Stoppen met roken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 16 okt 2006 08:56

Ik dreig van een gelegenheidsroker weer te transformeren tot een 'gewone' roker, puur omdat ik téveel gelegenheden heb waarbij ik wil roken... 8)

Ik heb gisteren, ondersteund door een stevige verkoudheid waarbij alle troep naar boven wordt gehoest, besloten dat het tijd is om definitief te stoppen.

Essieee, we gaan het sámen doen!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 okt 2006 08:57

Voor stoppen met roklen is volgens mij maar één manier: MOTIVATIE!

Ik ben van twee pakjes per dag naar niks gegaan. Van de één op de andere dag. Ik rook nu al 6 jaar niet meer

Op een gegeven moment ga je zo balen van dat dwangmatige: het eerst wat ik 's morgens deed was roken en het laatste wat ik 's avonds deed was roken. lles tonk, ik hoestte de longen uit mijn lijf, mijn huid zag er grauw uit, alles stonk, ik had geen conditie en samen met de wetenschap dat ik gemiddeld 16 jaar korter zou leven heb ik gewoon gezegd: ik WIL dit niet meer. Vet gemotiveerd dus.

Een paar maanden van te voren stelde ik een datum vast: 1 januari 2000. Ik had het ook tegen iedereen verteld zodat ik met goed fatsoen niet meer terug kon. Het was af een toe moeilijk. Ik had een gedachtestop: iedere keer als ik aan roken dacht, had ik een leuke gedachte paraat. Verder heb iok onnoemelijk veel water gedronken een een vette overdosis Vitamine C.

Het gevoel van triomf was geweldig. Ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt, geebn enjkele trekje omdat ik weet dat dat gevaarlijk is.

Het kan dus en rokers hebben geen idee wat voor kick dit geeft!

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 16 okt 2006 09:08

Respect.

Ik verschuil me al heel lang achter de idee dat ik een 'gelegenheidsroker' ben. Het lukt me ook prima om na bijvoorbeeld een hele vakantie flink gerookt te hebben, wekenlang geen sigaret meer aan te raken. Maar toch grijp ik elke volgende gelegenheid weer aan om vrolijk mee te paffen.

Volgens mij houd ik mezelf voor de gek met de gedachte dat m'n longen deze frequentie van roken wel kunnen trekken... (:)

Enough.

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 16 okt 2006 09:21

Ag ga toch waterpijp roken!
Veel minder slecht voor je, veel lekkerder en niet verslavend (lijkt me niet dat je 20 keer per dag aan de pijp gaat hangen). Heb er zelf een thuis staan en bevalt me heel prima

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 16 okt 2006 09:27

Ik heb een paar jaar flink gerookt, maar na een week ziek zijn, ben ik van de een op de andere dag daarmee gestopt, is misschien een tip. nu ben ik evenals Othello een "gelegenheidsroker" en kan ik lange tijd zonder.

zoo, dit was mijn korte bijdrage. :wink:
Auf Wiedersehen!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 okt 2006 09:30

hetsgaapje schreef:Ag ga toch waterpijp roken!
Veel minder slecht voor je, veel lekkerder en niet verslavend (lijkt me niet dat je 20 keer per dag aan de pijp gaat hangen). Heb er zelf een thuis staan en bevalt me heel prima

Door een waterpijp in Jeruzalem ben ik ooit weer aan het gewone roken geslagen! Dus zo onschuldig is het niet! Ik weet nu dat ik NOOIT meer iets met roken moet doen!

Er is een aantal mensen dat het kan: af en toe iets roken, gelegenheidsrokers dus...

Maar de grote meerderheid van de rokers kan dat niet. Belangrijk is om eerlijk te zijn voor jezelf. Als roker was ik goed in allerlei excuses en smoesjes, net als alle verslaafden. Je bouwt echter pas motivatie op als je eerlijk constateert wat je aan het doen bent en dat je dat gewoon niet meer WILT!!

Wow, de beloning is mega!!

André

Berichtdoor André » 16 okt 2006 12:37

wormpje schreef:(...)en bietsen gaat me wat te ver na zo lang niet gerookt te hebben.
Zou ook wat jammer zijn om eerst jezelf 4 maand te 'pijnigen' en dan door te bietsen weer aan het roken te komen, vind je ook niet?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 okt 2006 16:11

Othello schreef:Ik dreig van een gelegenheidsroker weer te transformeren tot een 'gewone' roker, puur omdat ik téveel gelegenheden heb waarbij ik wil roken... 8)

Ik heb gisteren, ondersteund door een stevige verkoudheid waarbij alle troep naar boven wordt gehoest, besloten dat het tijd is om definitief te stoppen.

Essieee, we gaan het sámen doen!

Prima....Go guy!!!
Je kunt het!!!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 okt 2006 18:23

Ik ben een gelegenheidsroker. Dat jullie gestopt zijn is bijvoorbeeld een mooie gelegenheid om op te roken *steekt peuk op*

Serieus: succes Othello!

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 16 okt 2006 18:34

Ik hoest me inmiddels het apezuur. En ik kan je zeggen: apezuur is niet lekker.

Ik ben alleen nog ernstig aan het dubben wat ik met dat aangebroken pakkie Kamelen moet doen... :|

André

Berichtdoor André » 16 okt 2006 18:37

Othello schreef:Ik hoest me inmiddels het apezuur. En ik kan je zeggen: apezuur is niet lekker.

Ik ben alleen nog ernstig aan het dubben wat ik met dat aangebroken pakkie Kamelen moet doen... :|
Per direkt door de plee spoelen, ofzo.
Ennuh, verstand komt met de jaren, grijp je kans ;/

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 okt 2006 19:12

Othello schreef:Ik hoest me inmiddels het apezuur. En ik kan je zeggen: apezuur is niet lekker.

Net als JK je pakje sigaretten per ongeluk een nachtje buiten laten liggen..ik zweer je, na een regenachtige nacht zijn ze niet meer te roken :clown:

Wel..eigenlijk wil ik mezelf eerst een fatsoenlijk eetpatroon aanwennen, voor ik moet denken aan de afkickverschijnselen van het roken :shock:

Volgens mij wordt ik echt een molenpaard als ik blijf eten als nu én stop met roken..

Eh, het geeft opzich wel een broederlijk gevoel als we de eerstvolgende meeting allemaal gestopt zijn met roken, nietwaar? 27 oktober ben ik er niet trouwens, helaasch 8)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 16 okt 2006 19:42

rafaell schreef:Ik ben een gelegenheidsroker. Dat jullie gestopt zijn is bijvoorbeeld een mooie gelegenheid om op te roken *steekt peuk op*

Serieus: succes Othello!
Hier sluit ik mij bij aan.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 16 okt 2006 19:54

Ik dacht er even over mijn laatste 15 sigaretten ritueel op te roken, ofzo. Maar gezien m'n huidige conditie lijkt me dat niet raadzaam... 8)

Enne Smurffie... jij een molenpaard?! :D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 okt 2006 20:28

Hm, het was niet de bedoeling naar complimentjes te vissen, ik ben er echt bang voor. Mijn grootste angst is dik worden :o

Desalniettemin een slap excuus om maar niet te stoppen..

Terug naar “Archief”