freek schreef:Jo'tje schreef:Daar hoef je geen quotes van mensen voor te gebruiken. Dat kun je ook al uit eerder genoemde bijbelteksten opmaken.
Maar meneer Henry heeft wel gelijk

Moderator: Moderafo's
freek schreef:Jo'tje schreef:Daar hoef je geen quotes van mensen voor te gebruiken. Dat kun je ook al uit eerder genoemde bijbelteksten opmaken.
Maar meneer Henry heeft wel gelijk
Maar waarom dan geen hoed dragen? Een hoed dragen gaat niet in tegen Gods woord en op die manier geef je minder aanstoot.pol schreef:Ik ben blij dat deze henry ook niet afwijzend tegenover "Geen hoed" staat. Meestal worden we beschouwd als "lichtzinnig", tenminste die ervaring heb ik, als we zeggen een hoed is niet perse nodig ivm cultuur. Dan word er altijd zeer benauwd gekeken en krijg ik menig preek.
rosalie83 schreef:Het gekke dan altijd vind ik dat mensen die normaal geen hoed dragen zich in wel-hoed-dragende-gemeenten moeten aanpassen. Maar mensen die altijd een hoed dragen en dan naar bijvoorbeeld een trouwdienst in een evangelische gemeente gaan ze ook hun hoed ophouden.
Maar waarom dan geen hoed dragen? Een hoed dragen gaat niet in tegen Gods woord en op die manier geef je minder aanstoot.
pol schreef:Vroeger moest ik een hoed op naar welke kerk dan ook. Maar dat ding had voor mij totaal geen waarde. Ik prikte er gewoon doorheen en ik had ook het idee als het geloof samenhangt met wat kleren en op zondag een soort modeshow, heeft het voor mij totaal geen zin en stop ik met heel de kerkgang, bidden etc.
Gelukkig heeft God ingegrepen en nu ga ik naar een kerk waar ze geen hoed op hebben en allerlei tradities, maar voel me sterker in het geloof.
Maar als je dat tegen bep. mensen zegt, dan kan dat natuurlijk niet. En dat is zo irritant, in mijn vroegere leven was ik vlgs hun wel goed bezig en nu niet en dat krijg ik maar niet duidelijk gemaakt.
Jij denkt te ruim, het is zo nauw, veel en veel nauwer dan wij denken, zo word er over geloven gedacht, die reaktie kreeg ik geisteren nog
pol schreef:Vroeger moest ik een hoed op naar welke kerk dan ook. Maar dat ding had voor mij totaal geen waarde. Ik prikte er gewoon doorheen en ik had ook het idee als het geloof samenhangt met wat kleren en op zondag een soort modeshow, heeft het voor mij totaal geen zin en stop ik met heel de kerkgang, bidden etc.
Gelukkig heeft God ingegrepen en nu ga ik naar een kerk waar ze geen hoed op hebben en allerlei tradities, maar voel me sterker in het geloof.
Maar als je dat tegen bep. mensen zegt, dan kan dat natuurlijk niet. En dat is zo irritant, in mijn vroegere leven was ik vlgs hun wel goed bezig en nu niet en dat krijg ik maar niet duidelijk gemaakt.
Jij denkt te ruim, het is zo nauw, veel en veel nauwer dan wij denken, zo word er over geloven gedacht, die reaktie kreeg ik geisteren nog
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten