Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 okt 2006 11:07

Smurffie schreef:Dat is uiterlijke verandering, voor de mensheid, maar ze zijn diepongelukkig.
Ik geloof wél dat de omgeving het kan stimuleren..Maar je wordt niet voor de lol homo.

Bedankt Smurffie, dat had ik nu net ff nodig!
Zie je al die ouders al naar hun homokinderen gaan met dit artikel? "Zie je nou wel? Je kunt best veranderen, het zijn gewoon fratsen".

En anderzijds gaan wellicht ook ouders zich door dit artikel schuldig voelen, want door hun opvoeding is het misschien wel aangeleerd, volgens deze meneer Botha!

Wow, ik ben hier echt even van van slag!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 04 okt 2006 11:09

Gerdien B. schreef:ik krijg het idee dat hier mensen zijn die zaolang door willen gaan met de discussie tot iedereen op 1 lijn zit.
misschien een hele sprong vooruit maar het is toch wel erg duidelijk na alle verhitte tot rustige discussies in dit topic

Het is inderdaad een grote sprong vooruit. Als ik kijk naar de manier waarop er nu met elkaar gesproken word in vergelijking met een paar jaar geleden dan vind ik dat een positieve zaak. Daarom vind ik het ook goed dat dit topic hier bestaat. Niet om mensen op 1 lijn te krijgen. Dat is zoals mr. Sokkie schreef, een utopie. Maar gewoon om de dialoog, die met name in onze reformatorische kerken zo moeilijk is, open te houden.

Of, en misschien is dat nog wel veel belangrijker, om die refo homo of lesbo die hier komt te laten merken dat ze er niet alleen voor staan. Dat ze de enige niet zijn. Want die eenzaamheid bestaat helaas nog steeds. Ik heb er mensen letterlijk en figuurlijk aan kapot zien gaan. En dan mag het er in dit topic soms hard aan toe gaan. Dat maakt niet uit. Het belangrijkste is dat het gesprek open blijft.

Laatst zei iemand tegen mij; “In de kerk zijn wij een doodgezwegen minderheid” Ik ben blij dat op dit forum blijkt dat we dat niet zijn.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 11:10

MrSokkie schreef:
Jort schreef:In vraaggesprek ND nuanceert hij biologische argumenten, erkent dat deze er (kunnen) zijn.

Om ze vervolgens meteen van tafel te vegen: Maar gesteld dat die oorzaak gevonden wordt, dan vloeit daaruit niet voort dat homoseksualiteit in praktijk gebracht moet worden. Dronkenschap wordt ook niet acceptabel als wetenschappers alcoholverslaving in verband brengen met erfelijke factoren.''

Ik hoop dat ik niet de enige ben die de vergelijking tussen alcohol drinken en homoseksualiteit een beetje krom vind.

Muha. Ik las het stukje en dacht; ''Wat een kromme vergelijking''. En daarna jouw reactie. Nee, je bent dus niet de enige 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 11:11

Laatst zei iemand tegen mij; “In de kerk zijn wij een doodgezwegen minderheid” Ik ben blij dat op dit forum blijkt dat we dat niet zijn.

Wel een minderheid, maar niet doodgezwegen :wink:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 okt 2006 11:18

dr. Botha schreef:Een homoseksueel wordt niet geboren, maar gemaakt door tal van factoren zoals opvoeding, ervaring met ouders, mediacultuur. En vergeet vooral ook niet de homoseksuele cultuur, die een dwingende cultuur is.

Typisch, alle homo's (m/v) die ik ken, zijn toch echt opgevoed in een hetero omgeving, er is echt niet extra zachtzinnig met hen omgegaan.
De homo cultuur heeft daar echt geen invloed op gehad, daar komen sommigen pas in terecht als het allang duidelijk is dat men homo is, die vlieger gaat m.i. niet op.
Verder ben ik het eens met Smurffie, niemand kiest er toch voor, het brengt over het algemeen veel moeilijkheden met zich mee, die doe je jezelf niet vrijwillig aan.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 11:35

Denkertje21 schreef:
rosalie83 schreef: Volgens dr. Botha is homoseksualiteit geen geaardheid waarmee je geboren wordt...

Wat een walgelijk en ongenuanceerd stuk!

Heerlijk voor zoekende christenen! Deze man vetileert zijn mening en dat mag uiteraard. Maar laat hem dit niet als ultieme waarheid verkondigen. Hij zet de klok weer jaren terug en gaat voor God spelen!

Hij stelt doodleuk we homoseksulaiteit niet als zonde zien omdat we God en Zijn Woord hebben losgelaten...
Nou meneer Botha, Ik heb God en Zijn Woord niet losgelaten omdat Hij mij niet heeft losgelaten.

Echt heel erg dit artikel!

Even voor de duidelijkheid, dat artikel is niet mijn mening, maar gewoon iets wat ik op internet vond...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 11:36

Smurffie schreef:
Volgens dr. Botha is homoseksualiteit geen geaardheid waarmee je geboren wordt. „Het is een keuze. Als je zegt dat het een aangeboren geaardheid is, zeg je dat je die niet kunt veranderen. Maar dat kun je juist wel. Er zijn honderden gevallen bekend van homoseksuelen die veranderd zijn, al zijn er binnen deze groep ook gradaties van gehele of gedeeltelijke verandering.”

Ik denk dat ik hier de kern van het verhaal heb genomen.

Dat is uiterlijke verandering, voor de mensheid, maar ze zijn diepongelukkig.
Ik geloof wél dat de omgeving het kan stimuleren..Maar je wordt niet voor de lol homo. Niemand wil bij een minderheidsgroepering horen toch? Je wordt er meestal op aangekeken, je moet vaak een strijd leveren om er voor uit te komen (vooral christelijke homo's), denk je nu echt dat die zomaar 'besluiten' om homo te worden, wetend wat het voor reactie's teweeg kan brengen?

Nee, dat denk ik niet. Het is ook niet mijn mening, maar gewoon een artikel...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 11:44

Rosalie83 schreef:
Ik denk dat omgeving waar je uitkomt, mensen met wie je omgaat wel invloed kunnen hebben op de seksuele voorkeur!

Smurffie schreef:
Ik geloof wél dat de omgeving het kan stimuleren..Maar je wordt niet voor de lol homo. Niemand wil bij een minderheidsgroepering horen toch? Je wordt er meestal op aangekeken, je moet vaak een strijd leveren om er voor uit te komen (vooral christelijke homo's), denk je nu echt dat die zomaar 'besluiten' om homo te worden, wetend wat het voor reactie's teweeg kan brengen?

Rosalie83 schreef:

Geloof je nu wel of niet dat een homoseksuele geaardheid aangeleerd is #-o

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 11:47

Smurffie schreef:Rosalie83 schreef:
Ik denk dat omgeving waar je uitkomt, mensen met wie je omgaat wel invloed kunnen hebben op de seksuele voorkeur!

Smurffie schreef:

Rosalie83 schreef:

Citeer mijn posts nou niet half, dan had je het geweten:
Ik denk dat homofilie aangeboren kan zijn, maar ik denk ook dat omgeving invloed kan hebben op iemands seksuele geaardheid.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 11:50

rosalie83 schreef:

Smurffie schreef:

Rosalie83 schreef:

Ik denk dat homofilie aangeboren kan zijn, maar ik denk ook dat omgeving invloed kan hebben op iemands seksuele geaardheid.

Ja, maar denk je dat-ook al is er invloed van buitenaf- dat diegene al wel geboren is met een sexuele geaardheid, of dat diegene in een later stadium homo kan worden door invloed van de omgeving? Dat is me namelijk niet duidelijk.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 11:51

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:

Smurffie schreef:

Rosalie83 schreef:

Ja, maar denk je dat-ook al is er invloed van buitenaf- dat diegene al wel geboren is met een sexuele geaardheid, of dat diegene in een later stadium homo kan worden door invloed van de omgeving? Dat is me namelijk niet duidelijk.

Dan moet je dat vragen :|

Dat weet ik dus niet! Er zijn zoveel tegenstrijdige beweringen! Maar ik denk niet dat dat zo belangrijk is! Het is veel belangrijker hoe wij omgaan met mensen die zich homo voelen! Etc.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 11:57

Dat weet ik dus niet! Er zijn zoveel tegenstrijdige beweringen! Maar ik denk niet dat dat zo belangrijk is! Het is veel belangrijker hoe wij omgaan met mensen die zich homo voelen! Etc.

Fóut! ](*,)

Ze voelen zich geen homo, ze zijn homo. Verder ben ik het met je eens hoor; gewoon naasteliefde, maar het is niet relevant in deze discussie. Het zou handig zijn als je je mening is duidelijk formuleerde :wink: Als je het niet weet, reageer dan niet.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 12:04

Smurffie schreef:

Fóut! ](*,)

Ze voelen zich geen homo, ze zijn homo. Verder ben ik het met je eens hoor; gewoon naasteliefde, maar het is niet relevant in deze discussie. Het zou handig zijn als je je mening is duidelijk formuleerde :wink: Als je het niet weet, reageer dan niet.

Wat ik bedoel is: ze zijn homo, dus ze voelen zich homo! Mennn, leg niet op elke slak een korrel zout!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 12:07

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:

Fóut! ](*,)

Wat ik bedoel is: ze zijn homo, dus ze voelen zich homo! Mennn, leg niet op elke slak een korrel zout!

Let dan gewoon op hoe je dingen formuleert. Het zou een hoop misverstanden voorkomen. Ik ben -is gebleken- niet de enige die jouw reacties verkeerd interpreteert :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 12:09

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:

Fóut! ](*,)

Let dan gewoon op hoe je dingen formuleert. Het zou een hoop misverstanden voorkomen. Ik ben -is gebleken- niet de enige die jouw reacties verkeerd interpreteert :)

Je kunt ook overal iets achter zoeken of iemand niet willen begrijpen.

Terug naar “Archief”