Of je wilt graag commentaar
Snugger antwoordt...

Nou, je mag commentaar leven hoor. Trek me er toch niets van aan.

Moderator: Moderafo's
Ja dat is ook wel zo Mirjam, maar ik zie er enorm tegenop om er alleen heen te gaan.Ik geloof ook wel.Dat ik niet naar de kerk ga wil dus niet zeggen dat het geloof ook weg is.Ooit zal ik wel weer gaan ook, maar voorlopig nog niet.Voor ik verkering kreeg ging ik ook zo goed als nooit, dus het was toch nog ergens goed voor ook .Ben trouwens ook nergens lid of dooplid.Mijn ouders zijn van de ger gem in ned, dus dat is behoorlijk zoniet het zwaarste wat er is.Was daar niet meer welkom, als dooplid tenminste omdat ze meenden dat ik te weinig kwam ook.Dat sloeg ook nergens op, en zijn door hun zelf opgestelde regels.Maar goed, dat is allemaal al zo lang geleden.Ach ja, k zie wel hoe het allemaal loopt.
Ruben Hadders schreef:Werken van noodzakelijkheid? Maakt dat verschil dan? Ik werk gewoon bij de McDonald's.Ja dat is ook wel zo Mirjam, maar ik zie er enorm tegenop om er alleen heen te gaan.Ik geloof ook wel.Dat ik niet naar de kerk ga wil dus niet zeggen dat het geloof ook weg is.Ooit zal ik wel weer gaan ook, maar voorlopig nog niet.Voor ik verkering kreeg ging ik ook zo goed als nooit, dus het was toch nog ergens goed voor ook .Ben trouwens ook nergens lid of dooplid.Mijn ouders zijn van de ger gem in ned, dus dat is behoorlijk zoniet het zwaarste wat er is.Was daar niet meer welkom, als dooplid tenminste omdat ze meenden dat ik te weinig kwam ook.Dat sloeg ook nergens op, en zijn door hun zelf opgestelde regels.Maar goed, dat is allemaal al zo lang geleden.Ach ja, k zie wel hoe het allemaal loopt.
Domme regels heeft die kerk dan, daar zou ik niet eens heen willen. Zo zie je maar weer dat de kerk een instituut is geworden ipv dat het zich gedraagt als Gods' Gemeente.
Markie schreef:mirjamvandorp schreef:Beste Markie,
Ik wil me niet met jouw bemoeien ofzo, en ook niet de vrome piet uithangen ofzo, maar mis je de kerk niet?? Krijg je op deze manier wel genoeg geestelijk voedsel?? Ik bid voor je dat je je ziel niet koud en kil laat worden en ik bid dat je niet lang zult wachten met weer naar de kerk te gaan. Het is denk ik juist belangrijk om in tijden dat je het moeilijk hebt te volharden in het geloof, God wil en zal je altijd helpen, misschien op een andere manier dan jij verwacht, maar ik ben er zeker van dat Hij er voor je wil zijn.
Ja dat is ook wel zo Mirjam, maar ik zie er enorm tegenop om er alleen heen te gaan.Ik geloof ook wel.Dat ik niet naar de kerk ga wil dus niet zeggen dat het geloof ook weg is.Ooit zal ik wel weer gaan ook, maar voorlopig nog niet.Voor ik verkering kreeg ging ik ook zo goed als nooit, dus het was toch nog ergens goed voor ook.Ben trouwens ook nergens lid of dooplid.Mijn ouders zijn van de ger gem in ned, dus dat is behoorlijk zoniet het zwaarste wat er is.Was daar niet meer welkom, als dooplid tenminste omdat ze meenden dat ik te weinig kwam ook.Dat sloeg ook nergens op, en zijn door hun zelf opgestelde regels.Maar goed, dat is allemaal al zo lang geleden.Ach ja, k zie wel hoe het allemaal loopt.
Ikke21 schreef:Markie schreef:mirjamvandorp schreef:Beste .
Markie, ik ben zelf ook altijd dooplid geweest van de Ger.gem in ned., maar ik kan niet geloven dat ze je daar ooit zullen weigeren omdat je niet vaak meer kwam. Ze zullen je wel waarschuwen of vragen hoe of wat, maar dat gebeurt denk in iedere kerk!!
Idd ja, bij veel kerken is dat zo.Zeg niet van allemaal.Je hebt bv binnen de ger gem in ned ook weer kerken waar zoiets als ze bij mij gedaan hebben gewoon niet mag.Zoals ik al zei, ze maken vaak hun eigen regels en vinden die belangrijker dan de echte bijbelse regels.
Ik zat er ook niet bepaald mee toen ze me vertelden dat ik m'n doopbewijs op kon halen.Op dat moment was ik zelf misschien wel blij, want bij zo'n zooitje dat zelf hun eigen regels en wetten maakt wil ik nog geeneens bijhoren.
Ikke21 schreef:Heel vreemd vind ik dat, zulke dingen mogen ze nooit doen, ik zie de kerkeraad al naar mij toekomen om te zeggen dat ik niet meer mag komen omdat ik bij mn vriend naar de kerk gaat en daar ook belijdenis gaat doen, zou toch te belachelijk voor woorden zijn.
caprice schreef:Werken van noodzakelijkheid zijn dingen die noodzakelijk op zondag moeten gebeuren. In de praktijk komt het er op neer dat de verpleging, politie en veehouders moeten werken. Maar hoeveel regels er ook bijgemaakt zijn, de volgende geldt nog steeds:
Exodus 20:
8 Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt.
9 Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
10 Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;
11 Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.
LiSanne22 schreef:Ik vroeg mij af hoe jullie je zondag besteden.
caprice schreef:Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen....
Ikke21 schreef:
... Ze zullen je wel waarschuwen of vragen hoe of wat, maar dat gebeurt denk in iedere kerk!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten