Moderator: Moderafo's
De engelen zijn de predikanten, ik denk dat die niet gestoord wilden worden door de kale hoofden/kortharige hoofden van de Korithische prostituees.mw schreef:die link snap ik niet. Hun macht op hun hoofd, om der engelen wil.
'Een macht op het hoofd stellen' is imho synoniem voor getrouwd zijn. Pas dan heeft een vrouw 'een macht op het hoofd' (de man (echtgenoot) is het hoofd van de vrouw).Dat heeft niks met weduwen enzo te maken. De man is boven de vrouw gesteld.
Wou jij zeggen dat engelen anders naar de aarde komen om seks te hebben met vrouwen die geen hoed op hebben? Ik kom tot de conclusie dat engelen predikanten zijn omdat Johannes op Patmos brieven schrijft aan 'de engel van de gemeente ...', ik geloof namelijk ook al niet dat hij brieven stuurt naar hemelse engelen die zouden waken over een bepaalde gemeente; een soort patroonengel (of heilige).hoe kom jij er toe dat de engelen predikanten zijn?
3 Doch ik wil, dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het Hoofd van Christus.
race406 schreef:Dus alle refomeisjes (de meeste in elk geval) hoeven geen hoed op, want die hebben lang haar. Lang haar is voor de vrouw een bedekking... Ergo: Eruit met die hoed!!!!!
mw schreef:Paulus zegt hier dus niet dat een vrouw geen hoofdbedekking meer hoeft te dragen, wanneer ze lang haar draagt, maar wel dat het haar voor een vrouw als een 'krans' om haar hoofd mag zijn.
race406 schreef:De vrouw moet zich dekken als het lelijk is om kort haar te hebben. Zo niet; dan geen hoed....
mw schreef:Macht herinnerd aan hoofdbedekking
raido schreef:Dan zouden ongetrouwde vrouwen en weduwen dus geen hoofdeksel op hoeven te hebben aangezien ze ook geen macht op hun hoofd hebben.
Precies!Waarden zijn vaak nou eenmaal niet zomaar één op één over te zetten naar een andere cultuur.
mw schreef:De man is boven de vrouw gesteld.
De engelen zijn de predikanten.
mw schreef:vers 10, daarom moet de vrouw een macht (Grieks: exousia0 op haar hoofd hebben. Macht herinnerd aan hoofdbedekking.
Marnix schreef:mw schreef:vers 10, daarom moet de vrouw een macht (Grieks: exousia0 op haar hoofd hebben. Macht herinnerd aan hoofdbedekking.
Ik zie de link tussen een macht op het hoofd hebben / de man die het hoofd van de vrouw is niet,
mw schreef:
Paulus zegt hier dus niet dat een vrouw geen hoofdbedekking meer hoeft te dragen, wanneer ze lang haar draagt, maar wel dat het haar voor een vrouw als een 'krans' om haar hoofd mag zijn.
Nee hoor, het haar is gewoon als een bedekking gegeven. Het gaat hier niet om het sierlijke ervan.
mw schreef:mw schreef:
Paulus zegt hier dus niet dat een vrouw geen hoofdbedekking meer hoeft te dragen, wanneer ze lang haar draagt, maar wel dat het haar voor een vrouw als een 'krans' om haar hoofd mag zijn.
Nee hoor, het haar is gewoon als een bedekking gegeven. Het gaat hier niet om het sierlijke ervan.
waar basseer je dat op?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten