Een christelijke reisorganisatie, is dat leuk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 03 okt 2006 08:44

Denkertje21 schreef:Ik ken zelf alleen maar de kampeerreizen van Beter uit. Maar dat is echt vet feest en volgens mij niet echt christelijk.... Ik vind dat ook best duur daar!

Met alle respect maar ik vind je mening niet echt betrouwbaar aangezien je voor een reisorganisatie werkt. Mocht ik het verkeerd zien dan hoor ik het wel. :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 okt 2006 09:02

annvisser schreef:
rosalie83 schreef:
LeChat schreef:Bij Daniël-kampen maakt het inderdaad heel veel uit wíe je als leiding hebt.

Lekker schijnheilig.

Nou.. volgens mij wordt er erg veel overdreven. Mijn ervaring met 'n Daniel kamp is dusverre dat ik best nog eens mee zou gaan. Het was ontzettend gezellig en gemengt slapen, dronken.. wat er allemaal genoemd werd, is tijdens het kamp waar ik was absoluut niet gebeurd. Kun je zeggen dat het aan de leiding ligt, maar volgens mij bepaal je als groep, nee, als persoon, jij zelf bepaald wat er gebeurd! In dronken worden e.d... komt echt geen leiding bij hoor!

Wat jij hier opsomt werd níet gezegd over Daniëlkampen, maar over reizen van andere christelijke organisaties. Over Daniël werd alleen gezegd dat iemand bij 't ene kamp wel een broek mocht dragen en bij 't andere niet. Dus zo 'erg veel' werd er niet overdreven, niet in dit topic in ieder geval.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

annvisser
Sergeant
Sergeant

Re: Een christelijke reisorganisatie, is dat leuk?

Berichtdoor annvisser » 03 okt 2006 09:12

Denkertje21 schreef:Ik ben eigenlijk best benieuwd naar jullie vakantie ervaringen met een christelijke reisorganisatie. Er zijn er zoveel: Amicitia, Beter-uit, Amarant, Avanta... Ik hoor dat het er best heel wild aan toe kan gaan op zo'n reis: dronken, gemengd slapen enz...
Wat is dan nog het verschil met GoGo tours ofzo?

Hij geeft een opsomming van organisatie's, waarbij hij zegt: Er zijn er zoveel.. ik noemde de Danielkampen als aanvulling.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 okt 2006 09:18

Nu snap ik waar je 't vandaan haalt. :wink: Die 'discussie' tussen Rosalie en mij ging daar echter niet over, maar ontstond alleen n.a.v. de posting van Kipje18 (met haar ervaringen bij Daniël-kampen).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 okt 2006 10:58

Een christelijke reisorganisatie kan best leuk zijn ben ik achter ja 8)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 okt 2006 11:53

Maar Danielkampen zijn toch geen vakanties? Dat is toch officieel kerkelijk jeugdwerk?
Net als de HGJB?

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 03 okt 2006 11:57

Denkertje21 schreef:Maar Danielkampen zijn toch geen vakanties? Dat is toch officieel kerkelijk jeugdwerk?
Net als de HGJB?

Het hoort bij het kerkelijk jeugdwerk, maar het zijn wel vakantie's ..

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 03 okt 2006 23:15

mijn ervaringen met christelijke reisorganisaties: ik ben een keer met Beter-Uit meegeweest naar Noorwegen. het was allemaal erg goed geregeld, en ik heb het goed naar mijn zin gehad, alleen waren er een paar mensen bij die alleen kwamen om zich vol te gieten. helaas voor hen, dan zit je in Noorwegen toch echt verkeerd :) ik zou er niet meer meegaan, omdat de manier van reizen van Beter-Uit me niet meer zo aanspreekt, te massaal en te gepland vantevoren.

verder ben ik twee keer met Avanta meegeweest, een keer naar Noorwegen, en een keer naar Madagascar. allebei de keren heb ik het erg naar mijn zin gehad. het voordeel is dat je meestal met een kleine groep bent, en dat je heel vrij bent in de manier van reizen, dus veel verrassingen, en dat je zelf veel inbreng kunt hebben in het programma. een nadeel van de manier van reizen is dat je wel erg afhankelijk bent van de reisleider, m.a.w., als je een slechte/matige reisleider hebt, kun je heel veel van een land missen. gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt :)

bij beide organisaties heb ik geen gemengd slapen ofzo meegemaakt (tenzij je met de hele groep in de open lucht ook als gemengd slapen aanmerkt).
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 03 okt 2006 23:26

Napoleon schreef:mijn ervaringen met christelijke reisorganisaties: ik ben een keer met Beter-Uit meegeweest naar Noorwegen. het was allemaal erg goed geregeld, en ik heb het goed naar mijn zin gehad, alleen waren er een paar mensen bij die alleen kwamen om zich vol te gieten. helaas voor hen, dan zit je in Noorwegen toch echt verkeerd :) ik zou er niet meer meegaan, omdat de manier van reizen van Beter-Uit me niet meer zo aanspreekt, te massaal en te gepland vantevoren.

:mrgreen: Fluitje 3 euro of zoiets? Vorig jaar in Zweden geweest en daar was het ook al erg duur. Maar Zweden is wel ontzettend mooi...

Wat bedoel je overigens met massaal? Ik heb vakanties van Beter-Uit meegemaakt die in kleine groepen gehouden werden (20 man).
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 03 okt 2006 23:34

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Napoleon schreef:mijn ervaringen met christelijke reisorganisaties: ik ben een keer met Beter-Uit meegeweest naar Noorwegen. het was allemaal erg goed geregeld, en ik heb het goed naar mijn zin gehad, alleen waren er een paar mensen bij die alleen kwamen om zich vol te gieten. helaas voor hen, dan zit je in Noorwegen toch echt verkeerd :) ik zou er niet meer meegaan, omdat de manier van reizen van Beter-Uit me niet meer zo aanspreekt, te massaal en te gepland vantevoren.

:mrgreen: Fluitje 3 euro of zoiets? Vorig jaar in Zweden geweest en daar was het ook al erg duur. Maar Zweden is wel ontzettend mooi...

Wat bedoel je overigens met massaal? Ik heb vakanties van Beter-Uit meegemaakt die in kleine groepen gehouden werden (20 man).

mwah... wij gingen met 48 mensen naar noorwegen..... afgelopen zomer naar madagascar waren we met 13 mensen, dat is een beduidend handzamer groep. biertjes in Noorwegen (in de bar) begonnen bij de 5 euro. dan heb ik het afgelopen week toch wat goedkoper meegemaakt 8)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 03 okt 2006 23:48

48? Dat is idd wel erg veel. Ik dacht dat dat alleen maar voor kwam met de busreizen naar Frankrijk/Italië enz. Het grote voordeel van een grote groep is dat er altijd wel een paar mensen tussen zitten met wie je goed kan. Die kans is met een kleine groep minder groot.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 okt 2006 16:49

Napoleon schreef: :mrgreen: Fluitje 3 euro of zoiets? Vorig jaar in Zweden geweest en daar was het ook al erg duur. Maar Zweden is wel ontzettend mooi...

mwah... wij gingen met 48 mensen naar noorwegen..... afgelopen zomer naar madagascar waren we met 13 mensen, dat is een beduidend handzamer groep. biertjes in Noorwegen (in de bar) begonnen bij de 5 euro. dan heb ik het afgelopen week toch wat goedkoper meegemaakt 8)[/quote]

Nog geen euro per halve liter :P
Afbeelding

SietskeW
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SietskeW » 15 okt 2006 13:51

Denkertje21 schreef:Ik ben eigenlijk best benieuwd naar jullie vakantie ervaringen met een christelijke reisorganisatie. Er zijn er zoveel: Amicitia, Beter-uit, Amarant, Avanta... Ik hoor dat het er best heel wild aan toe kan gaan op zo'n reis: dronken, gemengd slapen enz...

Een vriendin van me had ook eens een christelijk kamp geleid. Maar de kinderen die er door hun ouders naartoe gestuurd werden, waren niet bepaald het toonbeeld van christelijke levenshouding. Of zoals zij het verwoordde: "Het leek wel of ze dachten: 'Het kamp is al christelijk, dus dan hoeven wij het niet meer te zijn.' " Tja...

SietskeW
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SietskeW » 15 okt 2006 13:58

Deels ligt het ook aan het type reis dat je doet, denk ik. Kies je voor een actieve vakantie, dan zul je minder feestbeesten aantreffen dan wanneer je een zon-zee-strandvakantie kiest.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 okt 2006 18:05

Ben 1x met een christelijke reisorganisatie mee geweest. Dat was niet alles. Geef mij maar refowebreizen of reizen die we zelf in elkaar zetten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”