Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 sep 2006 21:22

Dat klinkt pittig, linde! Fijn, dat je het goed naar je zin hebt! :)
OP mijn werk gaat het nog prima, hoewel de agressiebuien van die ene cliënt op de groep wel erger worden... Hij wordt steeds sterker en we kunnen hem met zijn drieen vaak nog niet houden... Bijten, kopstoten, slaan, kleding trekken en ga zo maar door... :shock:
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 sep 2006 21:32

Bij ons hebben ze weer wat leuks :|

Alle paviljoens zijn afgekeurd door de brandweer.
De keus bestaat uit:
- of er per direct uit
- of met spoed nieuwe plafonds in alle kamers.

Bedenkend dat 6 van de 8 kamers gedaan moeten worden, er 7 mega gestructureerde autisten op de groep wonen, waarvan er 3 absoluut niet tegen geluiden kunnen van anderen en al helemaal niet van klusjes mannen, ze allemaal het vreselijk vinden als vreemde mensen op de groep rondlopen, kunnen wij ons hart vast gaan houden.

Er worden 2 kamers per dag gedaan. Dat betekend dus dat er minimaal 2 bewoners per avond verhuisd moeten worden. De hele kamer moet leeg voor die plafonds. Dat wordt echt chaos!!!

Over 2 á 3 jaar wordt het paviljoen plat gegooid. Dus erg zunt dat het nu moet, maar ja veiligheid gaat voor alles. Daarbij wordt dit dus wel een goede voorproef voor de verhuizing naar de nieuwbouw. 8)

ow ja en een bewoner heeft weer iets nieuws verzonnen:
haren uit zijn hoofd trekken :roll:

bij mij op de groep is er dus voorlopig genoeg werk!!! 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 sep 2006 22:45

Succes Gerdien 8)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 sep 2006 21:21

heftig... suc6 Gerdien... en we horen vast wel hoe het gegaan is.

Mensen....ik heb jullie hulp nodig.
Ik zit nu in de vierde en dat betekend scriptie maken. Mijn 1ste keus voor het afstuderen is klinische zorg en mijn 2de chronisch zieken.

Voor mijn 1ste keus moet ik een scriptie maken. Dit wilde ik doen over sterven in een ziekenhuis. Vragen die bij dit onderwerp bij mij opkomen zijn:
1. Sedatie?
2. rol van de vpk tijdens de terminale fase
3. rol van de religie van de vpk tijdens het begeleiden in de terminale fase
4. wensen van de familie tijdens de terminale fasen en na het sterven
5. rol van de vpk na het sterven.

Heeft hier iemand informatie over? Protocollen, site's, artikelen, boeken, enz alles is welkom.

Voor mijn tweede keus moet ik een aantal intervieuws afnemen.
Dit wilde ik doen over het volgende:
Tijndens mijn stage in een verpleeghuis en nu in mijn werk in de thuiszorg merk ik een groot verschil in de benadering van chronisch zieken. In de thuiszorg worden ze vanuit de holistische visie benaderd.
In het verpleeghuis is dit veel minder.
Hoewel ik begrijp waardoor dit komt, lijkt het me interresant om dit te onderzoeken.
Nu heb ik natuurlijk ook mijn eigen visie. Nu ben ik op zoek naar mensen die te maken hebben met het beleid in verpleeghuis en in de thuiszorg mbt chronisch zieken.
Het mogen gewoon verzorgendenIG of verpleegkundigen zijn, maar ook beleidsmedewerkers in een vphuis of tz. Mensen die bijv. protocollen samenstellen. Graag wil ik die gene dan intervieuwen over de gedachtengang achter hun beleid en met hun spreken over mijn visie.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 sep 2006 21:36

Mijn pa is afgestudeerd op terminale zorg een paar jaar geleden. Misschien kan ik zijn scriptie wel voor je regelen :)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 sep 2006 21:38

dat zou super zijn!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2006 22:10

En op mijn stage/werk gaat het ook toppie, elke dag beter!
De jongeren wennen helemaal aan mij, ik aan hen. Ze snappen nog niet helemaal het verschil tussen stage en werken. Want als een stagiaire zegt dat ze de voeten niet op de bank mogen luisteren ze NIET, als je er werkt en je zegt het, luisteren ze WEL. nu hebben ze bedacht dat ik half werk, half stage loop, dus 1 been op de bank, 1 been eraf...zucht....wat zijn pubers af toe irritant en vindingrijk ;)

Het is tof, jongerenpsychiatrie ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 25 sep 2006 17:58

Zo over 3 weken kan ik zeggen dat ik eindelijk verpleegkundige ben. M'n scriptie is goedgekeurd. En nu op 19 oktober de presentatie ervan, en daarna aansluitend de diplomering! Ik hoop echt dat de presentatie goed gaat, niet dat je er op kunt zakken, maar een onvoldoende ervoor is ook niet zo leuk!

Het oeffenen gaat heel goed, dus nu hopen dat het dan ook zo goed gaat.

Op m'n werk gaat het ook goed, ik ben nog steeds blij met het afwisselende werk.

Iedereen heel veel suc6 op z'n werk.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 sep 2006 18:00

wat leuk!!!!!
waar ging je scriptie over?

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 26 sep 2006 18:53

voorlichting voor patiënten die voor onderzoek of operatie gaan! Wat krijgen patienten wel of niet te horen, zowel door arts of door verpleegkundige.

Wat mij (en mijn groepje) het meest verbaasde is dat patiënten weinig weten over de risico's of complicaties die kunnen ontstaan na een onderzoek of operatie. Dit moet altijd verteld worden door een arts en dit wordt te weinig gedaan.

Hier hebben we een aantal oplossingen voor opgeschreven en die moeten we ook gaan presenteren.

Het was echt super leuk om te doen, en je kunt zo ook een verbeter plan inleveren op de afdeling in je ziekenhuis maar ook proberen de artsen te activeren om hun manier van voorlichten te verbeteren.
Afbeelding

Maaike

Berichtdoor Maaike » 28 sep 2006 13:17

Maaikje schreef:Jow!!

Ik moet een artikel schrijven over de relatie tussen Gods Woord, geloof en identiteit binnen de verpleegkundige professie, en dat weer in relatie met voorbeelden uit de bijbel, bijv. de gelijkenis van de barmhartige Samaritaan...wie kan mij helpen, ik snap er niks van!

Kgeloof dat dit redelijk gelukt is...

Nou nog een beschrijving van taken en verantwoordelijkheden van een verpleegkundige.. :?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 13:46

Ik ben zo blij dat ik niet in de zorg werk! Anders had ik een andere baan kunnen gaan zoeken. Met mijn gezondheid zou ik dat niet kunnen!

'k Heb altijd bewondering voor mensen in de zorg. Komt denk ik ook omdat het mij zelf echt niet ligt.

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 28 sep 2006 20:29

hoiiiii medezorgmensen
Ik hoorde van dit topic...dus ik kom me ook ff voorstellen!
Ben verpleegkundige en begin as woensdag op de kinderafdeling in het meander medisch centrum...Spannend!!!!
Dus ik ga lekker meekletsen ok?
Groetjsss
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 29 sep 2006 14:49

australiafreak schreef:hoiiiii medezorgmensen
Ik hoorde van dit topic...dus ik kom me ook ff voorstellen!
Ben verpleegkundige en begin as woensdag op de kinderafdeling in het meander medisch centrum...Spannend!!!!
Dus ik ga lekker meekletsen ok?
Groetjsss

Gezellig! Join the club!
Afbeelding

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 29 sep 2006 18:17

rosalie83 schreef:Ik ben zo blij dat ik niet in de zorg werk! Anders had ik een andere baan kunnen gaan zoeken. Met mijn gezondheid zou ik dat niet kunnen!

'k Heb altijd bewondering voor mensen in de zorg. Komt denk ik ook omdat het mij zelf echt niet ligt.

Die bewondering van andere mensen is precies waar ik niet zo dol op ben. Weet je, ik ben ook maar gewoon verpleegkundige omdat ik het een leuk vak vind en niet uit roeping of omdat ik dat als plicht als christen zie.
Ik vind het gewoon leuk!!! Dus voor mij hoef je echt geen bewondering te hebben, hoor, in principe net zoveel als voor een vakkenvuller in de albert heyn :wink: !
Dear Jesus, I have a problem, it's me...

Dear Child, I have the answer, it's Me!

Terug naar “Archief”