Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 18:56

meboy schreef:
rosalie83 schreef:
tweetietwee schreef:
meboy schreef:Stelling; tegen een homo zeggen dat hij moet genezen is als tegen een adhd-er zeggen dat hij rustig moet zijn... het gaat heel lang goed tot de bom barst en daar issie niet gelukkig mee.

mee eens. Maar volgens mij ga je nu zelf de val in door homofilie te vergelijken met een ziekte als ADHD...
Mijn stelling: homofilie is geen ziekte dus er bestaat ook geen genezing voor.

Mmm, niet helemaal mee eens. Het is wel gebleken dat homo's die niet willen praktiseren een stuk bevrijding/genezing krijgen door gebed en zo.

Het gebed is een pleister die op iedere wond past, maar de kracht zit wel in het gebed en niet in de "bevrijding/genzing". Ook ik als relatie-hebbende homo ervaar de kracht van het gebed, dat voelt zeer zekere bevrijdend en genezend, maar dan wel in een andere zin als dat jij het bedoelt.

Ik bedoel het eigenlijk niet eens op één manier.

Stel: iemand is homo, maar wil niet praktiseren. Daar worstelt hij mee. Dan kan gebed daarin als een stuk bevrijding werken. Dat hij het volhoudt. Etc.

Maar het kan ook zijn dat een homo een relatie heeft, maar hartstikke veel tegenstand krijgt etc. Dus ook een worsteling. Van gebed kan dan echt een genezende werking uitgaan.

Ik schets het hier heel eenvoudig, want ik weet dat het allemaal veel gecompliceerder ligt.

meboy

Berichtdoor meboy » 04 okt 2006 19:16

ik ben het helemaal met je eens geloof ik :D

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 20:10

meboy schreef:ik ben het helemaal met je eens geloof ik :D

Ha nou mooi ;)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 04 okt 2006 21:57

ook met je eens Rosalie.

maar toch viond ik de vergelijking met ADHD niet helemaal juist. Omdat ik homofilie niet een ziekte wil noemen. Maar een andere persoonlijkheid denk ik, iets wat je niet door therapie kan genezen. Maar net als voor bijvoorbeeld een bepaalde karaktertrek kun je wel bidden om rust, moed om de strijd wel/niet aan te gaan etc

wervelwind
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wervelwind » 05 okt 2006 17:22

tegen een ADHD-er zegt men ook niet: "jij bent druk punt " of je hebt nu eenmaal ADHD dus doe maar lekker druk hoor"
Nee de meeste ADHD-ers zitten in therapie/of hebben erin gezeten en slikken veelal medicijnen
Als De Hersenen Deinen

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 05 okt 2006 18:33

wervelwind schreef:tegen een ADHD-er zegt men ook niet: "jij bent druk punt " of je hebt nu eenmaal ADHD dus doe maar lekker druk hoor"
Nee de meeste ADHD-ers zitten in therapie/of hebben erin gezeten en slikken veelal medicijnen

Tsjah, maar de therapie zorgt er ook niet voor dat de ADHD over gaat...

En medicijnen tegen een homosexuele geaardheid bestaan volgens mij ook niet :wink:
- Home is in my head -

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 05 okt 2006 19:10

froske schreef:
wervelwind schreef:tegen een ADHD-er zegt men ook niet: "jij bent druk punt " of je hebt nu eenmaal ADHD dus doe maar lekker druk hoor"

Tsjah, maar de therapie zorgt er ook niet voor dat de ADHD over gaat...

En medicijnen tegen een homosexuele geaardheid bestaan volgens mij ook niet :wink:

ah, als het er zou zijn..zouden er ook medicijnen tegen een heterosexuele geaardheid (oh wat een heel lang..lang..lange zin.. :P ) moeten zijn, misschien dat ik die wel wil 8)
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 05 okt 2006 19:24

Ik laat het maar even zoals het is, anders krijgen we straks lastige complicaties :wink: :mrgreen:
- Home is in my head -

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 05 okt 2006 19:25

zullen we ruilen van geaardheid? jij hetero en ik homo(oh nee wacht, dat is dan lesby 8)) :) :mrgreen:
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 05 okt 2006 19:32

gave_meid schreef:zullen we ruilen van geaardheid? jij hetero en ik homo(oh nee wacht, dat is dan lesby 8)) :) :mrgreen:

Voor een weekje zou het wel geinig zijn :lol:

maargoed, ik gun het verder niemand, al hoeft het geen probleem te zijn :wink:
- Home is in my head -

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 06 okt 2006 08:39

zullen we voor het gemak de vergelijking met ADHD maar even laten liggen?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 okt 2006 08:48

Het aardige van vergelijkingen is dat ze altijd érgens mank gaan.

Gaat er nog iemadn naar dei Dr. Peet Botha toe met z'n enge lezing?
Ik heb op internet een beetje naar deze man zitten snuffelen. Het blijkt nog eens een enorme racist te zijn ook die met hand en tand de Apartheid heeft verdedigd. Jawel, eveneens op grand van de bijbel!

Met dezelfde bijbel loopt hij nu zijn gevaarlijke onzin over homo's te verkondigen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 okt 2006 09:16

Denkertje21 schreef:Het aardige van vergelijkingen is dat ze altijd érgens mank gaan.

Gaat er nog iemadn naar dei Dr. Peet Botha toe met z'n enge lezing?
Ik heb op internet een beetje naar deze man zitten snuffelen. Het blijkt nog eens een enorme racist te zijn ook die met hand en tand de Apartheid heeft verdedigd. Jawel, eveneens op grand van de bijbel!

Met dezelfde bijbel loopt hij nu zijn gevaarlijke onzin over homo's te verkondigen!

Nope, daar ga ik niet heen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 okt 2006 11:12

Denkertje21 schreef:Gaat er nog iemadn naar dei Dr. Peet Botha toe met z'n enge lezing?

Waar, wanneer?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 06 okt 2006 11:18

* ziet zich al zitten tussen druk bevestigend knikkende kerkenraadsleden *

nee dank u!
Auf Wiedersehen!

Terug naar “Archief”