Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 okt 2006 05:59

Aragorn schreef:Er wordt hier weer flink met stereotypen rondgesmeten, alsof heteromannen allemaal botte neanderthalers zouden zijn die niet met vrouwen om weten te gaan en alleen maar hun één-ogige bandiet achterna paraderen en homo's allemaal zo geweldig invoelend en creatief en vrouwvriendelijk zouden zijn.

Nee nee, ze zijn niet ALLEMAAL zo, maar ach wat kan het verkeerd gaan met die hetero's...
En wat kunnen vrouwen een geweldige tijd hebben met homo's, die ineens veel meer blijken te zijn dat met tasjes meppende nichten...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 10 okt 2006 06:06

Jah, ik zou homo's op een troon plaatsen met een gouden kroontje bezet met diamantjes.

Als we het er nu eens op houden dan homo's voordelen hebben en hetero's evengoed? Het heeft geen nut om de ene partij tov de ander af te kraken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 okt 2006 06:36

Denkertje21 schreef:
Aragorn schreef:Er wordt hier weer flink met stereotypen rondgesmeten, alsof heteromannen allemaal botte neanderthalers zouden zijn die niet met vrouwen om weten te gaan en alleen maar hun één-ogige bandiet achterna paraderen en homo's allemaal zo geweldig invoelend en creatief en vrouwvriendelijk zouden zijn.

Nee nee, ze zijn niet ALLEMAAL zo, maar ach wat kan het verkeerd gaan met die hetero's...

Tsja, dat geldt ook voor die homo's.. in Sodom en Gomorra konden die er ook wat van bijvoorbeeld.

L'être extraterreste schreef:Als we het er nu eens op houden dan homo's voordelen hebben en hetero's evengoed? Het heeft geen nut om de ene partij tov de ander af te kraken.

Ghe, je hebt eigenlijk wel gelijk. :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 okt 2006 09:04

L'être extraterrestre schreef:Jah, ik zou homo's op een troon plaatsen met een gouden kroontje bezet met diamantjes.

Als we het er nu eens op houden dan homo's voordelen hebben en hetero's evengoed? Het heeft geen nut om de ene partij tov de ander af te kraken.

Ik vond het eigenlijk wel een goede tegenhanger van wat er hier al eerder is beproken. 'Dit is fout en dat is niet goed van homo's'. Nu eens een ander geluid!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 okt 2006 09:27

Aragorn schreef:
Denkertje21 schreef: Nee nee, ze zijn niet ALLEMAAL zo, maar ach wat kan het verkeerd gaan met die hetero's...

Tsja, dat geldt ook voor die homo's.. in Sodom en Gomorra konden die er ook wat van bijvoorbeeld.

Nou, wat waren daar die homo's toch bezig...
Verder staat er in de bijbel eigenlijk niets over hetero's die de beest uithangen :lol:, of vergis ik me nou toch? Maar het staat gelukkig niet in ieder hoofdstuk... Nou ja, bijna.... Helemaal geen hetero's die het met hun zus doen, hetero's die er een paar vrouwen bij hebben, hetero's die de vrouw van een ander afpakken, hetero's die....

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 10 okt 2006 09:31

Mods!!!

Het gaat aleen maar over modder gooien
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 okt 2006 09:51

leclerc schreef:Mods!!!

Nee leclerc! het gaat hier helamaal niet over moddergooien. Dat is niet mijn aard. Ik wilde alleen een keer nuances aanbrengen. Homo's die met vallen en opstaan Gods weg proberen te gaan maar die in bijna 200 pagina's alle verwijten over zich heen kregen die gebaseerd worden op 7 bijbelteksten proberen nu te relativeren en hetero's in de spiegel te laten kijken..
Ik vind het van angstige wegkruiperij getuigen als je nu ineens om pappie en mammie roept omdat het eng wordt! Jammer! Want ik ga hier serieus, integer maar wel confronterend mee om!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 okt 2006 10:10

Helemaal niet! Het is gewoon even een ander geluid dan al die tijd hiervoor!

Kierkegaard
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kierkegaard » 10 okt 2006 10:12

Denkertje 21, ben het met je eens.
Homo's hebben het in de chritelijke wereld een stuk lastiger... en als ze serieus met het geloof bezig gaan, dan krijgen ze alleen maar commentaar want in mijn ogen gebaseerd is op onwetendheid en angst. Maar goed, de standpunten worden vaak herhaald en te pas en te onpas wordt de bijbel erbij gehaald. Teksten schieten gaat voorbij aan de essentie.

Ik heb respect voor de homo's die ik ken die hier al jaren mee worstelen en voor alles en nog wat uitgemaakt zijn!!!
De Waarheid is Subjectief - Sören Kierkegaard

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 okt 2006 11:07

Eerlijk gezegd vind ik zelf niet dat hier nu veel herhalingen van zetten komen. Er worden van vele kanten steeds nieuwe nuances aangebracht. Daarbij hoor ik via veel pb's dat dit topic ook een soort vluchtheuvel is voor meelezende homo's die hun weg zoeken met hun geaardheid...

Daarom vind ik het voortbestaan van dit topic zo belangrijk, vooral omdat het van weerszijden wordt benaderd vanuit een bijbelse visie die verschillend kan worden opgevat.

Natuurlijk heb ik af en toe even moeten slikken, als ik weer eens een harde en kille reactie over me heen kreeg. Maar toch merk ik in de loop van de tijd een toename van het begrip en acceptatie...

Mooi he, dat liedje van de kleuterschool:

Jezus zegt, dat Hij hier van ons verwacht.
Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht .
En Hij wenst, dat ieder tot zijn ere schijnt .
Jij in jouw klein hoekje en ik in 't mijn.

Jezus zegt, dat Hij ieders kaarsje ziet .
Of het helder licht geeft, of ook bijna niet .
Hij ziet uit de hemel, of wij lichtjes zijn .

Jezus zegt ons ook, dat 't zo donker is,
overal op aarde zonde en droevenis.
Laat ons dan in 't duister held're lichtjes zijn .
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 10 okt 2006 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 10 okt 2006 11:08

Denkertje21 schreef:

Nee leclerc! het gaat hier helamaal niet over moddergooien. Dat is niet mijn aard. Ik wilde alleen een keer nuances aanbrengen. Homo's die met vallen en opstaan Gods weg proberen te gaan maar die in bijna 200 pagina's alle verwijten over zich heen kregen die gebaseerd worden op 7 bijbelteksten proberen nu te relativeren en hetero's in de spiegel te laten kijken..
Ik vind het van angstige wegkruiperij getuigen als je nu ineens om pappie en mammie roept omdat het eng wordt! Jammer! Want ik ga hier serieus, integer maar wel confronterend mee om!

Nee je roept allemaal dingen die hetero's in jou ogen fout doen en dan creëer je een beetje een hullie tegen zullie idee. Wat voor nut heeft het in vredesnaam om in een discussie over homofilie en hoe je daar eventueel bijbels naar moet kijken allemaal algemeenheden over heteromensjes te gaan roepen? Evenveel als algemeenheden over homo's te roepen in mijn ogen en het levert dus niets op dan tegenstellingen.

En dat vind ik niet bepaald integer. Sterker nog: ik vind het meer je frustraties uiten. Daar is niks mis mee. dat kan opluchten, maar zeg dan dat je gefrustreerd bent en scherm niet met wannabe integriteit.

Voor de duidelijkheid: Ik heb een uiterst genuanceerd homo-standpunt en zal de laatste zijn die ze het recht op samenleven dan wel trouwen zal gaan verbieden. sowieso vind ik het eng om daarmee met de bijbel te gaan schermen en dat laat ik achterwege. Ik heb moeite met excessen, maar dat is met alle vorm van excessen zo en is wat mij betreft niet zo homo gerelateerd

Duidelijk?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 10 okt 2006 11:13

@ leclerq |:)|

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 okt 2006 11:28

leclerc schreef: Duidelijk?

Nee, absoluut niet. Ik heb altijd wat moeite me 'forumpsychologen' die op een afstand kunnen zien hoe mensen in elkaar zitten.

Jammer dat je alleen datgene er uit hebt gehaald wat jou is opgevallen: de krenten opeten en de pap laten staan... Als je goed had geroerd en alles tot je had genomen, dan had je gemerkt dat ik de vermeende kwaliteiten van homo's onder een absurdistisch vergrootglas heb gelegd, nadat in veel oude posts deze sterk waren geminimaliseerd.

leclerc schreef:Wat voor nut heeft het in vredesnaam om in een discussie over homofilie en hoe je daar eventueel bijbels naar moet kijken allemaal algemeenheden over heteromensjes te gaan roepen?
Evenveel als algemeenheden over homo's te roepen in mijn ogen en het levert dus niets op dan tegenstellingen. Maar het maakt het wel duidelijk wat er hier te veel gebeurt: homo's in een hokje stoppen... Niet goed dus. Hetzelfde kun je namelijk met hetero's doen, zoals je hebt gemerkt. Maar dat zijn hetero's kennelijk wat minder gewend dan homo's...

leclerc schreef:En dat vind ik niet bepaald integer. Sterker nog: ik vind het meer je frustraties uiten. Daar is niks mis mee. dat kan opluchten, maar zeg dan dat je gefrustreerd bent en scherm niet met wannabe integriteit.

Au, daar is de webpsycholoog. Nee Leclerc, weinig frustraties en al zeker niet over mijn geaardheid. Als dat zo was, was ik al veel eerder afgehaakt, na alles wat hier over me heen kwam.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 10 okt 2006 11:31

hm, nou ken ik leclerq een beetje. . . 8)

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 10 okt 2006 11:32

*voelt zich erg in een hokje geplaatst van "forumpsycholoog*

Die homo's toch. Die kunnen alleen maar in hokjes denken!!! :mrgreen:

Terug naar “Archief”