cire schreef:Dan wil ik wel eerst graag van jou die teksten/ Bijbelgedeeltes waar dat staat. Het liefst wel vanuit het nieuwe testament graag.
als je niet over je eigen leven mag beschikken dan al helemaal niet over die van een ander. Liet Jezus zelf ook niet een vrouw vrijuit gaan die volgens de wet de doodstraf verdiende?
Het christelijk geloof draait om genade!!!
Ik zie niet in waarom ik het oude testament zou overslaan. Ik ben het helemaal met je eens dat Jezus ons de weg wijst. Dat betekent dat christenen andere mensen (ook moordenaars) de boodschap van genade mogen en moeten brengen.
Tegelijkertijd denk ik dat Jezus de rechterlijke macht daarmee niet de mogelijkheid ontneemt om de doodstraf uit te spreken.
Jezus heeft volgens mij ook niet gezegd dat deze vrouw de doodstraf niet zou verdienen. De boodschap van het verhaal is toch dat wij uiteindelijk niet beter zijn dan die vrouw! Alleen is dat niet iets dat tussen ons en aardse rechters wordt bepaald, maar tussen ons en de hemelse rechter.
Weet wel welke verandwoording je rechters oplegt door de doodstraf in te voeren. Wij hebben makkelijk praten, zij moeten het straks verantwoorden voor God.
Waarom uit het Nieuwe Testament: Jezus heeft alles vanuit het Oude Testament volbracht. Wij mogen leven vanuit het Nieuwe Testament. Daarom zie ik graag argumenten vanuit het N.T.
Jezus geeft toch duidelijk aan dat wij niet beter zijn dan een moordenaar of wie dan ook. Als die persoon de doodstraf verdiend, waarom wij dan niet? Wij zijn echt geen haar beter. Hoe vaak heb jij in je leven al een moord begaan in je gedachten?