Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 okt 2006 16:50

meboy schreef:ik ben het wel redelijk eens met de constatering dat we over alles wel zo'n beetje gesproken hebben en dat we elkaars standpunten wel zo'n beetje kennen.

Weet je wat ik mis? Ik mis de homo's die wel in de different richting zijn gedoken. De homo's die bewust een relatie uit de weg gaan. De als hetero getrouwde homo mannen (al zijn die er wel op andere forums).

Ik zou echt geïnteresseerd zijn in hun ervaringen, hun pijn, hun emoties, hun overwinningen, hun teleurstellingen etc. etc. Kan er niet iemand (al dan niet anoniem) uit die hoek opstaan om de discussie wat meer evenwicht en stof tot nadenken te geven?

En mocht je het vervelend vinden om onderwerp van gesprek te zijn zet het er dan gewoon ff bij: voorzichtig met mij, respecteer m'n grenzen of zoiets.

Goed idee ja :) Tot nu toe heb ik enkel homo's gesignaleerd die hun ergste strijd schijnbaar al te boven zijn en nu alleen nog maar strijden voor hun 'lotgenoten'. Maar ja, hoe haal je die zo snel uit hun hokje? 8) (just kidding)

Het zou wel een interessante draai kunnen geven aan de discussie idd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 okt 2006 16:58

Om eerlijk te zijn kan ik me heel goed voorstellen waarom homo's die er nog niet voor uit durven komen dat ze homo zijn, of homo's die als hetero getrouwd zijn, hier niet posten. Als ik zie wat voor reacties er soms worden gegeven! Je zou alleen maar dieper in de put raken.

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 10 okt 2006 17:00

Ik dacht de hele discussie over homofilie op gang gebracht werd door iemand die homo is en geen relatie wil. Check zn site: http://www.refohomo.8k.com Ik lees dat hij zelfs met een vrouw getrouwd is.
Laatst gewijzigd door hetsgaapje op 10 okt 2006 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

meboy

Berichtdoor meboy » 10 okt 2006 17:04

maar diegene heeft enkel z'n site neergezet en gaf kort daarna aan er niet over te willen praten of discussieren.

Natuurlijk is het eng en stel je jezelf kwetsbaar op als je op een forum post. Zeker in het begin voel je jezelf heel betrokken bij de dingen die je neerzet. Maar je kunt al een hoop voorkomen als je heel duidelijk neerzet wat je wel en wat je niet wil.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 okt 2006 17:04

rosalie83 schreef:Om eerlijk te zijn kan ik me heel goed voorstellen waarom homo's die er nog niet voor uit durven komen dat ze homo zijn, of homo's die als hetero getrouwd zijn, hier niet posten. Als ik zie wat voor reacties er soms worden gegeven! Je zou alleen maar dieper in de put raken.

Ja, je kan inderdaad commentaar verwachten, soms, maar wel op een respectvolle manier. Daarom heet het 'discussie' Rosalie83.

Ow, en nog iets Rosalie83; Homo's zijn niet zielig, en vinden zichzelf ook helemaal niet zielig, maar bij jou krijg ik het idee dat je het gevoel hebt ze te moeten beschermen ofzo. Nergens voor nodig :roll:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 okt 2006 19:37

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:Om eerlijk te zijn kan ik me heel goed voorstellen waarom homo's die er nog niet voor uit durven komen dat ze homo zijn, of homo's die als hetero getrouwd zijn, hier niet posten. Als ik zie wat voor reacties er soms worden gegeven! Je zou alleen maar dieper in de put raken.

Ja, je kan inderdaad commentaar verwachten, soms, maar wel op een respectvolle manier. Daarom heet het 'discussie' Rosalie83.

Ow, en nog iets Rosalie83; Homo's zijn niet zielig, en vinden zichzelf ook helemaal niet zielig, maar bij jou krijg ik het idee dat je het gevoel hebt ze te moeten beschermen ofzo. Nergens voor nodig :roll:

En dat is nu juist mijn punt. Niet alle reacties zijn even respectvol!

Dan is jouw idee toch echt onjuist. Homo's zijn niet zielig, ik vind ze niet zielig en ik bescherm geen homo's in het algemeen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 okt 2006 20:03

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:

En dat is nu juist mijn punt. Niet alle reacties zijn even respectvol!

Dan is jouw idee toch echt onjuist. Homo's zijn niet zielig, ik vind ze niet zielig en ik bescherm geen homo's in het algemeen.

Hm, wat is het dan? Ik kan geen hoogte van je krijgen, eerlijk gezegd :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 okt 2006 20:04

Smurffie schreef:Hm, wat is het dan? Ik kan geen hoogte van je krijgen, eerlijk gezegd :)

Wat is wat dan?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 okt 2006 20:10

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:Hm, wat is het dan? Ik kan geen hoogte van je krijgen, eerlijk gezegd :)

Wat is wat dan?

Hm, ik heb toch echt het idee dat je opkomt voor homo's alsof ze zielig zijn, maar zoals je al zei is dat blijkbaar niet zo. :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 okt 2006 20:12

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:

Wat is wat dan?

Hm, ik heb toch echt het idee dat je opkomt voor homo's alsof ze zielig zijn, maar zoals je al zei is dat blijkbaar niet zo. :wink:

Waaruit blijkt dat dan volgens jou? Ik bedoel, als je dan nu aankomt met een posting waarin ik zei dat 'niet alleen Denkertje21 bladibla, maar ook ik bladibla', dan kan je nog wel even. Want daarmee bescherm ik nog niet de gehele homo-mensheid.

Verder nog vragen? ;)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 okt 2006 20:17

Laat maar waaien, we gaan weer offtopic ook.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 10 okt 2006 20:31

Vandaar dat we al bijna aan de 200 pagina's zitten :P :mrgreen:

Maar wat betreft de different mensen...Ik zou dat ook wel erg interessant vinden, maar ze zijn toch vrij schaars. Zelfs op forums voor homo's zijn die verhalen schaars.
Als je trouwens een levensverhaal wilt lezen over iemand die wel in een soortgelijke situatie heeft gezeten, zou je het boekje van Raphael Creemers - Rammelend van de huidhonger eens kunnen lezen.
- Home is in my head -

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 10 okt 2006 21:35

Er stonden vandaag twee ingezonden brieven in het Reformatorisch Dagblad (pag. 11) naar aanleiding van het artikel over dr. Botha. ik weet niet wie ze gelezen, maar het is goed dat ze ook een ander geluid laten horen.
Auf Wiedersehen!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 okt 2006 22:09

Ik heb zelf ooit een therapie ondergaan... het is eigenlijk te genant voor woorden. Ik zal er over nadenken of ik het hier ga opschrijven...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 okt 2006 09:28

Voel je vrij!

Terug naar “Archief”