Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 04 okt 2006 08:13

MrSokkie schreef:
L'être extraterrestre schreef:Aan de tekst dat mannen die samen slapen gestenigt moeten worden is weinig te veranderen hoor.. Je kunt hooguit zeggen dat de kerken en de regering coulant zijn tov praktiserende homo's. Het mag niet, moet ik het spellen?

Nou, ik vind "samen slapen" een behoorlijk vage term om daar zo'n drastische maatregel. Maar ja, het OT blinkt jammer genoeg nog wel eens uit in onduidelijkheid. Ik heb ook wel eens bij een vriend geslapen, (hij in een bed, ik op de grond; moeten we nu gestenigd worden?)

Ik vind de maatregel ook bijzonder drastisch, maar ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat daar homoseksualiteit mee word bedoeld. Het OT noemt nu eenmaal de dingen niet graag bij naam, en geeft daarvoor in de plaats een vage term.
Auf Wiedersehen!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 okt 2006 08:14

L'être extraterrestre schreef:Ik zal het aan onze ds vragen, hij ken Grieks enzo, en dan vragen wat er in de grondtekst staat.

Ja, dan krijg je vast weer dat "man met vrouwelijke bijligging". Weer een juweeltje. Vraag eens op straat aan mensen of ze weten wat dat betekent. Ik vermoed dat aardig wat onbegrijpende blikken zult krijgen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 okt 2006 08:19

T. Lindeman schreef:Ik vind de maatregel ook bijzonder drastisch, maar ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat daar homoseksualiteit mee word bedoeld. Het OT noemt nu eenmaal de dingen niet graag bij naam, en geeft daarvoor in de plaats een vage term.

Ja, en "wij begrijpen allemaal wel dat..." vind ik een erg dubieuze redenering. Vage termen kunnen een kracht zijn, maar in dit geval zou ik niet zo happig zijn die stenen te werpen omdat ik "denk te weten wat God precies bedoelt".

Net zoals we allemaal wel begrijpen dat lesbische vrouwen ook niet kunnen. Er staat niks over in de Bijbel, maar wij begrijpen wel dat wat voor mannen geldt, ook voor vrouwen geldt... niet? Ik vind het aan alle kanten rammelen, zeker om er zulke daden mee te rechtvaardigen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 okt 2006 08:52

L'être extraterrestre schreef:
Denkertje21 schreef:
L'être extraterrestre schreef:Hoe bedoel je, ik lees voor het gemak maar even overe Bijbelteksten heen.

Nee, niet echt. Maar waarom denk jij dat er zoveel verschillende kerken bestaan? Juist! Omdat iedereen die zelfde bijbelteksten anders interpreteert.... Dat is wat anders dan er over heen lezen!
Aan de tekst dat mannen die samen slapen gestenigt moeten worden is weinig te veranderen hoor.. Je kunt hooguit zeggen dat de kerken en de regering coulant zijn tov praktiserende homo's. Het mag niet, moet ik het spellen?

Je wilt toch niet dat het stenigen weer ingevoerd wordt toch :shock:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 okt 2006 09:05

We kunnen nu wel weer gaan discuseren over wat er wel of niet staat. Wat God er eventueel nog meer mee kan bedoelen. Het wordt enkel en alleen maar speculeren en zeker weten doen we het niet.

Laten we nou is accepteren dat sommige mensen er anders over denken.
Laten we de discussie is af kunnnen sluiten en elkaar met respect de hand geven: jij jou mening ik de mijn, even goede vrienden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 okt 2006 09:11

Gerdien B. schreef:We kunnen nu wel weer gaan discuseren over wat er wel of niet staat. Wat God er eventueel nog meer mee kan bedoelen. Het wordt enkel en alleen maar speculeren en zeker weten doen we het niet.

Oh, maar de stap naar "we weten het niet zeker" vind ik in dit specifieke geval een enorme sprong vooruit.

jij jou mening ik de mijn, even goede vrienden.

Uiteraard, daar verandert niks aan, toch?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 okt 2006 09:16

ik krijg het idee dat hier mensen zijn die zaolang door willen gaan met de discussie tot iedereen op 1 lijn zit.

misschien een hele sprong vooruit maar het is toch wel erg duidelijk na alle verhitte tot rustige discussies in dit topic
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 10:04

Gerdien, volgens mij is er besloten om dit topic open te laten, omdat er steeds weer een nieuwe wordt geopend door iemand. Anders was hij allang gesloten denk ik :)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 okt 2006 10:05

Ik vond een boeiend stukje een Belgische krant: (geen grappen graag over de afkomst!)

"Het eeuwige debat over de vraag of homoseksualiteit is aangeboren of aangeleerd neigt naar een ontknoping na een experiment met fruitvliegjes door onderzoekers van de Oostenrijkse Academie voor Wetenschap in Wenen. Bio-ingenieurs vonden bewijzen dat seksuele geaardheid toch aangeboren is, en dus bepaald wordt door onze genen en niet door de omgeving. Hoofdonderzoeker Barry Dickson was heel verbaasd toen bleek dat slechts één enkel 'verwissel-gen' de seksuele voorkeur van mannetjes en vrouwtjes omkeert.
Mannelijke fruitvliegjes waarbij de onderzoekers dit gen wijzigden vertoonden geen interesse meer in vrouwtjes maar wel in andere mannetjes.
Het verhitte debat over de aard van seksuele oriëntatie woedt al jaren, waarbij veel homo's beweren dat hun seksuele oriëntatie aangeboren is, terwijl activisten tegen homoseksualiteit menen dat homoseksualiteit is aangeleerd en dus kan 'genezen' worden met psychologische of psychiatrische hulp.
Michael Weiss, hoofd biochemie aan de universiteit van Ohio, was ook zeer verbaasd door deze resultaten. "Het lijkt erop dat niemand zijn seksuele voorkeur kiest. Die ís er gewoon. De resultaten van het onderzoek zijn zó zuiver en zó dwingend dat ze het hele vakgebied van de genetische wortels van ons gedrag enorm vooruit helpen." Hij hoopt dat deze conclusies de discussie over seksuele voorkeur verplaatsen van het morele naar het wetenschappelijke domein."

Bron: Het Laatste Nieuws 7-6-2006

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 10:07

MrSokkie schreef:
L'être extraterrestre schreef:Aan de tekst dat mannen die samen slapen gestenigt moeten worden is weinig te veranderen hoor.. Je kunt hooguit zeggen dat de kerken en de regering coulant zijn tov praktiserende homo's. Het mag niet, moet ik het spellen?

Nou, ik vind "samen slapen" een behoorlijk vage term om daar zo'n drastische maatregel. Maar ja, het OT blinkt jammer genoeg nog wel eens uit in onduidelijkheid. Ik heb ook wel eens bij een vriend geslapen, (hij in een bed, ik op de grond; moeten we nu gestenigd worden?)

Hm, je slaapt ws. met je vriendin in een bed, fóut! (gooigooi) 8)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 okt 2006 10:07

L'être extraterrestre schreef: Het mag niet, moet ik het spellen?

Het mag wel, moet ik het spellen? yahoooo

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 10:09

Denkertje21 schreef:Ik vond een boeiend stukje een Belgische krant: (geen grappen graag over de afkomst!)

"Het eeuwige debat over de vraag of homoseksualiteit is aangeboren of aangeleerd neigt naar een ontknoping na een experiment met fruitvliegjes door onderzoekers van de Oostenrijkse Academie voor Wetenschap in Wenen. Bio-ingenieurs vonden bewijzen dat seksuele geaardheid toch aangeboren is, en dus bepaald wordt door onze genen en niet door de omgeving. Hoofdonderzoeker Barry Dickson was heel verbaasd toen bleek dat slechts één enkel 'verwissel-gen' de seksuele voorkeur van mannetjes en vrouwtjes omkeert.
Mannelijke fruitvliegjes waarbij de onderzoekers dit gen wijzigden vertoonden geen interesse meer in vrouwtjes maar wel in andere mannetjes.
Het verhitte debat over de aard van seksuele oriëntatie woedt al jaren, waarbij veel homo's beweren dat hun seksuele oriëntatie aangeboren is, terwijl activisten tegen homoseksualiteit menen dat homoseksualiteit is aangeleerd en dus kan 'genezen' worden met psychologische of psychiatrische hulp.
Michael Weiss, hoofd biochemie aan de universiteit van Ohio, was ook zeer verbaasd door deze resultaten. "Het lijkt erop dat niemand zijn seksuele voorkeur kiest. Die ís er gewoon. De resultaten van het onderzoek zijn zó zuiver en zó dwingend dat ze het hele vakgebied van de genetische wortels van ons gedrag enorm vooruit helpen." Hij hoopt dat deze conclusies de discussie over seksuele voorkeur verplaatsen van het morele naar het wetenschappelijke domein."

Ik ben van mening dat het aangeboren kan zijn. Maar dat het ook aangeleerd kan zijn.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 okt 2006 10:20

Gerdien B. schreef:ik krijg het idee dat hier mensen zijn die zaolang door willen gaan met de discussie tot iedereen op 1 lijn zit.

Dat zal wel altijd een utopie blijven, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik moeite heb met het idee iedereen zijn eigen mening te laten als dat betekent dat sommigen anderen naar het leven staan (dat versta ik eronder als mensen beginnen over stenigen)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 10:22

rosalie83 schreef:
Denkertje21 schreef:Ik vond een boeiend stukje een Belgische krant: (geen grappen graag over de afkomst!)

Ik ben van mening dat het aangeboren kan zijn. Maar dat het ook aangeleerd kan zijn.

Als het aangeleerd is, dan zijn ze het nooit lang. Dat zijn gewoon hartstikke nephomo´s die op hun dertigste fijn getrouwd zijn en een stel peuters hebben rondlopen. Ik durf zelfs eigenlijk met zekerheid te zeggen dat het niet aangeleerd is..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 10:23

*2 keer gepost*
Laatst gewijzigd door Liarose op 04 okt 2006 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”