caprice schreef:marina87 schreef:caprice schreef:Hippieblijhoofd schreef:In dat dagboek (van Bunyan) moet ik ook nog beginnen, het ziet er zo oninteressant uit![]()
Ik vind de meeste dagboeken niet echt boeiend, ik hoop dat ik nog een x een heel aansprekende vind, dan zal het bijbellezen ook wat makkelijker vol te houden zijn...
Het moet geen last zijn, maar een lust.
Sorry hoor, wat wil je daarmee zeggen?Wat heeft iemand aan deze uitspraak?
Wel, dat het Bijbellezen of dagboek lezen geen last, maar een lust moet wezen. En als het een last is, dat we onszelf wel eens na mochten kijken als we menen dat het goed ligt op weg en reis naar de eeuwigheid. Want als de Heere een mens stilzet worden alle lusten een last, en de lasten een lust. Dan wordt de brug naar de wereld opgehaald.
oh wees daar maar niet bang voor hoor, dat ik te snel meen dat ik 'goed' zit op de weg en reis naar de eeuwigheid..

En toch geloof ik niet dat je altijd zin hebt, ook al ben je bekeerd, om in Gods Woord te lezen. Soms vind je het gewoon moeilijk, en onbegrijpelijk, soms kun je je niet concentreren... je blijft méns namelijk.
Terug naar Bijbelse Dagboeken:
Bij mijn broer vond ik pas het boekje: 'jutten' van Reinier Sonneveld (ik dacht tenminste dat hij zo heette