BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 sep 2006 13:58

Denk je dat mijn kinderen door hebben dat ik hun kleren in de uitverkoop koop? Het gaat er hun om dat het stoer is!

Buurmeisje had een hele leuke jurk aan: 5 euro van meneer Zeeman en buuf had er al zoveel leuke reacties op gehad. Hij was daarvoor zelfs nog van haar oudere dochter geweest.

Mijn zoon van 8 vertelt aan iedereen dat ie met zijn vader naar Enkhuizen is gefietst (170 km op 1 dag, ga nu toch even over hem opscheppen) in de grote vakantie, dat hij met iemand meegeweest is naar het Dolfinarium hoor je hem nooit meer over.

Het is hoe je het je kinderen zelf leert dat ze blij en dankbaar moeten zijn met dingen. Dat niet alles even makkelijk kan. Wat ze nodig hebben krijgen ze zeker, meer dan dat!!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:00

trijntjejohanna schreef:waarom perse merkkleding?

Niet perse merkkleding! Dat zeg ik niet! Maar er wordt gesugereerd dat uitverkoopkleding niet okee is, dat kinderen wreed zijn, etc. Dus ik zeg dat je ook merkkleding in de uitverkoop kan kopen. Dat je dus ook leuke kleding (merk of geen merk) in de uitverkoop kan kopen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:01

trijntjejohanna schreef:wij hebben het niet gelaten om de financien.. wij hebben allebei nog geen werk... hebben dus niet veel geld te besteden.. tis altijd krap... maar we kunnen milan nog genoeg geven vind ik.. bij ons gaat milan voor.. heeft hij wat nodig, dan krijgt hij het.. dan wij maar wat minder!

Hoe in vredesnaam kom je met zijn drieen rond zonder werk? Je moet toch wonen, eten, etc?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 29 sep 2006 14:01

Leuke reacties van ouders ja. Niet van andere kinderen.

Ik ken een gezin, 'refogezin' 10 kinderen ofzo, klein huis, en ze hebben het niet breed. Maar die kinderen dragen echt kleding uit het jaar 0, sorry hoor, maar dan vraag je er om dat andere kinderen ze links laten liggen. Pas in de 2e van de middelbare school begint bij vooral meisjes het besef te komen dat het niet om uiterlijk gaat, en dat geld dan voor christelijke scholen.

Ik ken het gezin niet heel goed, de oudste was 1,5 jaar jonger dan mij, dus ik trok niet echt met haar op. Echt niet eigenlijk.

Maar, een merkje op de kleding doet vaak wonderen. Helaas.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:01

*Annet* schreef:Denk je dat mijn kinderen door hebben dat ik hun kleren in de uitverkoop koop? Het gaat er hun om dat het stoer is!

Buurmeisje had een hele leuke jurk aan: 5 euro van meneer Zeeman en buuf had er al zoveel leuke reacties op gehad. Hij was daarvoor zelfs nog van haar oudere dochter geweest.

Mijn zoon van 8 vertelt aan iedereen dat ie met zijn vader naar Enkhuizen is gefietst (170 km op 1 dag, ga nu toch even over hem opscheppen) in de grote vakantie, dat hij met iemand meegeweest is naar het Dolfinarium hoor je hem nooit meer over.

Het is hoe je het je kinderen zelf leert dat ze blij en dankbaar moeten zijn met dingen. Dat niet alles even makkelijk kan. Wat ze nodig hebben krijgen ze zeker, meer dan dat!!

Eens, maar je blijft het punt houden dat je wel geld moet hebben. Ook voor wat jij schetst.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 29 sep 2006 14:02

rosalie83 schreef:Als je de natuur zijn gang laat gaan, krijg je dus je hele vruchtbare tijd van je leven achter elkaar kinderen. Daarom heb ik medelijden met de toekomstige vrouw van Peentje.

Het wil niet zeggen dat je dan elk jaar een kind zou kunnen hebben hoor.
Al ben je vruchtbaar, wil dat nog niet zeggen dat er ook altijd bevruchting plaatsvindt.

Daar heb je wel gelijk in Annet. Maar toch kunnen kinderen elkaar treiteren om de kleding. Als ze merken dat het bijv. bij de Zeeman of Wibra gekocht is. Al zal dat per plaats ook wel verschillend zijn, denk ik.
In mijn woonplaats is dat wel heel extreem.. :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:03

L'être extraterrestre schreef:Leuke reacties van ouders ja. Niet van andere kinderen.

Ik ken een gezin, 'refogezin' 10 kinderen ofzo, klein huis, en ze hebben het niet breed. Maar die kinderen dragen echt kleding uit het jaar 0, sorry hoor, maar dan vraag je er om dat andere kinderen ze links laten liggen. Pas in de 2e van de middelbare school begint bij vooral meisjes het besef te komen dat het niet om uiterlijk gaat, en dat geld dan voor christelijke scholen.

Ik ken het gezin niet heel goed, de oudste was 1,5 jaar jonger dan mij, dus ik trok niet echt met haar op. Echt niet eigenlijk.

Nee, het gaat niet om het merkje! Dat is allang niet meer zo. Zeker niet bij basisschoolkinderen. Als het maar stoer is en hip! En dat kan je voor weinig echt kopen! Dat zie ik bij mijn zus! Die kindjes zien er altijd picobello uit voor niet te veel!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:04

Poesje schreef:
rosalie83 schreef:Als je de natuur zijn gang laat gaan, krijg je dus je hele vruchtbare tijd van je leven achter elkaar kinderen. Daarom heb ik medelijden met de toekomstige vrouw van Peentje.

Het wil niet zeggen dat je dan elk jaar een kind zou kunnen hebben hoor.
Al ben je vruchtbaar, wil dat nog niet zeggen dat er ook altijd bevruchting plaatsvindt.

Nee, er hoeft niet altijd een bevruchting plaats te vinden. Maar je weet zelf ook dat over het algemeen, als mensen vruchtbaar zijn en de natuur zijn gang laten gaan, er tenminste 10 kinderen komen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 sep 2006 14:06

rosalie83 schreef:
Poesje schreef:Rosalie, waarom medelijden met de toekomstige vrouw van Peentje?

Ik snap hem wel eigenlijk. Heb zelf ook wel eens zo gedacht.
Waarom zou je de natuur z'n vrije loop niet laten gaan? Niets mis mee. Ik zie daarom ook niet in waarom je medelijden zou moeten hebben.

Als je de natuur zijn gang laat gaan, krijg je dus je hele vruchtbare tijd van je leven achter elkaar kinderen. Daarom heb ik medelijden met de toekomstige vrouw van Peentje.

Dit vind ik dus echt onzin, ik ken genoeg stellen die niet aan onthouding doen en geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. en die krijgen heus niet baby na baby.
jullie laten het soms echt zo lijken alsof je van elke onbeschermde wip een kind krijgt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:10

rosekapje schreef:
rosalie83 schreef:
Poesje schreef:Rosalie, waarom medelijden met de toekomstige vrouw van Peentje?

Ik snap hem wel eigenlijk. Heb zelf ook wel eens zo gedacht.
Waarom zou je de natuur z'n vrije loop niet laten gaan? Niets mis mee. Ik zie daarom ook niet in waarom je medelijden zou moeten hebben.

Als je de natuur zijn gang laat gaan, krijg je dus je hele vruchtbare tijd van je leven achter elkaar kinderen. Daarom heb ik medelijden met de toekomstige vrouw van Peentje.

Dit vind ik dus echt onzin, ik ken genoeg stellen die niet aan onthouding doen en geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. en die krijgen heus niet baby na baby.
jullie laten het soms echt zo lijken alsof je van elke onbeschermde wip een kind krijgt.

Vast niet. Maar ik ken legio gezinnen die elk jaar (of nog binnen elk jaar) een baby krijgen!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 sep 2006 14:14

L'être extraterrestre schreef:Leuke reacties van ouders ja. Niet van andere kinderen.

(...)

Een merkje, of toch vlot zónder merkje, inderdaad.

Maar aan de andere kant: moet je je daardoor tegen laten houden, dat kinderen mogelijk gepest worden omdat ze niet in vlotte kleding lopen? Pubers vinden sowieso wel redenen om 'afwijkende' klasgenoten te pesten... Alleen vlotte kleding is dan echt niet genoeg.
En btw: ik hoorde pas (op weg naar huis van de kerk :roll: ) nog een stel puberjongens één van hen bekritiseren omdat zijn pa een stomme (lees: oude en goedkope) auto had...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:15

LeChat schreef:

(...)

Een merkje, of toch vlot zónder merkje, inderdaad.

Maar aan de andere kant: moet je je daardoor tegen laten houden, dat kinderen mogelijk gepest worden omdat ze niet in vlotte kleding lopen? Pubers vinden sowieso wel redenen om 'afwijkende' klasgenoten te pesten... Alleen vlotte kleding is dan echt niet genoeg.
En btw: ik hoorde pas (op weg naar huis van de kerk :roll: ) nog een stel puberjongens één van hen bekritiseren omdat zijn pa een stomme (lees: oude en goedkope) auto had...

Ja, dat kan allemaal! Dus ik denk niet dat je zoiets moet hebben van 'pas als ik merkkleding kan kopen, wil ik kinderen'. Maar kinderen moet je gewoon alles kunnen geven wat ze nodig hebben!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 29 sep 2006 14:21

rosalie83 schreef:Vast niet. Maar ik ken legio gezinnen die elk jaar (of nog binnen elk jaar) een baby krijgen!

Tja, dat komt wel eens voor ja. Maar dat is hun eigen keus natuurlijk. Maar dat wil niet direct zeggen dat zoiets iedereen overkomt. En dan nog..ze kiezen er voor. En hebben er zelf dus wsl geen hinder van..
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 14:23

Poesje schreef:
rosalie83 schreef:Vast niet. Maar ik ken legio gezinnen die elk jaar (of nog binnen elk jaar) een baby krijgen!

Tja, dat komt wel eens voor ja. Maar dat is hun eigen keus natuurlijk. Maar dat wil niet direct zeggen dat zoiets iedereen overkomt. En dan nog..ze kiezen er voor. En hebben er zelf dus wsl geen hinder van..

In die gezinnen is het vaak de man die bepaald wat er gaat gebeuren. De vrouw heeft weinig in te brengen en loopt te sloven met de kinderen en het huishouden. De man heeft het vast erg naar zijn zin ja. Maar de vrouw niet. En er zullen best uitzonderingen zijn, maar dit is wel wat ik vaak zie.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 sep 2006 14:26

rosalie83 schreef:
Ja, dat kan allemaal! Dus ik denk niet dat je zoiets moet hebben van 'pas als ik merkkleding kan kopen, wil ik kinderen'. Maar kinderen moet je gewoon alles kunnen geven wat ze nodig hebben!

en wat heeft een kind allemaal nodig? daar denken mensen ook verschillend over...

Terug naar “Archief”