Ik begrijp dat mijn verzoek om het onnodig toevoegen van leestekens en hoofdletters wat in te perken geen gehoor heeft gevonden. Het zij zo. Ik begrijp verder dat het verschil tussen vragen en stellingen wat door elkaar blijft lopen. Meer in het algemeen dus: als je merkt dat ik een vraag niet beantwoord, dan komt dat omdat ik de indruk heb dta het geen vraag maar een stelling is. Als ik me daarin vergis, wees dan zo goed me daar op te wijzen. Zoals ik immers al vaker heb gezegd: ik zit hier om vragen te beantwoorden over de katholieke Kerk. Stellingen, meningen, en wat al niet, hoor ik met liefde aan, maar ik reageer er niet op.
Hero schreef:Bij de nieuwe wereldmaatschappij van straks, zal de mensheid niet langer territoriaal bestuurd worden, maar volgens indeling naar wereldreligie ... [dit was nl de REDE van mijn vraag]
De rede, of reden, ontgaat me, en of dit nu een vraag is of niet ontgaat me ook. Voorzover het een vraag is, is het antwoord: Nee, er is niets in de katholieke leer of het katholieke geloof dat deze stelling ondersteunt.
NB > apostelen & profeten, streven niet naar formalisering van hun status, doch slechts naar RUIMTE om hun bediening te praktiseren ....
Opnieuw, voorzover ik hier een vraag in begrijp, is het antwoord: binnen de katholieke Kerk bestaat geen ruimte voor zelfbenoemde wijdingen of ambten, en bestaan de wijdingen cq ambten van "profeet" of "apostel" niet meer, sinds een eeuw of 19.
VRAAG : bedoel je ?? > dat de Kerk, dan een & ander rustig observeert, en pas na gebleken deugd of echtheid, overgaat tot erkenning van deze "spontane" bedieningen ...??
"spontane bedieningen" wat zijn dat? Om een antwoord te kunnen geven, is het handig als je wat duidelijker bent in je vraag.
Niet alleen zou het echt helpen als je al die overbodige leestekens eens weg zou laten, maar ook het schetsen van enige context zou helpen. Je wekt vrijwel constant de indruk te spreken over een beweging binnen de katholieke Kerk, maar ik heb wat nazoek werk gedaan, en krijg toch stellig de indruk dat dat niet klopt. Het enige dat in de buurt komt van een "charismatische beweging" is de Katholieke Charismatische Vernieuwing, en hoewel deze KCV sterk oecumenisch is, en zich beweegt aan de randen van de katholieke Kerk, gaat ze niet over die rand. Alles wat je vraagt en stelt, en wat ik al zoekend op internet van je las, wekt de indruk dat je volstrekt buiten de katholieke Kerk staat. Het maakt allemaal niet uit, begrijp me goed, maar het zou me helpen je vragen te beantwoorden als je wat duidelijker bent in je vragen cq in de context van je vragen.