BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 sep 2006 10:41

eentweedrie schreef:
Lalage schreef:Als iedereen de natuur z'n gang liet gaan, was het er nu nog erger aan toe met de wereld. Stel je voor dat niemand in Nederland voorbehoedsmiddelen gebruikt. Dan hebben we over 20 jaar minstens 50 miljoen inwoners, dat wil je toch niet!

dit vind ik grote onzin!!!

iedereen weet toch dat een vrouw vruchtbare en onvruchtbare dagen eheft....

uitgezonderd de mensen die hier geen controlle op hebben....

nogmaals....ik ik denk wie de lusten wil.... moet ook de "lasten" willen.. voor zover een kind een last is....

sorry.. ik zal wel vreemd reageren... maar ik denk dat ik de enige ben die hier op deze manier naar kijkt... ook omdat ik denk vanuit een ander oogpunt.

Zo, vanuit welk oogpunt dan wel?

Overigens, ik denk, sterker nog, ik vind dat je pas een poging tot kinderen verwekken moet gaan beginnen zodra beide echtelieden daar rijp voor zijn. Dat wil zeggen: bezint, eer ge begint aan een kind. Dit klinkt als een voortijdig Sinterklaasrijmpje, maar het is wel waar.

Als het een beetje meezit, zit je de rest van je leven aan je kinderen vast. En ik gun iedereen een enorm gelukkig, actief, enthousiast en gezellig gezinsleven, laat ik daar even eerlijk in zijn. Kinderen lijken mij het grootste geschenk dat je kunt krijgen (hoewel katten er natuurlijk heel dichtbij komen). Echter, een geschenk dat zo kostbaar is, moet je wel op een verantwoordelijke manier kunnen onderhouden. Je moet er klaar voor zijn, jij èn je partner.

Het is mijns inziens echt niet zo dat er in de Bijbel staat: "Gij zult fokken". Natuurlijk er is een aansporing tot het krijgen van nageslacht. Maar, zoals met alles in de Bijbel, er wordt ook verantwoordelijkheid meegegeven. Daarom is geboortebeperking - ik spreek zelf liever van geboorteberaming - helemaal niet slecht en ik denk dat mensen die bewust zichzelf het nageslacht onthouden, daar het volste recht op hebben. Er zijn zes miljard mensen op deze aardkloot en ik twijfel er, met Malthus (Aragorn, die ken jij vast wel) aan, dat de aarde in staat is al deze mensen fatsoenlijk te voeden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 sep 2006 10:48

MissF schreef:Ik val wat later binnen, sorry :)
Maarr wat ik ff overdacht toen ik al die pagina's globaal las:
voor sommigen is de opdracht om je voor te planten hoger ofzo, dan de opdracht je gaven te gebruiken.
Mijn zus is net klaar met haar studie psychologie, is net lekker begonnen met werken, mn zwager is nog bezig met twee studies. Daar liggen hun talenten dus blijkbaar.
Maarja, ze kunnen op dit moment niet aan beide opdrachten voldoen: en je gaven daarin gebruiken en een kind krijgen. Want allebei kost het veel tijd, en combineren is nu nog bijna onmogelijk...

Precies wat ik ook zei :wink:

Ik liep als kind altijd in kleding die we van anderen kregen of uit de tweedehandswinkel. Wij vonden het juist leuk als er weer 's een vuilniszak met kleren kwam van een gezin uit de kerk met wat oudere kinderen. Maar het lastige is niet alleen dat een kind geld kost, maar ook dat je waarschijnlijk een lager inkomen hebt, doordat je minder kunt werken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 sep 2006 14:27

ik vind als ik eerlijk ben dat er niet met recht wordt gesproken over grote gezinnen

Er wordt niet gegeneraliseerd. De mensen die nu deze verhalen vertellen over dergelijke grote gezinnen, zullen vast ook andere, positievere voorbeelden kennen, maar daar gaat de discussie nu eenmaal niet over :)

Technico

Berichtdoor Technico » 30 sep 2006 14:32

Evelien schreef:Het kan een karwei zijn.

Als ik zeg dat het nogal een karwei is, bedoel ik niet dat het per definitie fout gaat. Ook al kan ik me best voorstellen dat je 15 kinderen goed op kunt voeden, ik blijf erbij dat het absoluut niet makkelijk is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 sep 2006 14:32

rafaell schreef:Zucht, helaas snappen blijkbaar niet alle mannen dat een vrouw geen veredelde broedmachine of kinderfabriek is :?

Grote kans dat ze daar niet eens over nadenken en het meer als een soort sekspop zien ofzo. Wellicht dat het een kwestie van kwaliteit vs. kwantiteit is; ik kan me iig voorstellen dat de kwaliteit vd seks niet om over naar huis te schrijven is als je zo'n relatie hebt.

ALs ik zo'n vrouw was zou ik het wel weten: stiekem laten steriliseren.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 30 sep 2006 18:02

@ Aragorn: Je kunt ook aan de pil gaan, en die op een onbekend plekje leggen. Steriliseren bij een vrouw schijnt nogal verrekt akelig te zijn.

Ik zou sowieso niet meer met zo'n empathie-loze vent samen in één huis willen wonen. Hoe krijg je het verzonnen, persé sex willen zonder voorbehoedsmiddelen, jaja moeder baart wel, ik ben toch op m'n werk en 's avonds staat het eten klaar. :x

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 sep 2006 18:05

marina87 schreef:@ Aragorn: Je kunt ook aan de pil gaan, en die op een onbekend plekje leggen. Steriliseren bij een vrouw schijnt nogal verrekt akelig te zijn.

Ik zou sowieso niet meer met zo'n empathie-loze vent samen in één huis willen wonen. Hoe krijg je het verzonnen, persé sex willen zonder voorbehoedsmiddelen, jaja moeder baart wel, ik ben toch op m'n werk en 's avonds staat het eten klaar. :x

Tja, maar in dat soort gezinnen komt de vrouw niet zo maar voor zichzelf op of zo hoor! Dat is nou juist het probleem! Ik zou zo'n houding uberhaupt al niet accepteren! "Hallo! Zo zijn we niet getrouwd!"

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 30 sep 2006 18:10

Dan ligt m.i het probleem ook wel bij de vrouw. Als je niet voor jezelf opkomt, en alles maar toe laat vraag je ook om problemen.
Ik kan me wel voorstellen dat je dan als man zoiets hebt van "ik kan alles doen".. Tja, én wat let je dan nog? Niets.
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 sep 2006 18:24

Ergens heb ik een beetje moeite met de uitspraken dat je nog niet aan kinderen moet beginnen als je er geen geld voor hebt. Wij waren thuis met 8 kinderen en mn ouders hebben het vroeger echt niet breed gehad, met alleen het salarisje van mn vader. Maar, met de complimenten voor mn ouders, wij hebben daar als kinderen nooit iets van gemerkt! Pas toen ik ouder werd ben ik gaan snappen dat het voor hen wel heel erg rekenen is geweest.
Mensen met een gewoon salaris, zelfs mensen met een uitkering, kunnen (een) kind(eren) onderhouden, ik weet voorbeelden zat. Maar ja, je moet wel prioriteiten stellen, vakantie zit er niet altijd in, altijd nieuwe kleren ook niet, maar is dat nou het belangrijkste? Ik heb het vroeger ook niet gehad, maar ben daar echt niet ongelukkig mee geweest hoor! wij zijn opgevoed met de gedachte dat aandacht voor elkaar, belangstellng, elkaar helpen enzo veel belangrijker is.
En dan kan ik garanderen: dan blijft er van dat salarisje ook nog wat voor een ander over!

André

Berichtdoor André » 30 sep 2006 19:09

Saskia schreef:Ergens heb ik een beetje moeite met de uitspraken dat je nog niet aan kinderen moet beginnen als je er geen geld voor hebt. Wij waren thuis met 8 kinderen en mn ouders hebben het vroeger echt niet breed gehad, met alleen het salarisje van mn vader. Maar, met de complimenten voor mn ouders, wij hebben daar als kinderen nooit iets van gemerkt! Pas toen ik ouder werd ben ik gaan snappen dat het voor hen wel heel erg rekenen is geweest.
Mensen met een gewoon salaris, zelfs mensen met een uitkering, kunnen (een) kind(eren) onderhouden, ik weet voorbeelden zat. Maar ja, je moet wel prioriteiten stellen, vakantie zit er niet altijd in, altijd nieuwe kleren ook niet, maar is dat nou het belangrijkste? Ik heb het vroeger ook niet gehad, maar ben daar echt niet ongelukkig mee geweest hoor! wij zijn opgevoed met de gedachte dat aandacht voor elkaar, belangstellng, elkaar helpen enzo veel belangrijker is.
En dan kan ik garanderen: dan blijft er van dat salarisje ook nog wat voor een ander over!
Eens, want is het dan echt van belang dat je eerst als vrouw tot een einde in de 30 gaat werken voor een groter huis en een duurdere auto dan je buren?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 sep 2006 19:13

De ervaring van mijn ouders is dat je altijd wel weer rond kunt komen, als je ook blijft weggeven :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 sep 2006 19:14

Poesje schreef:Dan ligt m.i het probleem ook wel bij de vrouw. Als je niet voor jezelf opkomt, en alles maar toe laat vraag je ook om problemen.
Ik kan me wel voorstellen dat je dan als man zoiets hebt van "ik kan alles doen".. Tja, én wat let je dan nog? Niets.

Dat let je trouwbelofte je!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 sep 2006 19:17

André schreef:Eens, want is het dan echt van belang dat je eerst als vrouw tot een einde in de 30 gaat werken voor een groter huis en een duurdere auto dan je buren?

Wie heeft het hier over dat de vrouw moet werken tot achter in de 30?
Wie heeft het hier over een groter huis en een duurdere auto dan je buren?
Volgens mij niemand.
Dat vind ik zo onbelangrijk!
Als een huis maar goed is, niet tocht e.d.
Als een auto maar veilig op de weg ligt.
Maar als je begin 20 bent en je gaat trouwen, wat is er dan mis met een paar jaar wachten zodat je je toekomstige kindje dan financieel wat beter kan handelen?

André

Berichtdoor André » 30 sep 2006 19:21

rosalie83 schreef:
André schreef:Eens, want is het dan echt van belang dat je eerst als vrouw tot een einde in de 30 gaat werken voor een groter huis en een duurdere auto dan je buren?

Volgens mij niemand.
Maar als je begin 20 bent en je gaat trouwen, wat is er dan mis met een paar jaar wachten zodat je je toekomstige kindje dan financieel wat beter kan handelen?
Ow, ehm, rustig maar ik ben het ook met jou eens. :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 sep 2006 19:23

André schreef:
rosalie83 schreef:

Volgens mij niemand.
Ow, ehm, rustig maar ik ben het ook met jou eens. :wink:

Veel mensen hier zijn gewoon zo ontzettend 'van het zo snel mogelijk kinderen krijgen', 'de natuur zijn gang laten gaan' e.d.! Er is sowieso geen begrip voor mensen die het anders willen lijkt wel!

Terug naar “Archief”