leven in afhankelijkheid van god

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 07 okt 2003 21:40

caprice schreef:Dan heeft hij destijds 'verkeerd' personeel aangenomen om het zo maar te zeggen? Had hij niet gericht op Christenen advertenties moeten plaatsen voor een vacature? (Geen functievereiste, maar bijv. adverteren in het RD.)

De vraag of het wettelijk allemal wel klopt is denk ik niet helemaal van belan. Maar wel iets om inderdaad even bij stil te staan.

Wat anders schoot me te binnen:

Zolang het ons goed gaat geloven we allemaal best wel in Gods genade in dagelijkse zaken, zijn we dankbaar etc etc etc.
Maar zodra er tegenslag komt wordt het heel wat moeilijker. Om dan stil te zijn...dat moet je wel gegeven worden moet ik zeggen.
Want anders kan het hart knap opstandig worden. En zien we niet meer op rechte wijze God als Helper, maar das ook weer een zijspoor.

Ik hoop dat er een oplossing mag komen in dit verhaal.
Soms wil God ook, langs schijnbaar onmogelijke wijze, uitkomst geven.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

caprice

Berichtdoor caprice » 07 okt 2003 21:50

H.C., Zondag 10

Vr.27. Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
Antw. De almachtige en alomtegenwoordige kracht Gods a, door welke Hij hemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met Zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert b, dat loof en gras, regen en droogte c, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijze en drank, gezondheid en krankheid d, rijkdom en armoede e, en alle dingen, niet bij geval, maar van Zijn Vaderlijke hand ons toekomen f.

a Han 17:25 Han 17:27,28 Jer 23:23,24 Jes 29:15,16 Eze 8:12 b Heb 1:3 c Jer 5:24 Han 14:17 d Joh 9:3 e Spr 22:2 f Mt 10:29 Spr 16:33

Vr.28. Waartoe dient ons dat wij weten dat God alles geschapen heeft en nog door Zijn voorzienigheid onderhoudt?
Antw. Dat wij in allen tegenspoed geduldig a, in voorspoed dankbaar zijn mogen b, en in alles dat ons nog toekomen kan, een goed toevoorzicht hebben op onzen getrouwen God en Vader c, dat ons geen schepsel van Zijn liefde scheiden zal d, aangezien alle schepselen alzo in Zijn hand zijn, dat zij tegen Zijn wil zich noch roeren, noch bewegen kunnen e.

a Ro 5:3 Jak 1:3 Ps 39:9 Job 1:21,22 (* Ps 39:9 AV = Ps 39:10 SV) b 1Th 5:18 De 8:10 c Ps 55:22 Ro 5:4 (* Ps 55:22 AV = Ps 55:23 SV) d Ro 8:38,39 e Job 1:12 Job 2:6 Spr 21:1 Han 17:25

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 okt 2003 13:40

Jullie begrijpen mij niet he :mrgreen: Skoezie, kun je uitleggen waarom die feestjes per definitie fout waren (en je er dus niet zou mogen komen)?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 08 okt 2003 14:38

kHeb er totaal geen moeite mee om te leven in afhankelijkheid van God, totdat God wegen gaat waar ik het niet mee eens ben.........
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 okt 2003 15:55

Calvin schreef:kHeb er totaal geen moeite mee om te leven in afhankelijkheid van God, totdat God wegen gaat waar ik het niet mee eens ben.........

Idem.

Maar nu weet ik nog steeds niet waarom God de betreffende persoon 'in de steek gelaten' zou hebben. Of deed die persoon misschien niet helemaal wat God wilde? Daarom de vraag: waarom zou die persoon niet naar dat feestje mogen gaan?

Goodbye.

caprice

Berichtdoor caprice » 08 okt 2003 16:04

Gershwin schreef:Maar nu weet ik nog steeds niet waarom God de betreffende persoon 'in de steek gelaten' zou hebben. Of deed die persoon misschien niet helemaal wat God wilde? Daarom de vraag: waarom zou die persoon niet naar dat feestje mogen gaan?

Zeker omdat de zonde openlijk bedreven wordt.

caprice

Berichtdoor caprice » 08 okt 2003 16:05

Calvin schreef:kHeb er totaal geen moeite mee om te leven in afhankelijkheid van God, totdat God wegen gaat waar ik het niet mee eens ben.........

Behalve als God ons leert waarom Hij dat doet. Zijn wegen zijn wijs. Als wij de wegen zelf moesten kiezen waren we al ten onder gegaan.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 08 okt 2003 20:03

Gershwin schreef:Jullie begrijpen mij niet he :mrgreen: Skoezie, kun je uitleggen waarom die feestjes per definitie fout waren (en je er dus niet zou mogen komen)?
ja hoor: zou gou men als personeels feest een disco afhuur met een aahtal DJ's.... snappie?

Directeur = Afdelings-Directeur....
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 09 okt 2003 07:49

Pertinente onzin dat je ontslagen wordt omdat je niet naar personeelsfeestjes gaat :!: Al helemaal niet als je Nota Bene zelf directeur bent!!!! :shock: Hier zal veel en veel meer achter zitten.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

joepie

Berichtdoor joepie » 09 okt 2003 08:03

Lijkt me onmogelijk om iemand om die reden te ontslaan.
Er zal wel degelijk meer aan de hand geweest zijn wil je iemand kunnen ontslaan.

En waarom zou ik het goed wel van God aannemen en het kwade niet?

Als die man zo principieel was om niet naar die feesten te gaan, moet hij nu ook zo principieel zijn door dit ook vanuit Gods hand te zien.
En alleen alles van Hem verwachten. Want het is inderdaad gemakkelijk om tegenover je collegas stoer te doen door te zeggen dat je niet naar bepaalde feesten gaat vanwege het God-loze karakter, maar laten zien dat je ook echt ALLES van God verwacht is vele malen moeilijker.
En dat is waar zijn ex-collegas nu wel op letten.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 okt 2003 13:30

Skoezie schreef:ja hoor: zo gauw men als personeels feest een disco afhuurt met een aantal DJ's.... snappie?

Directeur = Afdelings-Directeur....

Ok, ik snap. Bedankt :mrgreen: ik ga hier geen ethisch oordeel vellen over DJ's, maar als je geweten dat niet kan hebben... dan houdt het inderdaad op.

Goodbye.

caprice

Berichtdoor caprice » 09 okt 2003 14:03

Als hij directeur was had hij toch mogen beslissen of het feest doorging of niet? :roll:

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 09 okt 2003 14:10

caprice schreef:Als hij directeur was had hij toch mogen beslissen of het feest doorging of niet? :roll:

dat kan moeilijker liggen, zeker bij een door de personeelsvereniging georganiseerd feest. het lijkt mij echter vreemd, om niet te zeggen onzinnig dat hij ontslagen is omdat hij niet op een feest was. ik denk dat hier helemaal geen ontslag op mag volgen, wettelijk gezien, en ik kan me ook niet voorstellen dat een rechter is die dat ontslag goedkeurt. wel zou het bedrijf hem om non-actief kunnen stellen, maar dan moeten ze hem doorbetalen of zijn contract afkopen, maar dan lijkt het me sterk dat het gezin dan aan de grond zit. ik vind het een heel vreemd verhaal, en ik heb het idee dat er nog ergens wat aan de knikker zit.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 09 okt 2003 18:18

wetten... ja ja... hoeveel gaat hier wel niet volgens de wet (ahem) Het zal wel de aanleiding zijn geweest tot, zoals ik al zei hij was vestigings-directeur. Ik moet denken aan de geschiedenis van izebel en nabal...
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 okt 2003 02:45

Lees psalm 73 en 77 er maar op na. Hij is niet de eerste...

Terug naar “Archief”