BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 28 sep 2006 21:28

Lorijntje schreef:Idd, periodieke onthouding hahaha, dat is echt iets wat ik niet kan begrijpen gewoon. Over plannen gesproken..

Periodieke onthouding is eigenlijk heel eenvoudig. Er zijn er maar twee voorwaarden voor.
1. de cyclus van de vrouw moet zeer constant zijn
2. je moet van kinderen houden

(Vrij naar Herman Finkers)

Met periodieke onthouding gaat het romantische er volgens mij wel 'een beetje' van af...
Verder heb ik altijd geleerd dat het een niet erg betrouwbare methode is.

Maar goed, het al dan niet gebruiken van voorbehoedmiddelen is een ander onderwerp waar we misschien in een ander, nieuw topic beter over kunnen duscussiëren. (Ik krijg het idee dat er hier erg veel tegenstanders zitten, het lijkt het vaticaan wel :P )

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Technico

Berichtdoor Technico » 28 sep 2006 22:27

Onder het motto van kinderen zijn net huisdieren :mrgreen:

Klik

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 sep 2006 22:48

Ik val wat later binnen, sorry :)
Maarr wat ik ff overdacht toen ik al die pagina's globaal las:
voor sommigen is de opdracht om je voor te planten hoger ofzo, dan de opdracht je gaven te gebruiken.
Mijn zus is net klaar met haar studie psychologie, is net lekker begonnen met werken, mn zwager is nog bezig met twee studies. Daar liggen hun talenten dus blijkbaar.
Maarja, ze kunnen op dit moment niet aan beide opdrachten voldoen: en je gaven daarin gebruiken en een kind krijgen. Want allebei kost het veel tijd, en combineren is nu nog bijna onmogelijk...

Dus ik snap supergoed dat zij nog willen wachten, ze volgen geweldig Gods opdracht op: hun gaven gebruiken, doordat mijn zus mensen verder op weg helpt met haar werk...

En eigenlijk wil ik dat ook nog wel ff blijven doen. Moet er niet aan denken vanaf volgend jaar of over 2 jaar opeens amper meer te werken, of iig een stuk minder. Want daar komt het op neer. Kinderopvang ben ik huiverig voor, zijn moeder past liever niet op of past al op de andere kleinkinderen, mijn moeder is veel te jong en werkt zelf nog fulltime...
Dus zal ik mijn gaven moeten gebruiken en lekker werken, of de andere opdracht al meteen vervullen, en kinderen krijgen...
(wie weet wil ik heel graag kindjes hoor als ik getrouwd ben, dat weet ik ook niet,maar tis maar ff als voorbeeld)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 29 sep 2006 13:12

Zelf hoop ik binnen 3-4 jaar te trouwen, ik voel me niet te jong om vader te zijn, maar ik ga niet als het mij aan geld ontbreekt, me zelf bewust onthouden van kinderen.

Bij zoiets zou ik denk de natuur z'n vrije loop laten, ik ga me daar zelf niet van onthouden, en ga zeker niet 'plannen'.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen er zo over denken.
What a wonderfull girl!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 13:14

peentje schreef:Zelf hoop ik binnen 3-4 jaar te trouwen, ik voel me niet te jong om vader te zijn, maar ik ga niet als het mij aan geld ontbreekt, me zelf bewust onthouden van kinderen.

Bij zoiets zou ik denk de natuur z'n vrije loop laten, ik ga me daar zelf niet van onthouden, en ga zeker niet 'plannen'.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen er zo over denken.

Ik heb medelijden met je toekomstige vrouw als jij 'de natuur z'n vrije loop laat gaan'!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 sep 2006 13:39

peentje schreef:Zelf hoop ik binnen 3-4 jaar te trouwen, ik voel me niet te jong om vader te zijn, maar ik ga niet als het mij aan geld ontbreekt, me zelf bewust onthouden van kinderen.

Waarom nu weer het item GELD?

Je hoeft echt geen miljonair te wezen om je kinderen op te voeden, leuke dingen met ze te doen en op beetje leuke manier te kleden. Beetje creatief zijn: marktplaats, uitverkoop, kinderbijslag apart voor uitgaven voor de kinderen houden en niet om je rekeningen van je huishouden van te betalen, kortingsbonnen, katoenen luiers enz.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 13:40

*Annet* schreef:

Je hoeft echt geen miljonair te wezen om je kinderen op te voeden, leuke dingen met ze te doen en op beetje leuke manier te kleden. Beetje creatief zijn: marktplaats, uitverkoop, kinderbijslag apart voor uitgaven voor de kinderen houden en niet om je rekeningen van je huishouden van te betalen, kortingsbonnen, katoenen luiers enz.

Je hebt helemaal gelijk, maar er zijn situaties dat zelfs als je 'marktplaats, uitverkoop en kortingsbonnen' doet je je kind niet kan geven wat-ie wel nodig heeft. En als je dat van te voren weet, dan is het verstandig om je verstand te gebruiken!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 29 sep 2006 13:42

*Annet* schreef:

Ik zou mijn kind toch een bepaalde mate van luxe willen bieden. Voor kinderen is het ook niet altijd leuk om continu in de uitverkoop kleren te moeken kopen etc.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 29 sep 2006 13:49

Rosalie, waarom medelijden met de toekomstige vrouw van Peentje?

Ik snap hem wel eigenlijk. Heb zelf ook wel eens zo gedacht.
Waarom zou je de natuur z'n vrije loop niet laten gaan? Niets mis mee. Ik zie daarom ook niet in waarom je medelijden zou moeten hebben.

En wat geld betreft..het is wel handig als je het hebt als er een kind op komst is. Ik zou er zelf niet aan moeten denken alles maar zo goedkoop mogelijk aan te moeten schaffen, of 2e-hands spullen als dat nodig zou zijn. En voor het kind zelf zal het ook niet leuk zijn, zoals Machiavelli al zegt..
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 13:50

Machiavelli schreef:
*Annet* schreef:

Ik zou mijn kind toch een bepaalde mate van luxe willen bieden. Voor kinderen is het ook niet altijd leuk om continu in de uitverkoop kleren te moeken kopen etc.

Er is niets mis met uitverkoopkleding. Dat is dezelfde kleding als die anderen hebben, alleen goedkoper gekocht.

Maar het is wel belangrijk dat kinderen alles kunnen krijgen wat ze nodig hebben.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 13:51

Poesje schreef:Rosalie, waarom medelijden met de toekomstige vrouw van Peentje?

Ik snap hem wel eigenlijk. Heb zelf ook wel eens zo gedacht.
Waarom zou je de natuur z'n vrije loop niet laten gaan? Niets mis mee. Ik zie daarom ook niet in waarom je medelijden zou moeten hebben.

Als je de natuur zijn gang laat gaan, krijg je dus je hele vruchtbare tijd van je leven achter elkaar kinderen. Daarom heb ik medelijden met de toekomstige vrouw van Peentje.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 29 sep 2006 13:51

rosalie83 schreef:Er is niets mis met uitverkoopkleding. Dat is dezelfde kleding als die anderen hebben, alleen goedkoper gekocht.

Maar het is wel belangrijk dat kinderen alles kunnen krijgen wat ze nodig hebben.
Er is opzich niets mis mee, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat zo ziet. Kinderen kunnen wreed zijn.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 13:52

Machiavelli schreef:
rosalie83 schreef:Er is niets mis met uitverkoopkleding. Dat is dezelfde kleding als die anderen hebben, alleen goedkoper gekocht.

Er is opzich niets mis mee, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat zo ziet. Kinderen kunnen wreed zijn.

Volgens mij heb jij het over tweedehands kleding? Je kunt toch ook merkkleding in de uitverkoop kopen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 sep 2006 13:53

wij hebben het niet gelaten om de financien.. wij hebben allebei nog geen werk... hebben dus niet veel geld te besteden.. tis altijd krap... maar we kunnen milan nog genoeg geven vind ik.. bij ons gaat milan voor.. heeft hij wat nodig, dan krijgt hij het.. dan wij maar wat minder!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 sep 2006 13:54

waarom perse merkkleding?

Terug naar “Archief”