Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 16 okt 2006 12:11

Jort schreef:
Denkertje21 schreef:We zijn nu best al even bezig met dit topic.

Ik eigenlijk best heel erg benieuwd naar jouw ervaringen met homo's en vooral: ken jij homo's of lesbo's in je gemeente en hoe gaat de gemeente daar mee om en hoe ga jij er mee om?
Zijn er bij jou in de gemeente mensen uit de kast?

Nee, niet zoveel ervaring mee en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zou het althans niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot. Het is een ziekte van deze tijd. Ieder mens heeft zijn of haar portie problemen, daar valt over te praten, maar liever geen aparte homo-en lesbo behandelingen. t Zijn mensen met een probleem, niks meer of minder.

Een vriendin van mijn ouders is lesbisch. Naar mijn bescheiden oordeel is e.e.a. veroorzaakt door zaken die in haar jeugd gebeurd zijn, gecombineerd met gekkigheid in het studentenleven van de jaren zestig. Erg jammer, een sympathiek en gevoelig persoon die goed zou zijn geweest voor kinderen. Herken er wel iets in van bovenstaande verhaal van dr. Vd Aardweg. Ik heb het niet voor het zeggen, maar ze zou bij mij niet moeten aankomen met een nieuwe vriendin.

Een jaar of 60 geleden sprak er ook iemand zo. Bah. Wat een naastenliefde gaat hier vanuit zeg.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 16 okt 2006 12:26

Denkertje21 schreef:
Jort schreef:Tja, niet voor alle geestelijke ziekten is een medicijn, helaas.

Jort, je blijft me verbazen: ik ben dus geestelijk ziek en al die andere homo's ook.

Inrichting bouwen dan maar?

Dat wil hij vast ook niet want dat is de kat op het spek binden :mrgreen:

Anyway. Pagina 100 alweer. Gefeliciteerd! :D
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 okt 2006 12:38

Maar nu ben ik nog steeds benieuwd naar andere ervaringen van mensen in hun gemeente met homo's!

Dat Jort ze liever niet ziet, weten we nu...

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 16 okt 2006 12:48

Denkertje21 schreef:Maar nu ben ik nog steeds benieuwd naar andere ervaringen van mensen in hun gemeente met homo's!

Dat Jort ze liever niet ziet, weten we nu...

Dat is een goede vraag om deel 3 mee te openen denk ik.
Auf Wiedersehen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 okt 2006 12:48

@Jort: dat er speciale aandacht voor bepaalde problemen moet zijn wil niet zeggen dat mensen die dat probleem hebben persoonlijk een speciale behandeling zouden willen of moeten hebben. Er is (of zou moeten zijn) ook speciale aandacht voor ouderen, gehandicapten, weduwen, armen, alles wat afwijkt of het moeilijker heeft. Dat betekent niet dat die mensen allemaal een speciale behandeling opeisen of in een apart hoekje gezet willen worden.

birdsong
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor birdsong » 16 okt 2006 23:22

Aragorn schreef:@Jort: dat er speciale aandacht voor bepaalde problemen moet zijn wil niet zeggen dat mensen die dat probleem hebben persoonlijk een speciale behandeling zouden willen of moeten hebben. Er is (of zou moeten zijn) ook speciale aandacht voor ouderen, gehandicapten, weduwen, armen, alles wat afwijkt of het moeilijker heeft. Dat betekent niet dat die mensen allemaal een speciale behandeling opeisen of in een apart hoekje gezet willen worden.

idd, gewoon dat praatje op het kerkplein, de uitnodiging voor de wijkavonden, een uitnodiging om eens op de koffie te komen. En dan zonder die prikkende ogen in je rug van: kijk die daar eens: BESMETTELIJK! Ik ben niet melaats ofzo, of onrein! Maar dat soort dingen zou IK heel graag weer willen!
Be Smart, Be Pure!

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 16 okt 2006 23:26

Bij mij mogen jullie op de koffie komen heur :wink:
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 okt 2006 23:28

JialiKelly schreef:Bij mij mogen jullie op de koffie komen heur :wink:

En dus automatisch ook bij mij :P

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 17 okt 2006 11:52

Ja ja, christelijke naastenliefde is een mooi woord, but not in my backyard jort...? Knul, bespaar je de moeite, je hoeft op zondag niet meer naar de kerk, en je kunt je helemaal uitleven op allerlei wereldse verleidingen. Als naastenliefde ten opzichte van homo's al teveel gevraagd is zit er echt iets scheef in je geloof....Of is dat eigenlijk ook uiterlijk vertoon en sociale pressie? Kom gewoon uit de kast dat je eigenlijk geen echte christen bent.

@denkertje....een inrichting zei je toch? Dus dan ben je zeker op verlof, of niet....? :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 okt 2006 13:38

Jort schreef:Nee, niet zoveel ervaring mee en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zou het althans niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot. Het is een ziekte van deze tijd. Ieder mens heeft zijn of haar portie problemen, daar valt over te praten, maar liever geen aparte homo-en lesbo behandelingen. t Zijn mensen met een probleem, niks meer of minder.

Een vriendin van mijn ouders is lesbisch. Naar mijn bescheiden oordeel is e.e.a. veroorzaakt door zaken die in haar jeugd gebeurd zijn, gecombineerd met gekkigheid in het studentenleven van de jaren zestig. Erg jammer, een sympathiek en gevoelig persoon die goed zou zijn geweest voor kinderen. Herken er wel iets in van bovenstaande verhaal van dr. Vd Aardweg. Ik heb het niet voor het zeggen, maar ze zou bij mij niet moeten aankomen met een nieuwe vriendin.

Elke ziekte krijgt een specifieke behandeling, waarom deze dan niet? (ik vind het geen ziekte maar even vanuit Jort beredeneerd)
Elk mens moet worden geaccepteert met zijn of haar min en pluspunten, waarom dan niet als daarbij in het rijtje homo of lesbi staat?

Zoals ik er voor strijd dat verst. gehandicapten gezien worden als volwaardige personen, zo zal ik daar ook voor strijden als het gaat om homo's en lesbi's.
Sorry Jort, ik ben vrij rechts in mijn denken qua homoseksualiteit, maar dit gaat mij echt te ver.

Ben een poos bevriend geweest met een jongen die homo is uit onze gemeente. Die strijd is loodzwaar voor hem en de kerk had wel wat meer mogen doen aan opvang voor hem en zijn familie.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 17 okt 2006 15:31

Gerdien B. schreef:
Jort schreef:Nee, niet zoveel ervaring mee en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zou het althans niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot. Het is een ziekte van deze tijd. Ieder mens heeft zijn of haar portie problemen, daar valt over te praten, maar liever geen aparte homo-en lesbo behandelingen. t Zijn mensen met een probleem, niks meer of minder.

Elke ziekte krijgt een specifieke behandeling, waarom deze dan niet? (ik vind het geen ziekte maar even vanuit Jort beredeneerd)
Elk mens moet worden geaccepteert met zijn of haar min en pluspunten, waarom dan niet als daarbij in het rijtje homo of lesbi staat?

Zoals ik er voor strijd dat verst. gehandicapten gezien worden als volwaardige personen, zo zal ik daar ook voor strijden als het gaat om homo's en lesbi's.
Sorry Jort, ik ben vrij rechts in mijn denken qua homoseksualiteit, maar dit gaat mij echt te ver.

Ben een poos bevriend geweest met een jongen die homo is uit onze gemeente. Die strijd is loodzwaar voor hem en de kerk had wel wat meer mogen doen aan opvang voor hem en zijn familie.

Ik heb homofilie dus géén ziekte genoemd. Ik vraag me af: ligt dit aan mijn gebrekkige schriftelijke communicatie, maar als ik het nog eens teruglees kan ik het echt nergens ontdekken.

Ook wordt mij onbarmhartigheid verweten, maar ik heb nooit ook maar beweerd dat ik een vriend in nood niet zal helpen, integendeel! Maar als ze toch geen probleem hebben dat homofilie heet, hoef ik ze niet meer te helpen, behalve dan te helpen bij het accepteren daarvan door de buitenwereld, iets waarop ik geen invloed op heb behalve dan op mijzelf. Dus dan wordt het mijn probleem en dat is zo langzamerhand wat de homoactivisten buiten - en binnenkerkelijk willen. Maar allerlei acties waarbij e.e.a. genormaliseerd moet worden kan en zal ik nóóit aan meewerken. Mijn probleem is het niet en zal het nooit worden -zo simpel is het.

Maar goed, laat nu eens al die wereldverbeteraars hier opstaan en hún verhaal met homofiele gemeenteleden vertellen. Dat was tenslotte de vraag van Denkertje. En vertel dan ook maar of je fatsoenlijke reacties kan geven niet alleen richting de homofiele medemens maar ook richting je medemens die het niet eens is met acceptatie van homoseksualiteit. Want dat fatsoen miste ik wel heel erg in de reactie van Kathleen, reden waarom ik hier ook niet al te veel op zal reageren.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 17 okt 2006 15:36

Jort schreef:
Ik heb homofilie dus géén ziekte genoemd

Jort schreef:
Het is een ziekte van deze tijd.

Ik lees dit toch echt...

vorige pagina :wink:
- Home is in my head -

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 17 okt 2006 15:37

Laat ik me ook eens in de discussie mengen... 8)

Om heel eerlijk te zijn ken ik in mijn gemeente geen homosexuele gemeenteleden. Dat wil zeggen, er zijn er geen die er openlijk voor uit komen.

Mocht het ooit gebeuren dat ook in mijn gemeente mensen homosexueel blijken te zijn, dan hoop ik dat ik genoeg ruggengraat heb om hen en plein public tot steun te zijn. Dat zou in ieder geval wel de intentie van mijn hart zijn, maar ik realiseer me dat dat niet genoeg is.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 17 okt 2006 15:45

froske schreef:Jort schreef:
Ik heb homofilie dus géén ziekte genoemd

Jort schreef:
Het is een ziekte van deze tijd.

Ik lees dit toch echt...

vorige pagina :wink:

...niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot. Het is een ziekte van deze tijd.

En dan nadenken. :wink:

En de kleine lettertjes in een volgende post.

Maar nee, men wíl niet anders lezen dan dat ik het een ziekte zou noemen lijkt het wel. Ziekte van deze tijd he.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 17 okt 2006 15:50

niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen

Ik had je al eerder gevraagd waarom dat zou moeten, maar toen noemde je een stom tv programma. Misschien kun je toch nog even antwoord geven op mijn vraag?

laat de kast maar op slot. Het is een ziekte van deze tijd.

Misschien is het wel een ziekte van deze tijd, in de refokringen maar soms ook daar buiten, om het voor je te moeten houden...
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”