Hoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 okt 2006 12:13

Marnix schreef:
rosalie83 schreef:Okay, duidelijk! Toch ervaar ik dat totaal anders! Ik ben nu in veel verschillende evangelische gemeenten geweest, maar nergens krijg ik dat gevoel. Ze zijn over het algemeen juist heel mild!

haha, ik was een keer bij een doopdienst en die predikant liet wel ff heel sterk merken dat de kinderdoop toch wel totaal verkeerd was, als je als kind gedoopt was moest je maar tot inzicht komen want de volwassendoop was het enige juiste. Toen dacht ik ook wel even: nou nou, sta nou maar niet zo snel met je oordeel klaar... je bent niet gereformeerd ofzo :P

Ja, dat vind ik dan dus ook niet goed! Maar ik heb dat zelf echt nog nooit gemerkt!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 okt 2006 12:15

Mooi :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 okt 2006 12:16

Ha ja ;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 okt 2006 14:48

Haha ook één van de vele bekende voorbeelden ja. Worden hier in huis wekelijks grapjes over gemaakt :P
pobody's nerfect

daatje
Mineur
Mineur

Berichtdoor daatje » 05 nov 2006 23:31

Is het niet zo dat als je naar de koningin gaat dat je dan een wenst te dragen?
als je het dan voor de koningin al doet....
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2006 08:16

Huh? Een hoed dragen voor de Koningin? Volgens mij is de koningin zelf degene die vaak een hoed draagt. Maar het is geen protocol of ongeschreven wet dat je als je naar de koningin geen een hoed draagt... en ik denk dat ze er ook maling aan heeft of je er wel of niet een op hebt :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 nov 2006 08:21

Marnix schreef:Huh? Een hoed dragen voor de Koningin? Volgens mij is de koningin zelf degene die vaak een hoed draagt. Maar het is geen protocol of ongeschreven wet dat je als je naar de koningin geen een hoed draagt... en ik denk dat ze er ook maling aan heeft of je er wel of niet een op hebt :)

Toch wel! Als ik goed ben geïnformeerd krijg je, als je naar Bea gaat, een kledingvoorschrift thuisgestuurd, inclusief de hoed...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 nov 2006 08:36

Race406 schreef:
Marnix schreef:Huh? Een hoed dragen voor de Koningin? Volgens mij is de koningin zelf degene die vaak een hoed draagt. Maar het is geen protocol of ongeschreven wet dat je als je naar de koningin geen een hoed draagt... en ik denk dat ze er ook maling aan heeft of je er wel of niet een op hebt :)

Toch wel! Als ik goed ben geïnformeerd krijg je, als je naar Bea gaat, een kledingvoorschrift thuisgestuurd, inclusief de hoed...

Waarom heeft dan niet iedereen om haar heen (bijvoorbeeld op prinsjesdag) een hoed op?

En ookal zou het zo zijn, dat dat een kledingvoorschrift van de koningin zou zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat je dus ook in de kerk een hoed op moet doen.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 nov 2006 08:53

rosalie83 schreef:
Race406 schreef:

Waarom heeft dan niet iedereen om haar heen (bijvoorbeeld op prinsjesdag) een hoed op?

En ookal zou het zo zijn, dat dat een kledingvoorschrift van de koningin zou zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat je dus ook in de kerk een hoed op moet doen.

Dat was ook niet de reden van mijn reactie. De reden was dat er gezegd werd dat er bij Bea geen hoed gedragen hoeft te worden.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2006 09:12

Volgens mij klopt dat niet. Op Prinsjesdag draagt niet iedereen een hoed, ik heb foto's gezien van het kabinet bij de koningin en van de olympische sporters bij de koningin........ Genoeg dames zonder hoed te zien.

Anywayz, anders gaat de opmerking mijns inziens nog niet op want God is de Koning van hemel en aarde en niet de koningin van Nederland :) Ik vind het " als je het bij de koningin al doet, dan bij God toch helemaal" een drogreden, het is hetzelfde als: Als je naar een gala al in pak moet komen, mag je wel een driedelig kostuum naar de kerk dragen. :) Daarnaast is het gewon een traditie... en voor velen iets wat moet... en dat dat bij de koningin moet wil toch niet zeggen dat het ook bij God zou moeten?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 nov 2006 10:25

De kleding voorschrift is dat je netjes komt, maar je hoeft niet perse een hoed op bij de koningin.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

daatje
Mineur
Mineur

Berichtdoor daatje » 06 nov 2006 10:28

Ik draag overigens geen hoed, als dat niet nodig is voor de kerk :)

was net meer een opmerking van de koningin :P
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

jnien

Berichtdoor jnien » 30 nov 2006 23:59

Wij moeten zelfs met catechisatie een hoedj op..
Dat snap ik nou echt niet :?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 dec 2006 00:30

Welke reden geven ze daarvoor dan? Al eens gevraagd?
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 dec 2006 10:04

jnien schreef:Wij moeten zelfs met catechisatie een hoedj op..
Dat snap ik nou echt niet :?

Dat was eerder bij mijn moeder ook vertelde ze wel eens. Menn zeg, wat apart! Waarom eigenlijk?

Terug naar “Archief”