Vaginisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 okt 2006 10:25

Zeer herkenbaar dat er in de gemeente alleen over gruwelijk, zondig e.d. wordt gesproken aangaande seks.
Een tijd terug heb ik een lezing gehoord van Tiemen Westerduin. Hij had het er over hoe mooi het eigenlijk is. Hoe God het bedoeld heeft enzo. Nooit heb ik die kant ooit eerder zo mooi en positief horen vertellen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 okt 2006 10:39

Gerdien: is zoiets toevallig ook via internet te beluisteren?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 okt 2006 10:47

Ik was er net naar op zoek maar deze stond er helaas niet op.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 18 okt 2006 17:56

Lalage schreef:Gerdien: is zoiets toevallig ook via internet te beluisteren?

hij is wel te koop op cdrom op de jongerenavonden, als het dezelfde is die ik gehoord heb..... Kost geloof ik 2.50 of 3 euro. Errug mooi idd, daarom cd gekocht.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 okt 2006 18:32

Die bedoelde ik idd!
Was echt een goede avond.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 okt 2006 19:07

Er is een nieuw boek uit over sexualiteit binnen het huwelijk. Het heet: Samen Genieten door drs P.M. Wagenaar.

Misschien heeft iemand er wat aan?

(of was dit al gepost, ergens anders op het forum?)
ja, dat is mijn mening dan he.....

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 18 okt 2006 20:45

het staat op het lijstje van mogelijk door mij aan te gaan schaffen boeken, heb de recensies wel gelezen. Iemand ervaringen idd?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 okt 2006 22:32

tweetietwee schreef:het staat op het lijstje van mogelijk door mij aan te gaan schaffen boeken, heb de recensies wel gelezen. Iemand ervaringen idd?

Heb je ook de reactie op dit boek in het RD gelezen, van ds Schreuder?

Ik vond hem weer niet zo positief over dit boek.

Juist door het eerste deel van die serie las ik van het bestaan van dat boek. Maar door het verhaal van ds Schreuder krijg je toch weer de indruk dat je niet te veel mag "experimenteren" met sex. Alleen recht-toe recht-aan. En dat kan juist bij sommigen pijnlijk of moeilijk zijn.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 18 okt 2006 22:38

Welk nummer/dag was dat? Kan ik hem even bij m'n oma halen. :) Want ik heb wel een stuk gelezen in het RD van één van de schrijvers van het boek dacht ik. En die vond ik heel positief hoe hij over sexualiteit sprak. :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 okt 2006 22:42

is al weer ff geleden, week of 2 denk.

Volgens mij was het een vrijdag krant.

Wie weet kan je op de site nog wat vinden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 okt 2006 00:50

Volgens mij was het die van vorige week vrijdag ja, of anders de week ervoor. Ik kon het online niet zo snel vinden, maar het is idd een vaag stuk.

In het boek zou teveel op technische details gefocust worden, en dat soort dingen hoorden volgens hem bij de 'intimiteit van de slaapkamer' en zouden daar moeten blijven. Opzich is het niet verkeerd dat hij pleit voor een benadering waarin intimiteit en liefde voorop staan, maar daarom is de focus van dit boek nog niet per definitie fout.

Daarbij heeft hij als man makkelijk praten over dat de missionarishouding zo mooi passend gemaakt is en dat je daarbij elkaar in de ogen kunt kijken; hij komt toch wel klaar. Of z'n vrouw er ook zo over denkt is vraag 2.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 19 okt 2006 06:07

Aragorn schreef:Daarbij heeft hij als man makkelijk praten over dat de missionarishouding zo mooi passend gemaakt is en dat je daarbij elkaar in de ogen kunt kijken; hij komt toch wel klaar. Of z'n vrouw er ook zo over denkt is vraag 2.

Helemaal mee eens!

De missionarishouding vind ik helemaal niets. Op die manier heb ik er nog nooit van kunnen genieten. Vraag me al zo vaak af wat we dan verkeerd doen. Het doet bij mij vaak pijn onderin mijn buik??? Op die manier vrijen doen we echt voor het genot van mijn man en niet voor dat van mij.

Daardoor heb ik me echt vaak afgevraagd waarom je met gemeenschap toch moet wachten tot het huwelijk. Wat het bijzondere er aan is.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 okt 2006 06:08

Hmm waarom zou je niet in mogen gaan op technische details? Als mensen dat nodig hebben, moet je dat toch vooral wel doen.

Maar ik wil die lezing wel *denkdenk* hoe kom ik nou aan zo'n cd? Ik kom nooit op een jongerenavond, omdat ik geen auto heb enzo.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 19 okt 2006 06:17

Zou jij ooit aan iemand vragen dan hoe hun vrijen?

Daarbij vertellen dat jij daar niet van genieten kunt? Ik weet zeker dat mijn man het ook niet zo leuk zou vinden als ik dat vertellen zou. In een boze bui heb ik er gerust wel eens over geklaagd. Dat ik wel eens aan mijn moeder wilde vragen waarom we nou zo nodig moesten wachten. Zo bijzonder was die gemeenschap ook niet.

Voor alle duidelijkheid, we hebben wel een manier gevonden waarop we het fijn hebben samen, maar dat zal dan vast wel weer niet "mogen".

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 okt 2006 06:20

Jess: alles mag... als jij het fijn hebt met je man, niet voor schamen ofzo, niet schuldig voelen, lekker doen en van genieten hoor! Je baalt er vast al erg genoeg van dat 't niet op de 'gewone' manier lukt.

Nee, ik zou dat niet zomaar aan iemand vragen, maar juist daarom wil ik die lezing wel horen. Dat helpt vast om een goed beeld te krijgen van hoe God seksualiteit bedoeld heeft.

Terug naar “Archief”