meboy schreef:rosalie83 schreef:tweetietwee schreef:meboy schreef:Stelling; tegen een homo zeggen dat hij moet genezen is als tegen een adhd-er zeggen dat hij rustig moet zijn... het gaat heel lang goed tot de bom barst en daar issie niet gelukkig mee.
mee eens. Maar volgens mij ga je nu zelf de val in door homofilie te vergelijken met een ziekte als ADHD...
Mijn stelling: homofilie is geen ziekte dus er bestaat ook geen genezing voor.
Mmm, niet helemaal mee eens. Het is wel gebleken dat homo's die niet willen praktiseren een stuk bevrijding/genezing krijgen door gebed en zo.
Het gebed is een pleister die op iedere wond past, maar de kracht zit wel in het gebed en niet in de "bevrijding/genzing". Ook ik als relatie-hebbende homo ervaar de kracht van het gebed, dat voelt zeer zekere bevrijdend en genezend, maar dan wel in een andere zin als dat jij het bedoelt.
Ik bedoel het eigenlijk niet eens op één manier.
Stel: iemand is homo, maar wil niet praktiseren. Daar worstelt hij mee. Dan kan gebed daarin als een stuk bevrijding werken. Dat hij het volhoudt. Etc.
Maar het kan ook zijn dat een homo een relatie heeft, maar hartstikke veel tegenstand krijgt etc. Dus ook een worsteling. Van gebed kan dan echt een genezende werking uitgaan.
Ik schets het hier heel eenvoudig, want ik weet dat het allemaal veel gecompliceerder ligt.