Moderator: Moderafo's
Dat God demonen gebruikt voor zijn eigendoelen lijkt mij duidelijk.Jantjes schreef:Hoe moeten wij dit dan verstaan?Raido schreef:Dit woord 'kwaad' moeten wij vast anders verstaan..
1Sa 16:14 En de Geest des HEEREN week van Saul; en een boze geest van den HEERE verschrikte hem.
Collateral schreef:reform schreef:In het hebreeuws staat er ra' = en dat betekent 'onheil'. God schept idd het onheil over het kwade. De zondvloed is hier een goed voorbeeld van.
Dan is het wel een beetje dom van de statenvertalers, dat ze het over het algemeen gewoon met 'kwaad' vertalen.
Maar wat je zegt klopt niet echt. De verreweg het meest gehanteerde vertaling is 'kwaad' (of 'evil' in de KJV). Het kwaad van de 'boom der kennis des goeds en des kwaads' uit het paradijs is in het Hebreeuws bijvoorbeeld ook 'ra'.
Wullimpie schreef:Voor diegene die zich hier wat in willen verdiepen een boekentip.
http://www.izb.nl/boekhandel/details.ph ... elID=53543
Duivels dichtbij geschreven door SD Post.
Collateral schreef:Wat maar weer bewijst dat je met de Bijbel alle kanten op kan.
Jantjes schreef:Hoe moeten wij dit dan verstaan?Raido schreef:Dit woord 'kwaad' moeten wij vast anders verstaan..
1Sa 16:14 En de Geest des HEEREN week van Saul; en een boze geest van den HEERE verschrikte hem.
Ik vind je heel overtuigend klinken, ik mis alleen 1 essentiëel ding. Onderbouwing.......
Dat God demonen gebruikt voor zijn eigendoelen lijkt mij duidelijk.
salty schreef:raidoDat God demonen gebruikt voor zijn eigendoelen lijkt mij duidelijk.
daar ben ik het niet mee eens.... Hij laat het toe dat de demonen hier hoogtij vieren , tot het moment dat Hij in zal grijpen.
reform schreef:de bijbel zegt dat hij onfeilbaar is.
Onfeilbaarheid is een axioma.......omdat je dat niet kan bewijzen. In de wiskunde worden ook bepaalde axioma's gehanteerd. Bij de euclidische meetkunde gaat men er van uit dat er door 2 punten één rechte lijn gaat. Bij de niet euclidische meetkunden gaat men er niet van uit. Je krijgt dan andere meetkunde....maar zijn allen consistent). Omdat jij niet gelooft in die axioma (onfeilbaarheid) wordt de bijbel niet consistent.
In Deutromium 32:4 staat dat God een God van trouw is, zonder onrecht, rechtvaardig en waarachtig is. In Job 34:10 staat dat God verre is van goddeloosheid, de Almachtige van onrecht.
Raido schreef:Dit is echter totaal wat anders als 'God het heeft het kwaad geschapen' als dat zo is, wat heeft God dan te klagen over de zondeval, Hij was de aanleiding, de Schepper en de Bestuurder van de zondeval..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten