur....(.Trouwens de Kabalah is ook occult....).dat wordt er bedoeld met je mag geen afbeeldingen maken van het geen op de aarde of wat onder de aarde is.....
de Urim en da Tummmim werden alleen in de tempel door de Hoge priester gebruikt om in bespaalde zaken duidelijkheid te krijgen .....
http://en.wikipedia.org/wiki/Urim

wonderen gebeuren- wonderen zijn die dingen die wij niet kunnen vatten wanneer ze gebeuren.
Als wij hulp nodig hebben in het maken van een beslissing of genezing oid dan mogen we in naam van het Woord en de autorieit van Yeshua - Jezus bidden. en Zijn zegen daarvoor vragen en dan is het nog aan YHWH of wij het antwoord zullen krijgen dat we zelf zullen willen-- Zijn plannen met ons liggen ontelbare mijlen hoger dan die van onszelf.
Wij mogen onze Rabenu Heer niet verzoeken door proberen wijzer te zijn dan Hij.

dus nogmaals : Tarot kaarten en nog een heleboel andere dingen zijn occult.

Wat betreft tieners die zich gaan afzetten tegen de gevestigde mainstream van hun omgeving. Wij moeten ze in ieder geval laten zien waarom het verkeerd is en voor hen bidden. meestal is het een rebellie fase, maar wanneer de tienerjaren voorbij zijn en men maakt van wicca of andere ideeen
http://www.meta-religion.com/
een levensweg dan is het gevaarlijk!

Voor wie Yeshua wil volgen geldt alleen dit :
YHWH adonenu YHWH achad
YHWH onze Heer is EEN!

De Weg De Waarheid en Het Eeuwige Leven!!!
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

sela

Berichtdoor sela » 27 okt 2006 19:27

L'être extraterrestre schreef:
Eens even kijken hoe jij reageerd als later jouw 15 jarige dochter (als je die ooit mag krijgen) naar je toe komt met, pap, ik ben wicca. Wat zeg je dan. Dat bestaat niet?

Of als je bij je 15 jarige zoon (als je die ooit mag krijgen) merkt dat hij langzaam steeds meer richting de duivel trekt. Wat zeg je dan, dat bestaat niet?

ik zou denk ik een beetje schrikken en hakkelen. want omdat het zo op het eerste gezicht occult 'aanvoelt' zouden er duizenden vragen en angsten in mijn hoofd omgaan. en wat is er dan logischer dan ordening in het hoofd aanbrengen en zeggen: 'dat bestaat niet, dat is onzin'..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 okt 2006 19:31

Als mijn dochter roept dat ze Wicca is, dan zal ik daar even met mijn dan-wel-echtgenote over praten en als mijn zoon richting de duivel (zou) neigen te trekken, dan zal ik daar ook even over met mijn dan-wel-echtgenote praten.

Dat er allerhande dames in zwarte rokken rondhuppelen en met potjes, pannetjes, kaarsjes en kruiden spelen, is hun zaak. Ik doe al jaren mee met life-role-playing en daar doen wij exact hetzelfde - wellicht met dien verstande dat dit maar een weekeinde duurt en we daarna weer gewoon de realiteit in gaan. Wicca's en al die andere hoelahoepmoppies kan ik echt niet serieus nemen. Ik heb een keer een enorme ruzie uitgevochten met een muts die actief Wicca was/is. Uiteraard vlogen de vervloekingen op me af. Een week later won ik 200 euro met de staatsloterij die een leuk weekje met vrienden in Zwitserland en Oostenrijk mogelijk maakte.

Meer kans op meer geld met de staatsloterij :)

En die Wicca? Nooit meer iets van vernomen. Hoewel... op dit moment ligt mijn (niet-zwarte) kater de hele tijd met z'n kop op het toetsenbord en dat typt enorm... Zou het dan toch?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 28 okt 2006 00:04

Optimatus schreef:

Als mijn dochter roept dat ze Wicca is, dan zal ik daar even met mijn dan-wel-echtgenote over praten en als mijn zoon richting de duivel (zou) neigen te trekken, dan zal ik daar ook even over met mijn dan-wel-echtgenote praten.

Dat er allerhande dames in zwarte rokken rondhuppelen en met potjes, pannetjes, kaarsjes en kruiden spelen, is hun zaak. Ik doe al jaren mee met life-role-playing en daar doen wij exact hetzelfde - wellicht met dien verstande dat dit maar een weekeinde duurt en we daarna weer gewoon de realiteit in gaan. Wicca's en al die andere hoelahoepmoppies kan ik echt niet serieus nemen. Ik heb een keer een enorme ruzie uitgevochten met een muts die actief Wicca was/is. Uiteraard vlogen de vervloekingen op me af. Een week later won ik 200 euro met de staatsloterij die een leuk weekje met vrienden in Zwitserland en Oostenrijk mogelijk maakte.

En die Wicca? Nooit meer iets van vernomen. Hoewel... op dit moment ligt mijn (niet-zwarte) kater de hele tijd met z'n kop op het toetsenbord en dat typt enorm... Zou het dan toch?
Wat een lol... Niet dus.

Het probleem is alleen wel dat die dames in zwarte rokjes toch echt een hoop ellende uit kunnen halen. Of jij het nu geloofd of niet. Ik wil jouw hoofd wel eens zien als iemand een tafel laat zweven...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 okt 2006 08:13

Optimatus schreef:

Wat een lol... Niet dus.

Het probleem is alleen wel dat die dames in zwarte rokjes toch echt een hoop ellende uit kunnen halen. Of jij het nu geloofd of niet. Ik wil jouw hoofd wel eens zien als iemand een tafel laat zweven...

Zou wel makkelijk zijn met stofzuigen. Ik denk dat ik maar eens een Wiccawerkster ga zoeken...

Gekheid... Als dit soort dingen zou bestaan, dan zou het algemeen bekend en wellicht zelfs aanvaard zijn in deze postmoderne maatschappij. Daar komt overigens nog bij dat de filmindustrie er allang gebruik van zou hebben gemaakt, omdat een zo'n zweefmokkeltje een stuk goedkoper is dan al die special effects.

Ik steek inderdaad de draak met dit BIJGELOOF. Blijkbaar zijn er in Nederland nog steeds mensen die in al die nonsens geloven. In de eerste plaats hebben ze dan geen vertrouwen in God (Immers, als God voor je is, wie is dan tegen je?). Ik vertrouw op God en mijn tafels blijven gewoon keurig netjes op hun plek staan, mijn zwarte kat Miss James is ook geen heksenkat en de bezem is helaas nog geen alternatief voor het vliegtuig.

Ten tweede geven mensen die wel in deze nitwitterige oplichterij geloven doortrapte toverkollen als Jomanda en al die andere ellende dermate veel invloed dat ze hele volksstammen kunnen verleiden en er zelf alleen maar gigarijk van worden en dat over de ruggen van anderen. Anderen, die daar met open ogen intuinen omdat ze niet op God, maar op één of andere Tielse Tuttelbel of dat dat Tsjakkamonster vertrouwen...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 okt 2006 09:18

Pff, het spijt me Optimatus, maar ik vind het erg kortzichtig.
Het probleem tegenwoordig is dat er ook 'speelgoed' wordt gemaakt van occultisme. Het is spannend en interessant voor kids, dus laten we er een boekenweek aan toewijden. Maar er zijn wel degelijk geesten en krachten waar je mee in aanraking komt op het moment dat je je gaat verdiepen in die zooi (en je er aan over geeft.)
Ik vind het nóg erger als christenen zeggen: daar moet je niks van af willen weten, want het is fout.
Als je mensen wilt kunnen helpen moet je weten wat ze mankeren en waar ze mee bezig zijn. Zo ook met Wicca en dat soort zooi.
Ik kan een meterslange post schrijven hierover, ben het veel tegengekomen in m'n korte leventje en heb er genoeg van gezien om te weten dat het gevaarlijk is.
Er zijn zeker erfelijke vloeken. Mart Jan Paul, die hier al eerder is aangehaald, zal dat ook zeker niet ontkennen. Er zijn ook dominees die daar gelukkig erg serieus mee omgaan.
Het kan hem in hele kleine dingetjes zitten, maar dat kan zich later zo gaan uitwerken dat het mensen uiteindelijk bij God vandaan haalt.
Zelf ben ik hier een hele goede vriendin aan kwijtgeraakt. Zit ook helemaal in de wicca.
Alsjeblieft, ontken deze krachten niet. Speel de duivel daarmee niet in de kaart...Natuurlijk mogen we er zeker van zijn dat onze God groter is en mensen ook hier uit wil redden! Maar laat het niet gebeuren dat mensen zich hierdoor van God af laten halen.
pobody's nerfect

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 28 okt 2006 09:24

Ah, kijk, nu komt de aap uit de mouw! Je weet totaal NIET waar je het over hebt.

Dat is wel duidelijk als je over Jomanda begint terwijl het over Wicca gaat. Dat heeft helemaal niets met elkaar te maken. Jomanda is helderziend, ja. Jomanda denkt dat ze kan genezen, ja. Maar een wicca werkt met spreuken, vervloekingen enzovoorts. Was je er bij toen die Wicca de vloek uitsprak? Of was het een msncontact.

Overigens, jammer voor jou, maar er zijn wel mensen die tafels kunnen laten zweven. Sommige mensen kunnen zelf zweven. Je kunt dit wel ontkennen, maar dat is hetzelfde als ontkennen dat er in brood (de meeste soorten dan) graan zit. Je ziet het niet, dus zou het er ook niet in zitten? Omdat meneertje optimatus het nog nooit gezien heeft, denkt hij het recht te hebben mensen die wel zo bij hun verstand zijn om het te geloven tot bijgelovige, domme wezens te veroordelen? Ik denk, optimatus, dat de duivel in zijn vuistje lacht om jouw onwetendheid, en een poging zoekt om jou daarmee om de oren te slaan.

Overigens ben je een van de laatste halstarrige christenen die niet in dit soort praktijken gelooft. En die alleen maar op een kinderachtige wijze kan praten over bezems en zwarte katten. Zo cliché :roll:

En dat God sterker is als de duivel geloof ik ook wel. Betekend dat dan per definitie dat die dingen niet bestaan? God is ook sterker dan leed en verdriet, die dingen bestaan toch ook? God laat pedofielen, seriemoordenaars, necrofielen, weet ik wat voor mensen nog meer rondlopen, waarom dan niet dit? Omdat het niet echt tastbaar is?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 28 okt 2006 09:27

In zekere zin ben ik het met Optimatus eens. Het overgrote deel van het Wicca gebeuren is gewoon heel erg fake. Beter gezegd.. het overgrote deel van het zogenaamde ocuultisme wat we zien in de maatschapij is fake.

Wanneer het allemaal echt zou zijn dan zou het niet meer leefbaar zijn. Occultisme is iets wat je zeker niet moet onderschatten, maar wat je nu ziet met Wicca en Harry Potter e.d. is m.i. een afleidingsmanouvre van het echte kwaad. Door dat gedoe lijkt occultisme best onschuldig. het zijn van die in het zwartgeklede grietjes die in de duinen heen en weer huppelen met kaarsjes. Serieus wordt het niet genomen. En ik denk dat je dat ook niet echt serieus moet nemen. Maar kijk wel verder dan dat.
Auf Wiedersehen!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 28 okt 2006 09:32

Door Harry Potter kunnen kinderen verder willen gaan kijken dan hun neus lang is. Dan komen ze magie tegen, zwart, wit, meestal wit dat lijkt mooier, en raken ze er in verzeild. Je kunt het niet serieus nemen, maar dan kun je je kinderen m.i. ook niet beschermen. Juist door onschuldige dingen als dit kan de Satan een ingang zoeken. En vinden.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 28 okt 2006 09:36

Dat ben ik met je eens. Door het onschuldig te maken wordt het allemaal spannend en aantrekkelijk. Voor kinderen is de drempel lager. Maar die drempel is er nog wel. Er ligt nog een heel verschil tussen de zogenaamde wereld van Harry Potter met toverkunstjes en bijv. de Satanskerk. Over deze laatste hoor je niemand. Terwijl we het gevaar daarvan zeker niet moeten onderschatten.
Auf Wiedersehen!

Terug naar “Archief”