BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 sep 2006 19:42

André schreef:
Aragorn schreef:Want je weet dat als je het daarbuiten doet er geen kinderen van komen
Ervaring?
Dit is natuurlijk een broodje aap verhaal dat het pcies in die, wat waren het ook alweer 6 dagen ofzo zou 'werken'

Natuurlijk, en als je een onregelmatige cyclus hebt al helemaal. Maar dat neemt niet weg dat iedereen in sommige periodes vruchtbaarder is dan andere en dat die over het algemeen wel redelijk te traceren kunnen zijn.

Als het krijgen van kinderen dan echt verplicht is, ben je dan ook niet verplicht om op die momenten zoveel mogelijk seks te hebben?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 sep 2006 19:42

MrSokkie schreef:
rosalie83 schreef:God heeft ons niet voor niets hersenen gegeven om zelf na te denken!

Ja, alleen jammer dat het denkende gedeelte bij de man zo nu en dan ongeveer een meterje zakt. :wink:

Toch geloof ik daar niet zo in! Als ik net griep heb gehad met overgeven en alles er op en eraan, waardoor de kans dat de pil ff niet zo goed werkt aanwezig is, wil mijn man echt niet vrijen zonder condoom hoor! ;) Zijn verstand is dan echt niet ineens weg of zo!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 sep 2006 19:43

Aragorn schreef:Als het krijgen van kinderen dan echt verplicht is, ben je dan ook niet verplicht om op die momenten zoveel mogelijk seks te hebben?

Volgens een aantal hier wel geloof ik :x

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 30 sep 2006 19:44

Sterilisatie bij de vrouw valt reuze mee hoor. Ik heb wel behoorlijke napijn gehad, maar volgens mij kwam dat deels omdat mijn spiraaltje er toen meteen is uitgehaald. (toen ik dat ding liet plaatsen, tóen heb ik pas pijn gehad, kon 3 dagen niks meer doen, behalve op bed liggen kronkelen van de krampen)

Ik denk dat ieder voor zich moeten of en wanneer hij / zij aan kinderen begint. Ik ben niet gelovig (goh, newsflash :D ) maar wel gelovig opgevoed. (niet streng gereformeerd trouwens, mijn moeder is vrolijk katholiek en mijn vader protestant maar die heb ik nog nooit 'zijn' kerk zien binnengaan)
Ik zie hier zoveel eigen interpretaties van hoe het volgens god zou moeten, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik kan alleen maar vertellen hoe mijn ouders in god geloven, namelijk dat die niet oordeelt of je naar de letter van de bijbel leeft, maar of je naar zijn geest leeft. En volgens hen hoef je voor dat laatste niet eens gelovig te zijn.
Denken jullie echt dat god kijkt naar of en wanneer je aan kinderen begint? En dat je op die beslissing veroordeelt wordt?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 sep 2006 19:47

Zuss schreef:Denken jullie echt dat god kijkt naar of en wanneer je aan kinderen begint? En dat je op die beslissing veroordeelt wordt?

Nee, dat denk ik zeker niet! Ik denk dat God kijkt naar hoe jij tegenover Hem staat. Of je gelooft in Jezus. Of je je zonden belijdt. Hoe je omgaat met je naasten. Etc.

André

Berichtdoor André » 30 sep 2006 19:48

Zuss schreef:Denken jullie echt dat god kijkt naar of en wanneer je aan kinderen begint? En dat je op die beslissing veroordeelt wordt?
Check m'n onderschrift. :wink:
Daar krijg je wsl geen antwoord op dus.....

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 01 okt 2006 10:31

André schreef:

Vandaar mijn vraag Andre :)

André

Berichtdoor André » 01 okt 2006 12:02

Zuss schreef:
André schreef:

Vandaar mijn vraag Andre :)
Wat ik wel weet is dat als je 'vroeg' de weg vrij maakt om kinderen te krijgen, je wat minder kans hebt op diverse complicaties enzo.
Verder blijft het lastig te beantwoorden omdat jij een andere god bedoelt dan God, toch?
En 'veroordelen' daar gaat God over.
Maar ik denk dat de God waar ik in geloof je daar niet op veroordeeld, waar Hij wel een vinger bij legt is om welke reden je dat zou doen.
Wat ik al eens eerder ergens schreef, als je eerst een villa wilt, een duurdere auto dan de buren en een vette spaarrekening, daar wordt wel in de Bijbel over geschreven dat God het vergaren van aardse goederen niet van belang acht voor je evt. 'doorstroom' na het leven na dit leven, ook wel genoemd het eeuwige leven. :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 okt 2006 12:11

En het krijgen van kinderen evenmin. :wink:

André

Berichtdoor André » 01 okt 2006 12:18

Aragorn schreef:En het krijgen van kinderen evenmin. :wink:
Eens, maar daar ging het (nog) niet over. :P
(Je bent als vroeg wakker en scherp vandaag trouwens)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 okt 2006 12:20

Helpjes, wat voor imago heb ik als 1uur ´s middags 'vroeg wakker' heet? :shock:

:P

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 01 okt 2006 16:04

wij hebben idd een aantal eisen opgesteld

beiden een vaste baan
groter huis
studies af

1 begint er aan te komen
2 is er al
3 schiet ook op

maar ik denk dat er een 4e bijkomt en dat is carriere maken.
Ik wil inderdaad eerst nog een andere auto. Groter dan de buren?? nee helemaal niet maar deze gaat geen 5 jaar meer mee en straks zijn er al kosten genoeg.

Ik wil mijn kind alles kunnen geven wat hij/zij nodig heeft.
Daarnaast zijn wij van mening dat je niet eens zelf kinderen hoeft te "maken"

Wij hebben er voor gekozen om een kindje te adopteren. De wereld is zo overbevolkt en er zijn zoveel kansarme kinderen. Dat wij besloten hebben eerst een kansarm kind een kans te geven. Daar gaat zowieso een paar jaar overheen voordat dal allemaal geregeld is. En dan eventueel zelf nog een kindje.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 okt 2006 16:23

Tja... het ligt voor iedereen anders. Ik hoef bijvoorbeeld geen auto, heb ook geen rijbewijs. Mijn ouders hebben ook jaren zonder auto gedaan. Dan hadden ze vaak wel een stel uit de kerk waarvan ze een auto mochten lenen zo af en toe. Verder deden (en doe ik) alles op de fiets en met OV. Een kind voorop en een kind achterop... mijn moeder deed dat gewoon, terwijl ze lichamelijk niet eens helemaal in orde was.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 okt 2006 07:41

moppie schreef:Daarnaast zijn wij van mening dat je niet eens zelf kinderen hoeft te "maken"

Wij hebben er voor gekozen om een kindje te adopteren. De wereld is zo overbevolkt en er zijn zoveel kansarme kinderen. Dat wij besloten hebben eerst een kansarm kind een kans te geven. Daar gaat zowieso een paar jaar overheen voordat dal allemaal geregeld is. En dan eventueel zelf nog een kindje.

Wauw!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 okt 2006 09:02

Succes moppie :)

Terug naar “Archief”