Vaginisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 sep 2006 12:05

Ik geef deze reactie niet omdat ik denk dat je iets fouts hebt gezegd mevrouw :) Alleen het wordt altijd zo benadrukt dat het VAAK door een traumatische ervaring komt. Mijn punt is dus dat er ook een HELE HOOP vrouwen geen traumatische ervaring hebben doorgemaakt maar desondanks wel vaginisme hebben. En het ook dan heel normaal is. Therapie gebaseerd op het verhelpen van klachten mbt vaginisme begint met anatomie, veel vrouwen hebben een een onjuist beeld van hoe alles eruit ziet ' daar beneden' en hebben bewust of onbewust het idee dat alles te nauw is. Bij het therapiedeel anatomie leert de vrouw hoe het er echt uit ziet en dat er wel degelijk ruimte is, en waar die ruimte dan is, en hoe zij deze ruimte kan benutten.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 sep 2006 12:06

En nog een aanvulling: vaginisme kan onder andere te maken hebben met godsdienstige overtuiging...Probeer die link maar eens te maken :)
Laatst gewijzigd door Lorijntje op 28 sep 2006 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 28 sep 2006 13:55

Lorijntje schreef:En nog een aanvulling: vaginisme kan onder andere te maken hebben met godsdienste overtuiging...Probeer die link maar eens te maken :)

Vertel...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 sep 2006 13:58

marma schreef:
Lorijntje schreef:En nog een aanvulling: vaginisme kan onder andere te maken hebben met godsdienste overtuiging...Probeer die link maar eens te maken :)

Vertel...

Ik ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk.

Riska

Berichtdoor Riska » 28 sep 2006 14:18

Omdat mensen geleerd is dat seks niet mag tenzij om kinderen te krijgen??? Dus in de zondige sfeer is gezet?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 14:21

Riska schreef:Omdat mensen geleerd is dat seks niet mag tenzij om kinderen te krijgen??? Dus in de zondige sfeer is gezet?

Hoe zit het dan met vrouwen die kinderen willen krijgen, maar ook last hebben van vaginisme. Vaag hoor.

Riska

Berichtdoor Riska » 28 sep 2006 14:23

rosalie83 schreef:
Riska schreef:Omdat mensen geleerd is dat seks niet mag tenzij om kinderen te krijgen??? Dus in de zondige sfeer is gezet?

Hoe zit het dan met vrouwen die kinderen willen krijgen, maar ook last hebben van vaginisme. Vaag hoor.

Dat is hierboven al ter sprake gekomen. Deels door wat Lorijntje zegt, voor een groot deel (ik blijf bij die mening) door psychische oorzaken.
En daar helpt de kinderwens voor geen meter bij - het 'gebeurt' gewoon...

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 28 sep 2006 14:23

Dus de christenen denken dat sex alleen mag om kinderen te krijgen?
Deze christin iig niet hoor... :oops:

Riska

Berichtdoor Riska » 28 sep 2006 14:25

marma schreef:Dus de christenen denken dat sex alleen mag om kinderen te krijgen?

Het wás - in ieder geval vroeger - wel zo. Maar ik denk dat de jongere generatie tegenwoordig wat breder georiënteerd en voorgelicht is...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 14:28

Riska schreef:
marma schreef:Dus de christenen denken dat sex alleen mag om kinderen te krijgen?

Het wás - in ieder geval vroeger - wel zo. Maar ik denk dat de jongere generatie tegenwoordig wat breder georiënteerd en voorgelicht is...

En die generatie heeft ook last van vaginisme...

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 28 sep 2006 14:57

rosalie83 schreef:
Riska schreef:

En die generatie heeft ook last van vaginisme...

Aha, helemaal duidelijk!! :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 sep 2006 16:26

Als God seks vooral bedoeld had om kinderen te krijgen en niet om de liefde te vieren zou Hij wel voor vrije seks en polygamie zijn ipv het strikt binnen twee personen te houden. :)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 sep 2006 21:07

Goedzo allemaal :) In bepaalde kringen is er nog altijd een taboe op seksueel gerelateerde dingen. Door schaamte kan er vaginisme ontstaan en zijn mensen ook niet direct van plan om er wat aan te doen..de vagina is een plaats met een zondige lading aangezien seks inderdaad, binnen het huwelijk is, alleen voor kinderen enz. Ook het aanraken van het lichaam, het inbrengen van tampons oid kan met het onbewuste of bewuste idee ' zondig' te maken hebben. Het geremd voelen in het verkennen van het eigen lichaam zorgt zo voor vaginisme.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 28 sep 2006 23:24

Tja, als je maar lang genoeg mee krijgt dat sex vies en zondig is voor het huwelijk, dan kan ik me niet aan het gevoel onttrekken, dat het onderbewust wel gevolgen gaat hebben. Gooi daarbovenop ook nog het hele gebeuren van een taboesfeertje, en je hebt de ideale cocktail van vaginisme, om maar eens wat te noemen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 sep 2006 23:59

ik ben benieuwd of er wel eens onderzoek is gedaan naar de relatie strenggelovig opgevoed (met taboes op seksualiteit enzo) - vaginisme..

Terug naar “Archief”