Rien67 schreef:En wat betreft de dingen die God zegt, heb je de goede bron, namelijk de Bijbel. Geeft die je genoeg goede redenen om te geloven?? Het is namelijk ook de enige bron!
Voor mij is het een combinatie van ervaringen met God en de bijbel. Als ik nooit iets van God merkte in mijn eigen leven, zou ik het wel erg moeilijk vinden om te geloven alleen op grond van de bijbel.
Rien67 schreef:Nee, ik ook niet... En daarom is het nou zo belangrijk dat je gehoor geeft aan Gods roepstem. Want als ik daar geen gehoor aan geef, dan ga ik net zo goed verloren, voor eeuwig...Lalage schreef:Jezus is gestorven om de zonden van de wereld weg te nemen, dus dat is de zonden van iedereen, of je nou in Hem gelooft of nog niet.
Wou je hiermee beweren dat uiteindelijk iedereen gered wordt?
Waar doen we dan nog zo moeilijk over eigenlijk met z'n allen...?
nogmaals, en ik zal het blijven herhalen zolang als dat nodig is: ja, Hij is gestorven voor de zonden van iedereen, maar als je dat niet gelooft, als je dat niet aanneemt, dan kent Hij jou straks niet!
Goed, dan verschillen we van mening. Ik geloof dit:
1 Kinderen, ik schrijf u dit opdat u niet zondigt. Mocht een van u echter toch zondigen, dan hebben wij een pleitbezorger bij de Vader: Jezus Christus, de rechtvaardige. 2 Hij is het die verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld. 1 Johannes 2:2
Verder: je bent blij dat je zelf gelooft en dat je niet voor eeuwig verloren gaat, maar ben je dan niet eindeloos verdrietig om iedereen die wel verloren gaat? Kan je daarmee leven? Is het niet egoistisch om blij te zijn om je eigen behoud, terwijl anderen dat niet hebben?