Moderator: Moderafo's
Jantjes schreef:Lalage schreef:zij is gewoon zichzelf
En dat moet het meisje nu juist niet zijn.
Ook voor de ouders van je vriend geld het ‘eert uw vader en uw moeder’.
Dat ligt eraan hoe ver dat gaat. Het is toch niet te doen om altijd toneel te spelen? Ik pas me ook wel wat aan bij mijn schoonouders, maar ik ga niet liegen bijvoorbeeld.
Nee inderdaad.Huh, die ouders hoeven toch helemaal niet te veranderen.
Nee, dat moeten zei (die ouders) niet, dat moed dat meisje uit louter eerbied.Ze moeten alleen accepteren dat dat meisje is wie ze is en zij moet hen accepteren.
en zij moet hen accepteren.
Abdijbiertje om 1:00 schreef: Wat ik niet snap is dat ouders het hun kinderen niet gunnen dat ze een relatie krijgen. Het geluk van hun kinderen zou voorop moeten staan.
Jantjes schreef:Lalage schreef:zij is gewoon zichzelf
En dat moet het meisje nu juist niet zijn.
Ook voor de ouders van je vriend geld het ‘eert uw vader en uw moeder’.
Grrrrrr Jantjes!!!! Wanneer wordt het bij jou eens "door de wet, aan de wet gestorven???
Jantjes, ik ben blij dat jij m'n vader niet bent.
Jezus keurde het wetticisme van de Farizeeen toch ook niet goed
Hij ging fel in tegen het wetticisme en oordelen en veroordelen op basis van dit soort zaken ipv op geloof
Ik weet het, het lijkt net of het hard overkomt, maar dat is niet zo. Paulus wist wat het betekende om een vurig ijverraar van de wet te zijn (even, weet jij dat ook al?). Als je niet weet wat het betekend om een vurig ijverraar van de wet te zijn weet je ook niet wat het betekend om met Christus gekruist te worden (Ga 2:20). Paulus bestrafte, als het ware, de uitzinnige Galaten want zij wisten wél wat de wet inhield maar niet wat het betekende om een Middelaar te hebben tussen de wet en God. Wij Nederlanders roepen om het harst Christus, Christus, Christus, maar wij weten niet wat de WET inhoud en dan zijn wij net zo uitzinnig als die betoverde Galaten.
Dan heb je mij niet goed begrepen, want ik gaat ervan uit dat er een ‘gelukkig-gelovig-leven’ bestaat voor mijn vrouw en kinderen en dat is ook hun beleving.
Waar wordt dat beschreven in de Bijbel? Ik ben van mening dat je de Bijbel dan nog nooit goed begrepen hebt, want Jezus zei: het is lichter, dat de hemel en de aarde voorbijgaan, dan dat een tittel der wet valle (Lu 16:17). Als je navolger van Christus wil zijn en christen genoemd wil worden moet je Zijn voetstappen drukken.
Het gaat hier in dit topic om een broekdragend meisje of vrouw (waarschijnlijk nog wat zaken die hier nu niet beschreven zijn) waar de ouders van haar vriend op tegen zijn.
Ik gaat niet twisten of het meisje dan wel de ouders van haar vriend gelijk hebben, maar uit eerbaarheid en dienstbaarheid moet het meisje zich aanpassen aan de vriend van haar ouders, ongeacht haar mening dat is Bijbels
Paulus wist dat vanuit zijn Joodse achtergrond. Juist vanwege dat ijveraar van de wet zijn vervolgde Hij de eerste christenen... todat Hij tot andere inzichten kwam. Misschien moeten we maar bidden voor de ouders bij deze vraag dat ze ook door Hem veranderd mogen worden en echte navolgers van Christus worden in plaats van VERvolgers,want als je ziet hoe ze zich gedragen lijkt het daar momenteel helaas meer op.
En wat als een kind van je een vriendin krijgt uit een christelijke gemeente waar het dragen van broeken geen wet is?
Als ouders ongelijk hebben hoef je dat nog niet te accepteren omdat ze boven je staan. Als je ouders je dingen opleggen die niet bijbels zijn en zelfs mensen veroordelen omdat ze zich niet aan die eigen wetten houden, hoef je je daar niet naar te schikken.
Ouders hebben de taak godvrezend te handelen en niet tegen Gods wil in. Doen ze dat wel (en dat lijkt me hier het geval), dan is het zelfs je plicht hen daarop te wijzen en er niet in mee te gaan. Zoals je weet zegt Jezus ook dat wie God niet gehoorzaamd boven zijn ouders, het niet waard is zijn kind te heten.
Waarom houden we ons dan bijvoorbeeld niet aan de wet die zegt dat je geen kleding van 2 soorten stof mag dragen? Leg me dat nou eens uit. Hoezo geen tittel of jota van de wet vergaan? Lekker consequent zeg...
Overigens zegt de wet niets over het dragen van rokken of hoeden. Over hoeden schrijft Paulus aan de gemeente van Korinthe, over rokken staat niets in de Bijbel. Er staat alleen dat een vrouw geen mannenkleding mag dragen... maar broeken zijn net zo goed kleren voor zowel mannen als vrouwen als rokken / gewaden dat in de tijd van het oude testament waren. Het heeft dus niets met de wet te maken maar wel met eigen regeltjes en tradities.
En daarover is Paulus glashelder:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten