Wat doe jij op zondag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ruben Hadders
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Ruben Hadders » 08 okt 2003 10:19

Of je wilt graag commentaar

Snugger antwoordt... ;)

Nou, je mag commentaar leven hoor. Trek me er toch niets van aan. :o :lol:

caprice

Berichtdoor caprice » 08 okt 2003 12:44

Ruben Hadders schreef:
Of je wilt graag commentaar

Snugger antwoordt... ;)

Nou, je mag commentaar leven hoor. Trek me er toch niets van aan. :o :lol:

We weten niet eens of het werken van noodzakelijkheid zijn.
Dan geven we ook geen commentaar. :mrgreen:

Ruben Hadders
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Ruben Hadders » 08 okt 2003 12:54

Werken van noodzakelijkheid? Maakt dat verschil dan? Ik werk gewoon bij de McDonald's.

Ja dat is ook wel zo Mirjam, maar ik zie er enorm tegenop om er alleen heen te gaan.Ik geloof ook wel.Dat ik niet naar de kerk ga wil dus niet zeggen dat het geloof ook weg is.Ooit zal ik wel weer gaan ook, maar voorlopig nog niet.Voor ik verkering kreeg ging ik ook zo goed als nooit, dus het was toch nog ergens goed voor ook .Ben trouwens ook nergens lid of dooplid.Mijn ouders zijn van de ger gem in ned, dus dat is behoorlijk zoniet het zwaarste wat er is.Was daar niet meer welkom, als dooplid tenminste omdat ze meenden dat ik te weinig kwam ook.Dat sloeg ook nergens op, en zijn door hun zelf opgestelde regels.Maar goed, dat is allemaal al zo lang geleden.Ach ja, k zie wel hoe het allemaal loopt.

Domme regels heeft die kerk dan, daar zou ik niet eens heen willen. Zo zie je maar weer dat de kerk een instituut is geworden ipv dat het zich gedraagt als Gods' Gemeente. :x

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 08 okt 2003 12:59

Ruben Hadders schreef:Werken van noodzakelijkheid? Maakt dat verschil dan? Ik werk gewoon bij de McDonald's.

Ja dat is ook wel zo Mirjam, maar ik zie er enorm tegenop om er alleen heen te gaan.Ik geloof ook wel.Dat ik niet naar de kerk ga wil dus niet zeggen dat het geloof ook weg is.Ooit zal ik wel weer gaan ook, maar voorlopig nog niet.Voor ik verkering kreeg ging ik ook zo goed als nooit, dus het was toch nog ergens goed voor ook .Ben trouwens ook nergens lid of dooplid.Mijn ouders zijn van de ger gem in ned, dus dat is behoorlijk zoniet het zwaarste wat er is.Was daar niet meer welkom, als dooplid tenminste omdat ze meenden dat ik te weinig kwam ook.Dat sloeg ook nergens op, en zijn door hun zelf opgestelde regels.Maar goed, dat is allemaal al zo lang geleden.Ach ja, k zie wel hoe het allemaal loopt.

Domme regels heeft die kerk dan, daar zou ik niet eens heen willen. Zo zie je maar weer dat de kerk een instituut is geworden ipv dat het zich gedraagt als Gods' Gemeente. :x

Idd ja, bij veel kerken is dat zo.Zeg niet van allemaal.Je hebt bv binnen de ger gem in ned ook weer kerken waar zoiets als ze bij mij gedaan hebben gewoon niet mag.Zoals ik al zei, ze maken vaak hun eigen regels en vinden die belangrijker dan de echte bijbelse regels.

Ik zat er ook niet bepaald mee toen ze me vertelden dat ik m'n doopbewijs op kon halen.Op dat moment was ik zelf misschien wel blij, want bij zo'n zooitje dat zelf hun eigen regels en wetten maakt wil ik nog geeneens bijhoren.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 08 okt 2003 13:03

Markie schreef:
mirjamvandorp schreef:Beste Markie,

Ik wil me niet met jouw bemoeien ofzo, en ook niet de vrome piet uithangen ofzo, maar mis je de kerk niet?? Krijg je op deze manier wel genoeg geestelijk voedsel?? Ik bid voor je dat je je ziel niet koud en kil laat worden en ik bid dat je niet lang zult wachten met weer naar de kerk te gaan. Het is denk ik juist belangrijk om in tijden dat je het moeilijk hebt te volharden in het geloof, God wil en zal je altijd helpen, misschien op een andere manier dan jij verwacht, maar ik ben er zeker van dat Hij er voor je wil zijn.

Ja dat is ook wel zo Mirjam, maar ik zie er enorm tegenop om er alleen heen te gaan.Ik geloof ook wel.Dat ik niet naar de kerk ga wil dus niet zeggen dat het geloof ook weg is.Ooit zal ik wel weer gaan ook, maar voorlopig nog niet.Voor ik verkering kreeg ging ik ook zo goed als nooit, dus het was toch nog ergens goed voor ook :wink: .Ben trouwens ook nergens lid of dooplid.Mijn ouders zijn van de ger gem in ned, dus dat is behoorlijk zoniet het zwaarste wat er is.Was daar niet meer welkom, als dooplid tenminste omdat ze meenden dat ik te weinig kwam ook.Dat sloeg ook nergens op, en zijn door hun zelf opgestelde regels.Maar goed, dat is allemaal al zo lang geleden.Ach ja, k zie wel hoe het allemaal loopt.

Markie, ik ben zelf ook altijd dooplid geweest van de Ger.gem in ned., maar ik kan niet geloven dat ze je daar ooit zullen weigeren omdat je niet vaak meer kwam. Ze zullen je wel waarschuwen of vragen hoe of wat, maar dat gebeurt denk in iedere kerk!!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 08 okt 2003 13:08

Ikke21 schreef:
Markie schreef:
mirjamvandorp schreef:Beste .

Markie, ik ben zelf ook altijd dooplid geweest van de Ger.gem in ned., maar ik kan niet geloven dat ze je daar ooit zullen weigeren omdat je niet vaak meer kwam. Ze zullen je wel waarschuwen of vragen hoe of wat, maar dat gebeurt denk in iedere kerk!!

Dat is wel de gebruikelijke manier om het zo te doen Ikke21.Ze hebben mij echter nooit gewaarschuwd ofzo.Alleen krijgen we 1x per 2 jar huisbezoek en tijdens zo'n huisbezoek vroegen ze een x waarom ik zo weinig kwam.Vertelde toen da'k vaak bij de NH ging en dat was ook goed.Was beter dan helemaal niet gaan vonden ze.Later zeiden ze dat ik daar maar beter altijd kon blijven gaan en toen hebben ze m'n doopbewijs dus afgeleverd bij me thuis.

caprice

Berichtdoor caprice » 08 okt 2003 13:12

Idd ja, bij veel kerken is dat zo.Zeg niet van allemaal.Je hebt bv binnen de ger gem in ned ook weer kerken waar zoiets als ze bij mij gedaan hebben gewoon niet mag.Zoals ik al zei, ze maken vaak hun eigen regels en vinden die belangrijker dan de echte bijbelse regels.

Ik zat er ook niet bepaald mee toen ze me vertelden dat ik m'n doopbewijs op kon halen.Op dat moment was ik zelf misschien wel blij, want bij zo'n zooitje dat zelf hun eigen regels en wetten maakt wil ik nog geeneens bijhoren.

Werken van noodzakelijkheid zijn dingen die noodzakelijk op zondag moeten gebeuren. In de praktijk komt het er op neer dat de verpleging, politie en veehouders moeten werken. Maar hoeveel regels er ook bijgemaakt zijn, de volgende geldt nog steeds:

Exodus 20:
8 Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt.
9 Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
10 Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;
11 Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 08 okt 2003 13:12

Heel vreemd vind ik dat, zulke dingen mogen ze nooit doen, ik zie de kerkeraad al naar mij toekomen om te zeggen dat ik niet meer mag komen omdat ik bij mn vriend naar de kerk gaat en daar ook belijdenis gaat doen, zou toch te belachelijk voor woorden zijn.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 08 okt 2003 13:15

Ikke21 schreef:Heel vreemd vind ik dat, zulke dingen mogen ze nooit doen, ik zie de kerkeraad al naar mij toekomen om te zeggen dat ik niet meer mag komen omdat ik bij mn vriend naar de kerk gaat en daar ook belijdenis gaat doen, zou toch te belachelijk voor woorden zijn.

Is het ook.

Overigens mag ik wel komen nog, maar ze wilden me alleen dus niet meer als lid hebben.

caprice

Berichtdoor caprice » 08 okt 2003 13:15

Dat is onbijbels, want er staat duidelijk: Gaat heen, predikende het evangelie aan alle volken en creaturen...

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 okt 2003 15:29

caprice schreef:Werken van noodzakelijkheid zijn dingen die noodzakelijk op zondag moeten gebeuren. In de praktijk komt het er op neer dat de verpleging, politie en veehouders moeten werken. Maar hoeveel regels er ook bijgemaakt zijn, de volgende geldt nog steeds:

Exodus 20:
8 Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt.
9 Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
10 Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;
11 Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.

Vat het niet op als persoonlijke kritiek, caprice, maar hier zijn genoeg topics over, waarin trouwens ook goed beargumenteerd wordt waarom je op zondag wel zou mogen werken, en waarom de bovenstaande tekst misschien niet meer zou gelden... Lees die eerst ff door.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

everlastingman
Mineur
Mineur

Re: Wat doe jij op zondag?

Berichtdoor everlastingman » 08 okt 2003 16:05

LiSanne22 schreef:Ik vroeg mij af hoe jullie je zondag besteden.

Als het even het kan ga ik 's morgens naar een dienst, daarna ga ik, als ik honger heb, eens wat aren plukken en probeer ik zoveel mogenlijk het goede te doen :mrgreen:

caprice schreef:Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen....

En nog even voor caprice; ik werk nooit op zaterdag. :D

Nog meer weten ?
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 08 okt 2003 16:09

Ja, of je werkelijk nog niet weet dat de wet elke zondag voorgelezen wordt en dat met die rustdag de zondag bedoeld wordt?

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 08 okt 2003 16:40

Mijn zoon! indien de zondaars u aanlokken, bewillig niet;
(Spreuken 1:10)
:roll:
Afbeelding

brillie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor brillie » 08 okt 2003 17:25

Ikke21 schreef:
... Ze zullen je wel waarschuwen of vragen hoe of wat, maar dat gebeurt denk in iedere kerk!!

Mag ik daar even op inhaken? over het vragen hoe en/of wat: ik kom nu sinds bijna 2 jaar niet meer in de (SOW-)kerk, maar er wordt niet gevraagd waar ik ben gebleven, of dat ik ergens anders naar de kerk ga. nee: er werd alleen gevraagd of ik na wilde kijken hoe het zat met de Kerk-balans....

hieruit volgend kan ik de volgende dag-indeling maken voor de zondag:

uitslapen. meestal tot een uur of 10, soms eerder

af en toe wat scannen voor het kerkblad, waar ik aan meewerk.

verder een beetje luieren en internetten/MSN-en.

's avonds bijtijds op bed, nog even tv kijken en dan tegen 22.30 uur plat, want de volgende dag is het om 6.30u weer reveille...

P.-H.

Terug naar “Archief”