Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Ik vind "weinig christelijk" een uitermate arbitraire opmerking.
Optimatus schreef:En dan nog iets over Verdonk: CDA en VVD hebben haar niet laten vallen, maar wat stemden de christelijke partijen SGP en CU eigenlijk ten tijde van de motie van wantrouwen jegens Verdonk?
Optimatus schreef:Vluchten naar splinters als CU en SGP verdeelt het christelijke huis en gaat ten koste van de christelijke politiek als geheel. Vluchten naar extreem-links of -rechts is natuurlijk helemaal kolder en binnen de PvdA, SP en GL zal hoogstens minzaam worden geglimlacht (en achter je rug om gegniffeld) om je christelijke instelling.
Aragorn schreef:Wat een walgelijke en regenteske manier om stemmen proberen te trekken. Dit is een van de redenen waarom ik van mijn voorgenomen stem op het CDA afzie, dus chapeau Opti, daar heb jij ook aan bijgedragen.
Regentesk? Zou jij niet beter op Pastors of de LPF kunnen stemmen? Die strooien namelijk ook te pas en te onpas met die term.Aragorn schreef:Wat een walgelijke en regenteske manier om stemmen proberen te trekken. Dit is een van de redenen waarom ik van mijn voorgenomen stem op het CDA afzie, dus chapeau Opti, daar heb jij ook aan bijgedragen.
leclerc schreef:Nee. Het slaafse SGP-volk stemt voor die minister die dwars tegen alle christelijke belangen ingaat.
DE CU daarentegen heeft tot 3 maal toe een motie tegen Verdonk gesteund.
Arco schreef:leclerc schreef:Nee. Het slaafse SGP-volk stemt voor die minister die dwars tegen alle christelijke belangen ingaat.
DE CU daarentegen heeft tot 3 maal toe een motie tegen Verdonk gesteund.
Ho! De SGP stemt altijd tegen een motie van wantrouwen, welke minister het ook is. Nu moet je het niet alleen op Verdonk toespitsen.
Dit vind ik een gevaarlijke en ongenuanceerde opmerking/redenatie. 'Ongeacht welke regering er ook zit'... realiseer je je wel wat dat kan betekenen?Waarom stemt de SGP altijd tegen een motie van wantrouwen? Lees eens Romeinen 13:4. Nee, niet alleen op Verdonk betrekken, maar over de regering in het algemeen. En wat zien wij als we de uitleg van de SGP erop na zouden lezen. Dat ongeacht welke regering er ook zit, de overheid is Gods dienares.
Machiavelli schreef:Regentesk? Zou jij niet beter op Pastors of de LPF kunnen stemmen? Die strooien namelijk ook te pas en te onpas met die term.Aragorn schreef:Wat een walgelijke en regenteske manier om stemmen proberen te trekken. Dit is een van de redenen waarom ik van mijn voorgenomen stem op het CDA afzie, dus chapeau Opti, daar heb jij ook aan bijgedragen.
Daarnaast denk ik dat hij een punt heeft. Bij PvdA, SP en GroenLinks wordt je als "bijbelgetrouw" christen niet voor vol aangezien, zeker bij de laatste twee.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 74 gasten