Vaginisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 okt 2006 07:57

ik zal de eerst volgende jongerenavond kijken of ik er 1 te pakken kan krijgen voor je Lalage!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 19 okt 2006 09:02

tweetietwee schreef:het staat op het lijstje van mogelijk door mij aan te gaan schaffen boeken, heb de recensies wel gelezen. Iemand ervaringen idd?

Wij hebben het boekje aangeschaft. Persoonlijk vind ik het belangrijk om samen met je partner af en toe eens dit soort boeken te lezen, en vooral er samen over te praten. Mijn ervaring is dat het samen lezen heel erg helpt om sex überhaupt tot een normaal gespreksonderwerp te maken. Bovendien is het best heel leerzaam, ook dit boekje. Ik heb nog maar een paar hoofdstukken gelezen, maar ik kan het aanbevelen.

Ik heb van de beide interviews in het RD alleen die met Wagenaar gelezen. Niet die met Schreuder. Maar als hij werkelijk moeite heeft met het bespreken van bijv. 'technische details', en daar onder het mom van liefde en intimiteit over wil zwijgen dan heeft hij het niet helemaal begrepen. Zolang er in de slaapkamer taboe's zijn of bepaalde zaken onbespreekbaar blijven, kan de liefde immers niet ten volle worden genoten...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 okt 2006 11:03

Ja, nouja, misschien bedoelde hij wel dat die technische details in de slaapkamer wel aan de orde mogen komen maar niet naarbuiten komen in zo'n boek ofzo (hij was tegen het 'alles open en bloot opengooien'). Maar dan blijft de vraag hoe je het eea wil verbeteren als je niet meer kennis van elkaars lichaam opdoet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 okt 2006 11:53

Gerdien B. schreef:ik zal de eerst volgende jongerenavond kijken of ik er 1 te pakken kan krijgen voor je Lalage!

zou tof zijn!

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 19 okt 2006 13:16

Aragorn schreef:Ja, nouja, misschien bedoelde hij wel dat die technische details in de slaapkamer wel aan de orde mogen komen maar niet naarbuiten komen in zo'n boek ofzo (hij was tegen het 'alles open en bloot opengooien'). Maar dan blijft de vraag hoe je het eea wil verbeteren als je niet meer kennis van elkaars lichaam opdoet.

Sjah, de dichter van Hooglied gooide anders ook aardig wat naar buiten.

Bovendien lees je zo'n boek in de meeste gevallen samen met je partner; wat je er dan vervolgens mee doet, blijft dan per definitie 'binnenskamers'. Ik begrijp zijn bezwaren dan ook niet helemaal, maar ik heb het volledige interview natuurlijk niet gelezen.

Terug naar “Archief”