Marnix schreef:dick89 schreef:Marnix schreef:Zucht... waarom, oh waarom, zie ik regelmatig ontzettend fanatieke SGP-aanhangers die, om hun standpunt kracht bij te willen zetten, vervallen in een CU-afkraakbeleid.
Dat je nou andere vormen GEWEND bent, prima. Maar kom niet vanwege het feit dat de CU wat moderner is en wat meer de vormen van deze tijd hanteert (met de nadruk op vormen) is geen reden om ze een slappe christelijke uitstraling te verwijten.... dan ben je wel erg kortzichtig en door je eigen cultuur beinvloed.
De CU maakt ook duidelijke keuzes, zijn principieel en hebben de Bijbel op 1 staan... ze zijn socialer dan de SGP (vind ik) en ze zijn in de hele breedte van het christelijk geloof vertegenwoordigd... (en onderlinge eenheid als christenen vind ik erg belangrijk) zodoende vind ik ze een stuk beter dan de SGP en gaat mijn stem waarschijnlijk naar de CU.
U had het over fanatieke SGP'ers die de CU verwijten maar u doet het precies andersom een CU'er die de SGP verwijt.
Dus dit is een vorm van de pot verwijt de ketel!!!
Hoezo? Ik zeg nergens dat de SGP een slechte partij is. Ik zeg alleen dat ik de CU persoonlijk beter vind zonder daarbij de SGP te gaan afkraken of betichten van allerlei dingen die niet kloppen... Ik verwijt de SGP dus niets... ik verwijt alleen jou dat je argumentatie niet juist is en geef aan op basis waarvan ik de CU persoonlijk beter vind en er op ga stemmen. geef jij dan maar aan waar ik met foute argumenten de SGP zwartmaak... nergens dus... en ik heb al aangegeven waar jij dat wel met de CU doet.
Ga trouwens liever op de inhoud in...

U vroeg mij u om voorbeelden waarin de SGP werd afgekraakt en dan wil u graag wijzen dat u zei dat de SGP een stuk minder sociaal was. Ik vind dit letterlijk afkraken, want u hebt het volledig mis. De SGP is wel sociaal maar wel op Bijbelse gronden. Maar de SGP is op de terreinen waar ze sociaal kunnen zijn zeer sociaal. Denk maar aan de donderdag gevoerde discussie in de kamer over de Westerschelde, dit is een voorbeeld uit de vele voorbeelden die ik u kan voorleggen.
Eveneens wilt u de SGP betichten dat de onderlinge eenheid als christen niet goed is binnen de partij. Hieruit kan ik duidelijk zien dat u niet geinterreseerd ben in de SGP want dan zegt u dit niet.
En als u dit wil zien, dat dit er wel degelijk is dan nodig ik u van harte uit op de Opendag van de SGP in de TK, daar word namelijk het tegendeel bewezen.
Maar voor de rest hou ik u niet tegen om CU te stemmen, want als ik het goed door heb bent u niet zo'n voorstander van de SGP. En om dan SGP te stemmen gaat tegen het SGP motto in: Naar eer en geweten.
P.s Waarom word er alleen gesproken over fanatieke SGP'ers en niet van fanatieke CU'ers?