Refoweb Bijbelstudie(kring)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Is er behoefte aan de Refoweb Bijbelstudie(kring)?

Ja, van ganser harte.
8
10%
Ja, mits de locatie in de buurt is.
41
51%
Ja, mits er een interessante spreker is.
8
10%
Nee, geen behoefte
23
29%

Totaal aantal stemmen: 80

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2006 11:18

topkok schreef:wat misschien ook een optie is om Gebedavonden te organiseren. dat een bepaald iemand bekend of onbekend. Een soort inleiding geeft de avond leidt je zingt wat je overdenkt iets. Daarna ga je bidden voor bepaalde onderwerpen, is absoluut heel verrijkend!!

Daar ben ik niet voor!

Bidden is over het algemeen een veel intiemer iets dan een bijbelstudie houden, lijkt me echt geen goed idee.
Ik vind trouwens dat bidden met zn alleen weet-ik-het hoelang toch niks, maar dat blijft persoonlijk natuurlijk ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 sep 2006 17:39

Goed idee, mits het open en toegankelijk is en niet alleen tot de reformatorische zuil beperkt blijft.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 sep 2006 18:14

het is wel leuk.. maar ik denk dat er op dit terein al genoeg dingen zijn waar mensen heen kunnen gaan....

ieder zijn talenten en ik denk dat die van refoweb voornamelijk is via internet.....

je kan naar doorn etc etc

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 okt 2006 15:54

Wanneer starten/ vergaderen we weer Omega???

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 okt 2006 16:11

Zeker na de vakantie heb ik er nog meer interesse voor de Bijbelstudies gekregen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 okt 2006 16:27

Gerdien B. schreef:Zeker na de vakantie heb ik er nog meer interesse voor de Bijbelstudies gekregen

Ja, inderdaad! Was fijn met elkaar. :)
Afbeelding

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 03 okt 2006 21:20

paprikameisje2 schreef:het is wel leuk.. maar ik denk dat er op dit terein al genoeg dingen zijn waar mensen heen kunnen gaan....

ieder zijn talenten en ik denk dat die van refoweb voornamelijk is via internet.....

je kan naar doorn etc etc

ik denk ook dat de talenten van refoweb en de interesse van de meeste webbers bij het web ligt...
dat sommige mensen het ook als reisorganisatie of bijbelkringorganisatie willen gaan gebruiken vind ik okee, maar niet mijn idee!

ik heb gestemd dat er daarvoior genoeg andere mogelijkheden zijn, laat een ieder maar in zijn of haar eigen gemeente beginnen (en als ze die niet hebben zijn ze van harte welkom op 1000 open avonden of alpha-beta-cursussen etc etc)

dus: schoenmaker blijf bij je web!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 okt 2006 22:08

Misschien kan het zijn dat refoweb voor sommige mensen drempels wegneemt.

Er kunnen misschien mensen meelezen hier, of actief zijn, die pas in aanraking zijn gekomen met het geloof via hier en juist behoefte hebben aan zoiets als dit.

Ik vind je uitspraak 'schoenmaker blijf bij je web' dan ook niet echt gepast, laat staan ergens op slaan.

Er zijn misschien wel genoeg andere mogelijkheden, maar dan wel voor mensen zoals jij en ik. Het publiek dat hier komt reikt echter verder dan 'ons' wereldje. :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 okt 2006 23:20

tweetietwee schreef:ik denk ook dat de talenten van refoweb en de interesse van de meeste webbers bij het web ligt...
dat sommige mensen het ook als reisorganisatie of bijbelkringorganisatie willen gaan gebruiken vind ik okee, maar niet mijn idee!

ik heb gestemd dat er daarvoior genoeg andere mogelijkheden zijn, laat een ieder maar in zijn of haar eigen gemeente beginnen (en als ze die niet hebben zijn ze van harte welkom op 1000 open avonden of alpha-beta-cursussen etc etc)

wat als jou eigen gemeente anti Bijbelstudies is?
Het klinkt wat ongeloofwaardig maar helaas is het waar.

Naar avonden gaan is goed maar dat is wel even wat anders dan met een groepje een stukje Bijbel gedeelte lezen en bekijken wat je er uit kunt halen.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

bijbelstudie

Berichtdoor mirjan25 » 04 okt 2006 11:04

Ja lijkt me heel nuttig en leerzaam,
maar het moet wel bereikbaar zijn voor mij, en das vaak niet zo.
maar wel een goed idee duss.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 okt 2006 11:19

Gerdien B. schreef:
tweetietwee schreef:ik denk ook dat de talenten van refoweb en de interesse van de meeste webbers bij het web ligt...

Helemaal mee eens.

Vorige week was er hier in de kerk een gemeente avond. Bij de (schriftelijke) vragenstelling, na de pauze was er ook een vraag of het mogelijk was om Bijbelstudie te gaan organiseren was het antwoord dat het de dominee helaas aan tijd ontbrak (grote gemeente, catechesaties, hij preekt nog paar keer per week elders) anders zou hij het graag doen. Volgens mij zijn de behoudende reformatorische kerken toch al geen voorstander van Bijbelstudie's. In elk geval hier in de buurt niet, dus ik vind het een heel goed initiatief.

Naar avonden gaan is goed maar dat is wel even wat anders dan met een groepje een stukje Bijbel gedeelte lezen en bekijken wat je er uit kunt halen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 04 okt 2006 11:42

Gerdien B. schreef:

als je gemeente anti-bijbelstudie is zou ik het vooral niet gaan aanmoedigen hier als ik jou was! Waarom zou je het niet met je gemeente eens zijn?
Volgens meerdere mensen hier zijn reformatorische kerken anti-bijbelstudie (herken ik niet maar goed, ik kom niet in alle kerken) waarom zou refoweb het dan wél gaan doen? Die taak ligt toch bij de kerken?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 okt 2006 12:10

Zie het als geintereseerden die behoefte hebben aan geestellijke verdieping......

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 okt 2006 12:50

Het is goed als waar kerken de behoeftes van jongeren laat liggen het op een andere manier opgevuld wordt.
Ook al ben ik lid in mijn gemeente daarmee zeg ik niet dat ik met alles wat daar besloten wordt eens ben.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 okt 2006 15:38

als je gemeente anti-bijbelstudie is zou ik het vooral niet gaan aanmoedigen hier als ik jou was! Waarom zou je het niet met je gemeente eens zijn?
Volgens meerdere mensen hier zijn reformatorische kerken anti-bijbelstudie (herken ik niet maar goed, ik kom niet in alle kerken) waarom zou refoweb het dan wél gaan doen? Die taak ligt toch bij de kerken?

Er is juist zo'n behoefte aan, omdat we veel te weinig weten van de Bijbel. Om met elkaar de Bijbel te bestuderen geeft veel meer band, juist voor het gemeente-zijn. En als de gemeente het dan laat afweten dan is het voor de hand liggend dat het dan buiten de gemeente wordt gezocht.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”