BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 sep 2006 14:26

rosalie83 schreef:Ja, dat kan allemaal! Dus ik denk niet dat je zoiets moet hebben van 'pas als ik merkkleding kan kopen, wil ik kinderen'. Maar kinderen moet je gewoon alles kunnen geven wat ze nodig hebben!

En die grens ligt -denk ik- voor iedereen anders, want wat hebben kinderen 'nodig'. De één is sneller tevreden dan de ander.

Los van deze hele geldkwestie: ik kan me goed voorstellen dat je om bepaalde redenen niet direct kinderen wilt. Die redenen zijn al langsgekomen in dit topic, o.a. wennen aan/genieten met elkaar, er zelf nog niet klaar voor zijn/jezelf te jong vinden, maar ook: graag eerst nog een tijdje fulltime kunnen werken op je eigen niveau. En nee, dat laatste vind ik niet egoïstisch: zeker als je net afgestudeerd bent wil je het geleerde toch graag in de praktijk brengen/je talenten gebruiken.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 sep 2006 14:27

Ik denk dat die vrouwen er ook geen moeite mee hebben. Dat ze soms sloverig lijken oke, maar dat doet wat mij betreft elke vrouw met een kind(eren) en een huishouden.
maar het gaat me eigenlijk te ver om de man hier een schuld te geven aan een situatie waar niemand schuld heeft.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:29

trijntjejohanna schreef:
rosalie83 schreef:
Ja, dat kan allemaal! Dus ik denk niet dat je zoiets moet hebben van 'pas als ik merkkleding kan kopen, wil ik kinderen'. Maar kinderen moet je gewoon alles kunnen geven wat ze nodig hebben!

en wat heeft een kind allemaal nodig? daar denken mensen ook verschillend over...

Voldoende gezonde voeding, genoeg leuke kleding, een goed matras, leuk speelgoed, een veilige fiets, een goede opleiding, etc.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 sep 2006 14:29

rosalie83 schreef:
Poesje schreef:
rosalie83 schreef:Vast niet. Maar ik ken legio gezinnen die elk jaar (of nog binnen elk jaar) een baby krijgen!

Tja, dat komt wel eens voor ja. Maar dat is hun eigen keus natuurlijk. Maar dat wil niet direct zeggen dat zoiets iedereen overkomt. En dan nog..ze kiezen er voor. En hebben er zelf dus wsl geen hinder van..

In die gezinnen is het vaak de man die bepaald wat er gaat gebeuren. De vrouw heeft weinig in te brengen en loopt te sloven met de kinderen en het huishouden. De man heeft het vast erg naar zijn zin ja. Maar de vrouw niet. En er zullen best uitzonderingen zijn, maar dit is wel wat ik vaak zie.

En dat vind ik dan weer een beetje te zwart/wit. Je moet de man niet alle 'schuld' in de schoenen schuiven. En zoveel gezinnen die het hoofd-van-het-gezin-principe zo letterlijk nemen zijn er nu ook weer niet (meer), hoor.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 29 sep 2006 14:29

Hoe kan jij er zo zeker van zijn dat in die gezinnen de man bepaald wat er gebeurt? Hebben die vrouwen je dat soms in vertrouwen verteld?
Je hebt er nogal een negatieve kijk op, merk ik.. :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 sep 2006 14:30

rosalie83 schreef:
trijntjejohanna schreef:
rosalie83 schreef:
Ja, dat kan allemaal! Dus ik denk niet dat je zoiets moet hebben van 'pas als ik merkkleding kan kopen, wil ik kinderen'. Maar kinderen moet je gewoon alles kunnen geven wat ze nodig hebben!

en wat heeft een kind allemaal nodig? daar denken mensen ook verschillend over...

Voldoende gezonde voeding, genoeg leuke kleding, een goed matras, leuk speelgoed, een veilige fiets, een goede opleiding, etc.

dat kan je zo duurmaken als je wilt!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:30

Ik zie om mij heen echt te veel van die gezinnen waar de man de scepter zwaait! Ik kan daar een heel relaas over houden, maar dat heeft niet zo veel zin. Maar ik heb in elk geval echt een aantal voorbeelden die echt niet kunnen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2006 14:32

trijntjejohanna schreef:
rosalie83 schreef:

Ja idd. En misschien in welke tijd je je kids op de wereld zet.
Toen wij jong waren hadden mijn ouders het verre van breed. Mijn moeder naaide altijd de kleren van ons, en we zagen er altijd superleuk uit hoor, al zat er geen merkje in.
Later, toen mijn ouders wel geld hadden om ons kleding uit duurdere winkels te geven (merkkleding hebben we allemaal nooit om gegeven, mijn moeder meer ;) ) gingen die kleren vaak ook door naar een gezin in de buurt dat weinig te besteden had. Maar dat is soms best lastig om te doen, want je weet niet altijd of die mensen zoiets waarderen...

Misschien is merkkleding in deze tijd meer in ofzo. Mijn moeder koopt ook liever Mexx voor mn zusje dan bij de Zeeman. Nu kan ze het ook betalen, das anders, maar in mijn tijd droeg niemand merkkleding voor zover ik weet eigenlijk...tegenwoordig gaat het erom.
(tja, mij zusje zit op VLC en daar is college style enzo vast in, en dat trekt ze toch neit aan, dus met dr Mexx valt ze dr nog buiten ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:34

Poesje schreef:Hoe kan jij er zo zeker van zijn dat in die gezinnen de man bepaald wat er gebeurt? Hebben die vrouwen je dat soms in vertrouwen verteld?

Ja, ik ken één vrouw die mij heeft verteld dat ze eigenlijk geen kinderen meer wil. Maar haar man wil geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. En hij wil wel vaak met haar naar bed. Zij kan het zowel lichamelijk als geestelijk niet meer aan. Ze gaat naar een rechtse kerk waar zij nog een aantal vrouwen kent die in hetzelfde schuitje zitten. Van één van hen weet ik dat ze zelfmoord heeft geprobeerd te plegen.

Ik denk dat dit probleem ernstig wordt onderschat!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:34

trijntjejohanna schreef:
rosalie83 schreef:
trijntjejohanna schreef:
rosalie83 schreef:

Dat klopt! Maar vast staat dat je wel geld nodig hebt!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 29 sep 2006 14:36

rosalie83 schreef:
Poesje schreef:Hoe kan jij er zo zeker van zijn dat in die gezinnen de man bepaald wat er gebeurt? Hebben die vrouwen je dat soms in vertrouwen verteld?

Ja, ik ken één vrouw die mij heeft verteld dat ze eigenlijk geen kinderen meer wil. Maar haar man wil geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. En hij wil wel vaak met haar naar bed. Zij kan het zowel lichamelijk als geestelijk niet meer aan. Ze gaat naar een rechtse kerk waar zij nog een aantal vrouwen kent die in hetzelfde schuitje zitten. Van één van hen weet ik dat ze zelfmoord heeft geprobeerd te plegen.

Ik denk dat dit probleem ernstig wordt onderschat!
Dat wist ik echt niet!

Nu weet ik wel dat sommige vrouwen geen kinderen meer willen, maar dat dat zo erg is had ik geen idee van. Ik geloof niet dat die mannen dan beseffen wat ze doen. Iets als: een man moet zijn vrouw liefehbben als Christus zijn gemeente, gaat dan toch echt niet op. Je kunt zwanger zijn en bevallen ook onderschatten blijkbaar...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 sep 2006 14:39

rosalie83 schreef:

Wel seks willen maar geen voorbehoedmiddelen.. als je het dan toch over wel de lusten en niet de lasten hebt.. ](*,)

Maar in feite heb je dan sowieso natuurlijk al een belabberde relatie, als zoiets kan gebeuren.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 sep 2006 14:40

Je kan er ook op vertrouwen dat het goed komt.
Wij hebben het geld ook niet voor het oprapen, maar we hebben het ook niet slecht.
Christiaan krijgt geen dure dingen, merken geef ikzelf al helemaal niks om en hij nu ook nog niet hoor en ik ben al helemaal niet van plan om nu al het merkkleding dragen te gaan stimuleren. maar dat wil niet zeggen dat hij geen leuke kleertjes draagt hoor.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:41

Aragorn schreef:
rosalie83 schreef:

Wel seks willen maar geen voorbehoedmiddelen.. als je het dan toch over wel de lusten en niet de lasten hebt.. ](*,)

Maar in feite heb je dan sowieso natuurlijk al een belabberde relatie, als zoiets kan gebeuren.

Ja, dat vind ik ook. Maar dit is iets wat in de rechtse kerken veel voorkomt!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 sep 2006 15:20

rosalie83 schreef:
trijntjejohanna schreef:
rosalie83 schreef:
trijntjejohanna schreef:
rosalie83 schreef:

Dat klopt! Maar vast staat dat je wel geld nodig hebt!

tuurlijk heb je geld nodig... niemand kan zonder geld...

Terug naar “Archief”