Waarom houden er zo weinig mensen van klassieke muziek??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lieveheersbeestje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lieveheersbeestje » 01 okt 2003 15:23

Ikzelf luisteren wel naar klassieke muziek. Maar ook zeker naar meer soorten. De cd die Sterrelientje bedoeld is zeker mooi!
doe er maar een ..... op

Jitse
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jitse » 06 okt 2003 22:44

Ik ben helemaal gek van Punkmuziek maar ik vindt klassieke muziek echt niet prut, lelijk ofzo. Rachmaninov vindt ik bijvoorbeeld mooi.
Iedereen is gek behalve jij

jaop

Berichtdoor jaop » 07 okt 2003 12:15

dat moet ook wel haast als je van punk houdt natuurlijk.. vooral paganini raphsody moet dan wel wat voor jou zijn

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 07 okt 2003 16:59

jaop schreef:dat moet ook wel haast als je van punk houdt natuurlijk.. vooral paganini raphsody moet dan wel wat voor jou zijn

ik proef hier iets in van... hoe zal ik het noemen... cynisme? :mrgreen:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 07 okt 2003 22:21

Nou, metelica ant simfonie von ik mooi klinken. Maar over het algemeen hou ik helemaal niet van klasiek. Een (draai)orgels ook.
Kwam in utrecht een tegen die kasie ka no of zo van jordie benal of zo draaide. Hoe fout kan het wezen :( :?

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 07 okt 2003 22:32

Draaiorgels zijn per definitie fout. Wellicht dat dat de blaaspijpen van de duivel zijn ;-)

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

jaop

Berichtdoor jaop » 08 okt 2003 09:54

ik proef hier iets in van... hoe zal ik het noemen... cynisme?

:mrgreen:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 okt 2003 15:34

jacob schreef:Nou, metelica ant simfonie von ik mooi klinken. Maar over het algemeen hou ik helemaal niet van klasiek. Een (draai)orgels ook.
Kwam in utrecht een tegen die kasie ka no of zo van jordie benal of zo draaide. Hoe fout kan het wezen :( :?

"Que si, que no", bedoel je ongetwijfeld, van Jodie Bernal. Metallica & symphony is waarschijnlijk eerder metal dan klassiek...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Jitse
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jitse » 11 okt 2003 17:17

jaop schreef:dat moet ook wel haast als je van punk houdt natuurlijk.. vooral paganini raphsody moet dan wel wat voor jou zijn

Ik luister momenteel veel hardcorepunk en dat is niet erg te vergelijken met rachmaninov hahahahaha. maar soms zit er ook wel een lekker tempo in de muziek. :mrgreen:

Maar ik houd veel van de piano concerten van die gast. nr 2 en 3 vindt ik erg goed.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 okt 2003 18:15

Het feit dat Metallica een cd heeft gemaakt met een symphonie orkest zegt inderdaad niets over het klassieke gehalte. Hoewel het wel erg mooi is. Kiss heeft ook nummers/optredens gedaan met symphonie orkesten. Stratovarius maakt veelvoudig gebruik van orkesten, rhapsody, etc. Het is geen klassiek ;)

Ik wilbands horen van Jitse (heb erg veel punk geluisterd: is wel minder maar nog steeds vind ik het lekker :)) (pb mag ook ;))

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 okt 2003 19:01

Mij maakt het juist onrustig!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 okt 2003 19:02

klassiek?

Jitse
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jitse » 11 okt 2003 19:18

kurtyo schreef:Het feit dat Metallica een cd heeft gemaakt met een symphonie orkest zegt inderdaad niets over het klassieke gehalte. Hoewel het wel erg mooi is. Kiss heeft ook nummers/optredens gedaan met symphonie orkesten. Stratovarius maakt veelvoudig gebruik van orkesten, rhapsody, etc. Het is geen klassiek ;)

Ik wilbands horen van Jitse (heb erg veel punk geluisterd: is wel minder maar nog steeds vind ik het lekker :)) (pb mag ook ;))

n'paar punk bandjes:

Pennywise, Minor threat, floggin molly, 7 seconds ("walk together Rock together" ofzoiets is gaaf), Agnostic front (natuurlijke de nummers Gotta go , riot riot upstart, society sucker), Black flag, Gorilla biscuits, government issue (hall of fame is een heersend nummer), bouncing souls(vooral het nummer:Hopeless Romantic), ........

n'paar Christelijke bands:
Dogwood, active ingrediets, officer negative, The hanover saints(ken ik pas net), The deal (ken ik ook pas net). Ik ken nog vrij weinig christelijke punkbands dus ik ga binnen kort op deze site nog eens rondkijken http://www.sleeby.com/ :roll:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 okt 2003 19:32

ken ze allemaal ;)

vind zelf pennywise ook wel oke :) rancid soms (vooral oudere werk:kan nieuwe nummer niet echt waarderen)

en nog veel meer.. :) Agnostic Front en Black Flag zijn ook lekker...

Jitse
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jitse » 11 okt 2003 22:32

kurtyo schreef:ken ze allemaal ;)
#Hahah Gelukkig ben ik niet de enige op de aardkloot die die bands kent :mrgreen:

vind zelf pennywise ook wel oke :) rancid soms (vooral oudere werk:kan nieuwe nummer niet echt waarderen)

en nog veel meer.. :) Agnostic Front en Black Flag zijn ook lekker...

Ik luister woensdag avond bij radio kinkfm vaak "witlof" daardraaien ze allemaal van dit soort muziek, Dropkick Murpheys,New Bomb Turks, rancid, hot snakes, alles fietst langs, alleen nog weinig chr. punk een enkel keertje MxPx.

Terug naar “Archief”