Natuurlijk en geestelijk Israel en de uitleg van profetieen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 okt 2006 08:38

Hero schreef:
elbert schreef:De joodse natie bestond tussen de Makkabeeentijd en 1948 trouwens niet als onafhankelijke staat

Maar wel als joodse natie !!!

Wat de SV in de Bijbel met "natie" vertaalt, is het Griekse ethnos: als etnische groep heeft het joodse volk natuurlijk altijd bestaan sinds de patriarchen.
Maar die zitten niet allemaal "op de reservebank", alleen de ongelovigen onder hen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 13 okt 2006 09:30

Raido schreef:Dus.. waarom was het Joodse volk dan in hemelsnaam het zogenaamde verbondsvolk en beschermde God hun altijd terwijl het gros gewoon allerhande drekgoden aanbad?

Het verbond van God ontkennen met het Joodse ras vind ik nogal gedurft.

Lees dan Jer. 3:6-10. God spreekt zelfs van een scheiding, als Israël ontrouw is, die alleen kan worden ongedaan gemaakt, als zij zich bekeren. Ook Deut. 28 is duidelijk over de voorwaarden van het verbond. Gods genade is oneindig groot, maar niet van elastiek.

Het verbond met Abraham sloot God met de onbesneden Abraham, die de vader is (geestelijk gezien, en daar gaat het volgens Gal. 3 om) van alle gelovigen.
Het Sinaïverbond werd gesloten met Israël, onder voorwaarden én met niet-ethnische Joden, die zich onder de voorwaarden van het verbond aansloten bij Israël. Nergens wordt ethniciteit bij de verbondsvoorwaarden genoemd, wel besnijdenis en gehoorzaamheid aan de Torah. Hoe vaak staat er niet "Indien gij aandacht luistert en doet..."

In Hebr. kunnen we lezen, dat het Sinaïverbond als zodanig voorbij is en vervangen door een beter verbond. Dat verbond is bezegeld door het bloed van Jezus (denk aan de instelling van het Avondmaal: "Dit is het bloed van Mijn verbond"). Het is dus expliciet het verbond van Jezus Christus. Hij is de Maker van dat verbond. Dat verbond beëindigt het Sinaïverbond. Kan het nog duidelijker?
The Lord is the Potter, not Harry!!

madel
Mineur
Mineur

geestelijk of natuurlijk

Berichtdoor madel » 13 okt 2006 11:20

Na weer eens een aantal reacties gelezen te hebben het volgend.
op het kerkelijk erf is er de afgelopen heel wat vergeestelijkt. e.e.a. kunnen we ook nalezen in de uitleg van de kanttekenaren die Jeruzalem bijv niet letterlijk nemen. de ene keer weer wel en de andere keer weer niet. daar wordt de bijbeluitleg niet beter van.

Natuurlijk kun je tot aan de wederkomst blijven strijden over wel of niet vergeestelijken en hoe ver je deze lijn moet doortrekken.
voor mij zelf lees ik in de bijbel dat het NV met Israel gesloten zal worden.
maar...in Israel of beter gezegd dmv Israel zal het heil ook tot de wereld gaan en worden er ook volken gezegend. vaak is men bang dat als men niet onder het Nv verbond zou vallen dat men dan met lege handen zou staan. het tegendeel is waar. Israel zal vooreerst gezegend worden met aardse zegeningen. al die beloften hebben betrekking op aardse zaken.
Aan Israel zal de vervallen hut weer opgericht worden. Zij zullen ipv twee houten 1 hout worden. en 1 Heere is Koning over allen.

maar Israel zal straks na de wederkomst uitgaan over de wereld en de heidenen hoeden met een ijzeren staf. dan zal Koning Jezus zijn: Koning der Koningen en Heere der heeren.
straks als de draad met Israel weer opgepakt zal zijn en de grote verdrukking voor met namen Israel er zal zijn dan is op.2:26,27 actueel zijn. die overwint, die zal ik macht geven over de heidenen.....
Hij komt, Hij komt om de aarde te richten. de wereld in gerechtigheid. al tvolk daar twreed geweld moet zwichten, wordt in rechtmatigheid geleid.
psalm 96 is ook zon psalm die gaat over een dergelijke toekomst. en vele andere psalmen. psalm 100.
Dan zal de wereld delen in het NV zoals de beloften gedaan is aan abraham. In U zullen alle volken gezegend worden. daar is op de dag van vandaag geen sprake.
Israel is nu ' niet Mijn volk'. totdat zij zich weer zullen wenden tot de Heere hun God.....e.w.v.v.

maar als we nu niet eens deel uitmaken van het NV wat geldt er dan voor ons? wij hebben een roeping met een beloften die hemels is. wij zijn burgers van een rijk in de hemelen. in de hemelse gewesten. daar zullen wij een taak hebben. om daar de veelkleurige wijsheid Gods bekend te maken. ef.3:10
wij zijn gezegend met alle geestelijke zegeningen in de hemelse gewesten. Hij heeft ons mede-levend gemaakt, mede-opgewekt, mede-gezet. maar....1 ding is nog niet aan ons geschiedt. en dat is dat we nog niet mede-opgestaan zijn. fil.3:11. als wij net als Paulus maar jagen naar die prijs (niet ons behoud, dat ligt vast in Christus) zodat wij zouden mogen komen tot de uitopstanding uit de doden. dat is mede-opgestaan zijn in gelijkheid als Christus. Christus is van tussen de doden uit opgestaan. en zo mogen ook wij deel hebben aan een opstanding tussen de doden uit. wij hebben dan geen deel meer aan de opstanding der doden. maar wij mogen dan met Hem verschijnen in heerlijk als Hij komt naar deze aarde.
als wij niet waardig wandelen naar de roeping Gods kunnen wij wel een prijs verliezen. er is wel degelijk onderscheidt. Paulus jaagde naar deze prijs. hij strekte er zich naar uit. dat is die lauwerkrans. maar dit staat los van het behoud. Paulus had ook vakantie kunnen gaan naar kreta en op het strand gaan liggen. dan nog bleef hij behouden. vraag is dan wel of hij de prijs zou behalen. dat zijn twee onderscheiden zaken.

voor ons in deze tijd gelden er in feite nog rijkere zegeningen dan die aangaande het NV. nergens in efeze,fil.of kol. word gesproken over het NV. nergens wordt gesporken over een wederkomst. er wordt niet gesproken over allerlei inzetting die we moeten handhaven of wat dan ook. maar onze roeping is er een die (niet 'van') boven is.
indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo bedenk de dingen die boven zijn, waar Christus is, zittende aan de rechterhand Gods.
bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn. want gij zijt gestorven en uw leven is met Christus verborgen in God. wanneer nu Christus zal geopenbaard zijn, De leven is, dan zult ook gij met hem geopenbaard in heerlijkheid.
wij zijn NU al gezegend met alle geestelijke zegeningen in de hemelse gewesten. dat is in geestelijke zin al een feit. de praktijk leert dat we hier nog op aarde rondlopen en waardig mogen wandelen overeenkomstig Zijn roeping. onze toekomst zal straks in de hemelse gewesten zijn. Israels toekomst vooraleerst op aarde om de wereld tot geloof en bekering te brengen. onderscheiden zaken met een onderscheiden doel.
Dus...als wij nu niets met het NV te maken zouden hebben staan wij in het geheel niet met lege handen. het tegendeel is waar. vasthouden aan he NV is vasthouden aan een verkeerde hoop en een verkeerde roeping. dan nemen de roeping van Israel over met alle verwarring van dien tot op de dag van vandaag.
geestelijke lessen trekken uit heel de bijbel is niet verkeerd. vergeestelijk zodat je niet weet wat wel en niet letterlijk genomen moet worden maken Gods woorden tot een holle klank. laat aan Israel wat hun beloofd is. versta je eigen roeping die hemels is.
wij hoeven de wereld niet te bekeren. dat zal onder Zijn leiding gebeuren. zonder allerlei kerken. wel mogen wij en moeten wij anderen onderrichten. dat het de kerken wereldwijd ook niet lukt gezien de laatste 2000 jaar is toch een veeg teken lijkt me. tis een gebed zonder einde.
maar na de wederkomst zal het natuurlijk Israel zijn boodschap brengen over de gehele wereld. tal van teksten die daar op wijzen.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: geestelijk of natuurlijk

Berichtdoor Hero » 13 okt 2006 12:59

madel schreef:Aan Israel zal de vervallen hut weer opgericht worden. Zij zullen ipv twee houten 1 hout worden

Deze grote *KERK_FUSIE*, van alle christelijke kerken tezamen met de synagoge der joden, is op papier reeds voorbereid door de Verenigde Naties — na de oorlog {World War III} zal men deze fusie terstond voltrekken ....

Als kroon hierop, gaat men de oude tempel te Jeruzalem : herbouwen — dat wordt dan de #3e tempel, zoals voorzien door Daniel ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 15 okt 2006 09:32

Deze grote *KERK_FUSIE*, van alle christelijke kerken tezamen met de synagoge der joden, is op papier reeds voorbereid door de Verenigde Naties — na de oorlog {World War III} zal men deze fusie terstond voltrekken ....

Als kroon hierop, gaat men de oude tempel te Jeruzalem : herbouwen — dat wordt dan de #3e tempel, zoals voorzien door Daniel ....

Graag zou ik hier een meer essentielere uitleg van willen horen. Want Daniëm spreekt -volgens mij- nergens van een 3e Tempel, daar Daniël zelf een toonbeeld is van de Tempel die men in het hart moet dragen. Dat is namelijk de essentie van -een- of -het- Geestelijke Israël.

Overigens Madel, de nationale Staat Israël kan na de wederkomst nooit nog een bijzondere plaats innemen, noch kan Israël of het Geestelijke Israël nog iets gaan verkondigen of het Evangelie bekend maken. Immers
nadat de verlosten met Christus in het de stad Hemels Jeruzalem zijn gegaan, zal deze tergugkeren aar de hemelse gewesten en daar 1000 jaar lang blijven. De verlosten krijgen inzicht in de wereldgeschiedenis + de redenen te weten waarom de nog -verlorenen- doden in hun graf liggen. Zij zullen door de verlosten en Christus nog beoordeeld worden.

Bij de tweede komst zullen de verlosten met Christus nog getuighen zijn van de vernietiging van Satan en zijn volgelingen. Hun hart is niet bekeerd en daarom zijn zij bij Satan en worden voor eeuwig vernietigd.

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 15 okt 2006 10:02

biblebook schreef:Deze grote *KERK_FUSIE*, van alle christelijke kerken tezamen met de synagoge der joden, is op papier reeds voorbereid door de Verenigde Naties — na de oorlog {World War III} zal men deze fusie terstond voltrekken ....

Graag zou ik hier een meer essentielere uitleg van willen horen. Want Daniëm spreekt -volgens mij- nergens van een 3e Tempel, daar Daniël zelf een toonbeeld is van de Tempel die men in het hart moet dragen. Dat is namelijk de essentie van -een- of -het- Geestelijke Israël.

Overigens Madel, de nationale Staat Israël kan na de wederkomst nooit nog een bijzondere plaats innemen, noch kan Israël of het Geestelijke Israël nog iets gaan verkondigen of het Evangelie bekend maken. Immers
nadat de verlosten met Christus in het de stad Hemels Jeruzalem zijn gegaan, zal deze tergugkeren aar de hemelse gewesten en daar 1000 jaar lang blijven. De verlosten krijgen inzicht in de wereldgeschiedenis + de redenen te weten waarom de nog -verlorenen- doden in hun graf liggen. Zij zullen door de verlosten en Christus nog beoordeeld worden.

Bij de tweede komst zullen de verlosten met Christus nog getuighen zijn van de vernietiging van Satan en zijn volgelingen. Hun hart is niet bekeerd en daarom zijn zij bij Satan en worden voor eeuwig vernietigd.
Wat een nonsense,

Denk je nu werkelijk dat de Islamitische lidstaten hier ruimte voor zullen laten? Alleen vanuit een G-ddelijke interventie of een dictatuur zal zoiets bevestigd kunen worden De V.N. heeft momenteel niet de allures van een oppermachtige eensgezinde wereldfilosofie. Er zijn er natuurlijk wel die globalistische ideeen in economie en religie nastreven. Op dit moment zie ik die eensgezinde slagkracht nog niet.
biblebook, het J'roesjalajjiem uit de hemel daalt pas na de 1000 jaren neer. Dat is duidelijk uit Openbaring te lezen. Er is dus nog wel wat aardse geschiedenis voor die 1000 jaar weggelegd. Zeker zal er dan nog een Tempel door de Gezalfde komen en ook voor de 1000 jaren zal een grote oorlog woeden. Israel heeft plaats en zal plaats hebben, en jij zult verbaast staan.

Sam
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 15 okt 2006 11:44

biblebook schreef:Graag zou ik hier een meer essentielere uitleg van willen horen. Want Daniëm spreekt -volgens mij- nergens van een 3e Tempel, daar Daniël zelf een toonbeeld is van de Tempel die men in het hart moet dragen

Simpel > de #1e tempel, die was ooit gebouwd door Salomo : #500 meter buiten de Schervenpoort —(( deze tempel is geslecht door de babyloniers, tevens overdekt met een dikke laag grond, en tot vandaag nog NIET opgegraven, hoewel men precies weet waar de fundamenten verborgen liggen ))— de #2e tempel of *tempel_garage*, was in het voormalig koningspaleis, uit nood geboren omdat het teruggekeerde gouden & zilveren tempelbestek, nergens anders veilig kon worden geborgen —(( deze tempel is verbeterd door Herodes de Grote, dus de tempel zoals Jezus die toen kende, en waar zich heden een moskee bevindt ))— de #3e tempel zal gebouwd worden tussen #50 jaar na de verovering van Jeruzalem, en #70 jaar na de eerste roep tot herstel — Daniel zag de nu_komende & mislukte herinvoering van de antieke offerdienst, en noemde dit een *OVERTREDING*, waaruit dus zou blijken dat hij reeds wist van het Nieuwe Verbond — en nu Ezechiel : zag zowel de teloorgang van de #3e tempel, als de bouw van een totaal nieuwe tempel, alwaar de antichrist door de heidenen zal worden aanbeden —(( ook deze laatste tempel, zal weer in puin liggen voordat Jezus terugkomt )) ....

NB > op die zogenaamde *tempel_berg*, komt NIET weer een tempel, doch gaat spoedig door de VN teruggebracht worden tot de staat van nog voor Herodes — de #3e tempel komt op de plek van de #1e — en tenslotte de #4e tempel komt op de berg Ebal ....

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 15 okt 2006 11:56

Divrei Shmuel schreef:Wat een nonsense,

het J'roesjalajjiem uit de hemel daalt pas na de 1000 jaren neer. Dat is duidelijk uit Openbaring te lezen. Er is dus nog wel wat aardse geschiedenis voor die 1000 jaar weggelegd. Zeker zal er dan nog een Tempel door de Gezalfde komen

DS ... roept niet te snel svp ?? — overigens kun je zelf lezen dat er zodra Jezus terug is, nooit & te nimmer meer 'n stenen tempel zal wezen — logisch, want we zullen #1000 jaar vegetarisch eten ....

madel
Mineur
Mineur

toekomst

Berichtdoor madel » 15 okt 2006 17:25

Ik ben dat helemaal met je eens ja.
volgens mij moeten er hier een aantal de bijbel nog eens nalezen.
idd, pas na die 1000jaar.

lees eens op.20 1-6. die vertellen namelijk over een heersen als koningen en pristers. dat is weggelegd voor Israel.
dan op.20 7-10.
na die 1000 jaar breekt er een korte tijd waarin de satan weer ontbonden wordt en de geveinsden aan het licht brengt.
dan op. 20:11-15.
we lezen hier nog steeds over een dood en dat deze teniet gedaan wordt.

dan op. 21:1-5
dan pas is er het hemelse jeruzalem en niet eerder. dan zal er ook geen dood meer zijn.

lijkt allemaal erg chronologisch maar met een beetje lezen is dit gewoon de volgorde.

de tempel zal er dan wel degelijk zijn na de wederkomst. er staat nog heel wat op het Goddelijk program.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: toekomst

Berichtdoor Hero » 15 okt 2006 18:16

madel schreef:lijkt allemaal erg chronologisch maar met een beetje lezen is dit gewoon de volgorde. de tempel zal er dan wel degelijk zijn na de wederkomst. er staat nog heel wat op het Goddelijk program

Maar ... wat voor functie denk je toe aan een half_ingestorte tempel ?? — een toeristische attractie misschien ...??

madel
Mineur
Mineur

tempel

Berichtdoor madel » 15 okt 2006 18:42

ik ben ervan overtuigd dat er na de wederkomst de tempel uit ezechiel zal staan. die zal dan gebouwd worden.
nergens heb ik beweerd dat het een toeristische attractie zou zijn. dat jij je fantasie de loop laat wil nog niet zeggen dat dat klopt. er zal heel wat gebeuren daar in het midden oosten in de eindtijd. maar na de wederkomst zal er wel het e.e.a. hersteld of gebouwd worden.
niemand gelooft dergelijke zaken. net als voor de zondvloed. toen geloofde ook niemand dat een dergelijk iets zou plaatsvinden. onmogelijk leek dat te zijn voor de mensen. zo is het ook met de toekomst. de mensen zijn door de eeuwen heen het zicht kwijtgeraakt op de toekomst die ik op het oog heb. vaak onbegrijpelijk voor mensen. maar ztzijn niet mijn woorden maar de woorden des Allerhoogsten. En hetgeen uit zijn lippen ging blijft vast en onverbroken. helaas geloven de meeste dat niet helemaal en gaan het maar vergeestelijken omdat ze het niet kunnen vatten. God op zijn woord geloven is vandaag de dag niet makkelijk.
de eeuwen die achter ons liggen hebben van Israels toekomst een fabel gemaakt.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: tempel

Berichtdoor Hero » 15 okt 2006 19:09

madel schreef:ik ben ervan overtuigd dat er na de wederkomst de tempel uit ezechiel zal staan. die zal dan gebouwd worden

Madel ... wat heeft 'n christengelovige als Tempel van de HG, te zoeken in zo'n abattoir als de tempel van Ezechiel — je vergeet namelijk dat : een aantal jaren voor de echte Wederkomst, zal 'r een soort van VALSE wederkomst plaatsvinden —(( de antichrist ))— hierbij wordt een nieuwe tempel gebouwd, en een nieuwe stad welke vaag doet denken aan het Nieuwe Jeruzalem (vierkant met #12 poorten) ....

madel schreef:de mensen zijn door de eeuwen heen het zicht kwijtgeraakt op de toekomst die ik op het oog heb. vaak onbegrijpelijk voor mensen. maar ztzijn niet mijn woorden maar de woorden des Allerhoogsten

Dus ... jouw opvatting berust_niet op bijbelkunde, maar het is : PROFETIE ?? — dan behoor je daar wel bij te vermelden, dat het *profetie* is, want dan kan iedereen het tenminste : TOETSEN ....

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 15 okt 2006 19:15

Ik vind het heel knap hoe jullie herhaalde en dus bevestigde profetie zo kunnen wegwuiven aangaande de komende concrete Tempel die samenhangt met de Masjiach (Gezalfde) Zijn (weder-)komst:
Want vele dagen zullen de kinderen Jiesra'els blijven zonder koning, zonder vorst (sar), zonder offer, zonder standbeeld, zonder Efod en Terafiem. Naderhand zullen de kinderen Jiesra'els terugkeren, en zij zullen zoeken, HASJEM, hun G-d, en hun koning David, en zich met ontzag spoeden tot HASJEM en tot Zijn goedheid, in het laatst der dagen. (Hos.3:5,6)
En Diezelfde koning David, die zij zullen zoeken, wordt in de tekst beschreven als: "en haastig zal tot Zijn Tempel komen HA-ADON - de Heer, Die u zoekt" (Mal'achi 3:1).
Dus: lange tijd zonder offer (geen Tempel); terugkeer; zoeken naar HASJEM, hun G-d en hun koning David, etc.(?):
Maar zij zullen dienen HASJEM, hun G-d, en David, hun Koning, Die Ik voor hen zal aanstellen. (Jer.30:9).
En de Tsemmach (Spruit van) David, dat is de Masjiach, zal Zelf de Tempel bouwen! zoals er geschreven staat:
zo zegt de HASJEM Ts'va'oth, zeggende: Zie een man, Tsemmach [- Spruit] is Zijn naam, die van Zijn plaats zal uitspruiten, en de Tempel van HASJEM bouwen. Hij zal de Tempel van HASJEM bouwen, hij zal majesteit dragen, zitten en heersen op Zijn troon, ook de kohen [- priester] zal zitten op zijn troon zitten, en eendracht en vrede zal tussen hen zijn. (Z'charja [- Zacharia] 6:12,13)
Okk Ezechiel 40 t/m 48 gaat over die Tempel en zeker niet over die van de VN. Met zoveel profeten getuigen, Ezechiel, Zacharia en Maleachi, hebben we dus 3 getuigen, en woord van de profeten mag niet veracht worden voor eigen inzichten.

Sam
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Re: tempel

Berichtdoor Divrei Shmuel » 15 okt 2006 19:16

madel schreef:ik ben ervan overtuigd dat er na de wederkomst de tempel uit ezechiel zal staan. die zal dan gebouwd worden.
nergens heb ik beweerd dat het een toeristische attractie zou zijn. dat jij je fantasie de loop laat wil nog niet zeggen dat dat klopt. er zal heel wat gebeuren daar in het midden oosten in de eindtijd. maar na de wederkomst zal er wel het e.e.a. hersteld of gebouwd worden.
niemand gelooft dergelijke zaken. net als voor de zondvloed. toen geloofde ook niemand dat een dergelijk iets zou plaatsvinden. onmogelijk leek dat te zijn voor de mensen. zo is het ook met de toekomst. de mensen zijn door de eeuwen heen het zicht kwijtgeraakt op de toekomst die ik op het oog heb. vaak onbegrijpelijk voor mensen. maar ztzijn niet mijn woorden maar de woorden des Allerhoogsten. En hetgeen uit zijn lippen ging blijft vast en onverbroken. helaas geloven de meeste dat niet helemaal en gaan het maar vergeestelijken omdat ze het niet kunnen vatten. God op zijn woord geloven is vandaag de dag niet makkelijk.
de eeuwen die achter ons liggen hebben van Israels toekomst een fabel gemaakt.
Geheel terecht Madel spreek je zo,

Amos maakt het geheel helder:
Te dien dage zal Ik de vervallen hut [SOEKA] van David weer oprichten, en Ik zal haar scheuren dichten, en wat aan haar is afgebroken, weer oprichten, en zal ze bouwen, als in de dagen van ouds; opdat zij erfelijk bezitten het overblijfsel van Edom, en al de volkeren, die naar Mijn Naam genoemd worden, spreekt HASJEM, Die dit doet. Zie, de dagen komen, spreekt HASJEM, dat de ploeger de maaier, en de druiventreder de zaadzaaier naderen zal; en de bergen zullen van zoete wijn druipen, en al de heuvelen zullen smelten.
En Ik zal de gevangenis van Mijn volk Israel wenden, en zij zullen de verwoeste steden herbouwen en bewonen, en wijngaarden planten, en derzelver wijn drinken; en zij zullen hoven maken, en de vrucht daarvan eten. En Ik zal ze in hun land planten; en zij zullen niet meer worden uitgerukt uit hun land, dat Ik hun gegeven heb, zegt HASJEM, uw G-d. (Amos 9:11-15)
Dus Israel zal nooit meer van het land hun gegeven worden weggenomen en zij zullen ook erfelijk bezitten de gelovigen uit de volkeren, of zoals Madel dat duidde: "lees eens op.20 1-6. die vertellen namelijk over een heersen als koningen en pristers. dat is weggelegd voor Israel.". Dit wordt ook in Jesaja 61:6 reeds verhaald:
En zij zullen de oude verwoeste plaatsen bouwen, de vorige verstoringen weer oprichten, en de verwoeste steden vernieuwen, die verstoord waren van geslacht tot geslacht. En uitlanders zullen staan, en jullie kudden weiden; en vreemden zullen jullie akkerlieden en jullie wijngaardeniers zijn. Maar jullie zullen priesters van HASJEM heten, men zal jullie dienaren van onze G-d noemen; jullie zullen het vermogen van de volkeren eten, en in hun heerlijkheid zullen jullie je roemen. (Jes.61:4-6)
Sam

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 15 okt 2006 19:54

Divrei Shmuel schreef:Ik vind het heel knap hoe jullie herhaalde en dus bevestigde profetie zo kunnen wegwuiven aangaande de komende concrete Tempel die samenhangt met de Masjiach (Gezalfde) Zijn (weder-)komst

Sam ... nee !!! — die #3e & #4e tempel komen er beide concreet, maar de #3e komt er vlak_voor de Grote Verdrukking (( het is de aanleiding tot )) en de #4e komt er TIJDENS die Grote Verdrukking ....

Echter > in die oude godsnamen, mag je nu niet_meer klakkeloos de persoon van God verstaan — immers : alle oude godsnamen zijn met behulp van een korte maar juridisch keiharde bepaling, door God_zelf in de prullebak gekieperd >

Handelingen 4:12 "... de behoudenis is in niemand anders, want er is ook onder de hemel géén andere naam aan de mensen gegeven, waardoor wij behouden kunnen worden ..."

Divrei Shmuel schreef:Ezechiel 40 t/m 48 gaat over die Tempel en zeker niet over die van de VN. Met zoveel profeten getuigen, Ezechiel, Zacharia en Maleachi, hebben we dus 3 getuigen, en woord van de profeten mag niet veracht worden voor eigen inzichten

De #3e tempel, is een produkt van de VN, maar de #4e tempel is het honk van de antichrist —(( dat probeerde ik duidelijk te maken ))— en de door jou genoemde profeten, getuigen slechts van FEITEN, en dus_niet van enig messiaans theologische interpretatie — zij laten zich noch voor mijn, noch voor jouw karretje spannen ...!!!

Terug naar “Archief”