Aragorn schreef:
Ik weet niet of het feit dat het een vechtsport is het probleem was, maar in dat geval zou ik nog eens willen benadrukken dat juíst bij vechtsporten agressie taboe is en respect voor de tegenstander erg belangrijk.
Gerdien doelt met haar voorbeeld op sportschoolhouder Wim van Doorn uit Rhenen. Toen hij christen werd kon hij anderen geen klap of schop meer uitdelen. Bij de meeste vechtsporten is dat toch echt de bedoeling.

Hieronder een citaat van Wim van Doorn:
Bij judo schuilen er bovendien nog andere gevaren, weet Van Doorn: „Meestal wordt er voorafgaand aan een wedstrijd een groet aan de mat gebracht. Die praktijk komt regelrecht uit oosterse godsdiensten. Voor mij is zo’n groet hetzelfde als vloeken. Ik probeer dat in de lessen mee te geven aan jongeren. Maar als bij een wedstrijd iedereen het doet, doet zo’n jongere al gauw mee, dat kun je begrijpen. Ik ervaar dat als een groot dilemma.”Optimatus schreef:
Leuk, die uitspraak van Luther, maar is er Schriftuurlijke onderbouwing?
Een mooi voorbeeld daarvan is de gelijkenis in Matt. 13: De vijand die onkruid zaaide tussen de tarwe. Dezelfde handeling als dat van "de goede mens", maar met ander materiaal. Daarnaast staan er in de Bijbel diverse voorbeelden van handelingen die zogenaamd in de naam van Jezus worden verricht; dus min of meer hetzelfde als wat de apostelen deden. Jezus zegt daarvan: "En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!" Goede werken, zijn ook zo'n mooi voorbeeld. Goede werken uit dankbaarheid en goede werken uit eigen belang (wellicht om er de hemel mee te verdienen) verschillen niet in uiterlijk, wel in wezen van elkaar.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...