liefie schreef:als een ouder alles verbied wat ''slecht'' is dan ga je het juist uitproberen enz enz dat zie ik wel bij schoolvriendinnen. mijn ouders zijn absoluut niet streng mocht in het weekend gewoon uitgaan als ik dat wilde als ik maar rond uur of twaalf thuis was mij trekt het echt niet ben verschillende keren geweest maar ga liever met vrienden uit eten dan een hele avond in een kroeg hangen waar je niet eens normaal kunt praten
als je iets verbied word het juist spannend om er toch heen te gaan want dan wil je gewoon weten wat er zo slecht aan is.
ik vind zelf dat ik een hele goede opvoeding heb gehad en ga het zo zeker ook aan mijn kinderen(als we ze kunnen krijgen) overbrengen
Hmm...ben ik het niet echt mee eens.
Ik kan niet herinneren dat mijn ouders me ooit iets verboden hebben, wat 'slecht' is in hun ogen, maar ik heb er ook nooit behoefte aan gehad.
Ik kom echt wel eens 4 uur 's nachts thuis hoor, maar dan bemn ik bij vrienden geweest, of in een kroegje gezeten met allemaal bekenden ofzo. Dat scheelt mijn ouders niks, zij en ik kunnen hier het slechte niet van zien. Maar als ik nou in een discotheek rond had gehangen, was het denk ik anders geweest. Mijn ouders hebben gewoon het geluk dat mijn zus en ik dat nooit wilden doen.
Maar de ouders van mijn vriend hadden ook nooit verboden op dat gebied, en zij gingen wel tot diep in de nacht naar disco's e.d. Achteraf gezien vind mijn vriend dit heel stom enzo, en zou hij het het liefst terug draaien, die tijd in zijn leven. Maarja, zijn ouders waarschuwden er nooit tegen! Als ze dat nou eens welo hadden gedaan, was het, mijns inziens, een stuk beter gegaan.
Dus ouders moeten heus wel waarschuwen, maar wel met goede argumenten aankomen!
Mijn ouders hebben nooit de twaalf uur regel ingestel, omdat ze het onzin vonden, dat tijdstip. Net of het dan opeens zondag is en er opeens niks meer mag....nee, het ging er bij mij thuis om dat ik in de kerk zat,
's ochtends, en na kon vertellen waar het om ging, die preek. Dat was de clou.
En nu maar hopen dat ik toevallig ook kids krijg die zulk soort dingen sowieso al niet graag doen