BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 sep 2006 14:22

trijntjejohanna schreef:waarom is dat zwak? en waarom zou je als je nog niet toe bent aan een zwangerschap, ook niet toe zijn aan trouwen..

misschien wil je eerst nog wel een tjd genieten met je man..

Dat heb je in de verkeringstijd toch ook kunnen doen? tijd samen doorbrengen, naar elkaar toegroeien.

Wij hebben een kindje, daar genieten we samen van, maar zeer zeker ook nog steeds van elkaar. En zeker niet minder als voordat we een kleine hadden.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 sep 2006 14:22

rosekapje schreef:
MrSokkie schreef:
Ik hoop dat mijn kinderen, mocht ik ze krijgen, later hun eigen geloof wel kunnen vinden. Ik heb geen enkele behoefte ze van jongs af aan met het mijne te indoctrineren.

je geloof aan je eigen kinderen laten zien, ze vertellen over God, de Heere Jezus Christus, uit de bijbel lezen. Laten zien dat je zelf geloofd en daarover praat heeft mi niets met indoctrineren te maken. Hier krijg ik nou de kriebels van.

Als jij kinderen mag krijgen laat je ze dan ook niet dopen? (erg offtopic, maar ik vroeg me af of je dat ook met indoctrinatie te maken vind hebben)

Precies.. dit bedoel ik met je geloof uitdragen naar je kinderen! Bedankt Rosekapje
Groetjes

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2006 14:24

babbeltje schreef:Zo te lezen verwerpen jullie allemaal Gods woord! Is het niet Zijn opdracht om ons voor te planten en ons te vermenigvuldigen! En is het niet Zijn ZEGEN dat we kinderen mogen krijgen en niet zoals hier over gepraat wordt dat we kinderen nemen, want zo werkt het nog steeds niet!
En wat is er mooier om als zegen op je huwelijk (een goed huwelijk zoals ik het huwelijksformulier staat geschreven) kinderen te mogen krijgen en deze kinderen op te mogen voeden naar Gods woord, is er een mooiere taak te wensen??

Als iedereen de natuur z'n gang liet gaan, was het er nu nog erger aan toe met de wereld. Stel je voor dat niemand in Nederland voorbehoedsmiddelen gebruikt. Dan hebben we over 20 jaar minstens 50 miljoen inwoners, dat wil je toch niet!

Verder staat er ook in de bijbel dat je de talenten die God je geeft moet benutten. Ik ben blij dat vrouwen dat tegenwoordig ook mogen doen en dat ze dus mogen werken als ze dat graag willen.

Verderop vraag je of je wel aan een huwelijk toe bent als je nog niet aan kinderen toe bent. Zie hier het levende voorbeeld. Na vier jaar verkering ben je heel erg toe aan een huwelijk. Maar ik zie ons nog echt niet als ouders. Moet je je voorstellen: we wonen in een apartementje van 60 m^2 en zijn allebei net afgestudeerd en begonnen met werken. Begrijp je dan werkelijk niet dat we hebben afgesproken voorlopig even geen kinderen te willen?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 14:24

rosekapje schreef:
trijntjejohanna schreef:waarom is dat zwak? en waarom zou je als je nog niet toe bent aan een zwangerschap, ook niet toe zijn aan trouwen..

Dat heb je in de verkeringstijd toch ook kunnen doen? tijd samen doorbrengen, naar elkaar toegroeien.

Wij hebben een kindje, daar genieten we samen van, maar zeer zeker ook nog steeds van elkaar. En zeker niet minder als voordat we een kleine hadden.

OK, dus jij bent in je verkeringstijd met je toen nog vriend naar bed geweest, van seks in het algemeen genoten, samen op vakantie geweest, heerlijk zo maar eens midden in de nacht in het park gewandeld, lekker een keertje doorgezakt, etc.?

Vast niet?

Nou, dat zijn dus (mijns inziens) dingen (en nog veel meer natuurlijk!) die je samen met je man doet als je net getrouwd bent. Heerlijk genieten, dingen ondernemen, etc.!

Als je een baby heb, dan doe je dat soort dingen niet meer op dezelfde manier. En hiermee zeg ik niet dat je als je een baby hebt niet meer van elkaar kunt genieten, want dat is onzin natuurlijk, maar het gaat wel op een andere manier.

Maar zo ervaar ik het dus. Jij blijkbaar op een andere manier. Maar doe jij dan wat jij fijn vindt, dan doe ik wat ik fijn vind, en laat de anderen hier ook doen wat ze fijn vinden. Als iedereen het voor zich kan verantwoorden is het goed!
Laatst gewijzigd door Liarose op 28 sep 2006 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 sep 2006 14:25

Het is ook heel belangrijk om van je man en je huwelijk te genieten.. maar dat doe je als het goed is niet alleen als er nog geen kinderen zijn, maar blijf je heel je huwelijk doen!
Groetjes

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 sep 2006 14:25

rosekapje schreef:

in verkeringstijd is wel wat anders als je getrouwd bent.. als je getrouwd ebnt woon je ineens bij elkaar... ben je veel meer bij elkaar.. en ik kan me best voorstellen dat je daar eerst rustig aan wilt wennen en van genieten

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 sep 2006 14:26

babbeltje schreef:Wanneer is een vrouw er niet aan toe? Als ze carriere wilt maken? Er niet aan toe zijn vind ik altijd zo'n vreselijke zwakke reden! Als je niet aan kinderen toe bent.. ben je dan eigenlijk wel aan een huwelijk toe?

Ik zie niet in waarom dat elkaar zou uitsluiten. Waarom zou je niet kunnen trouwen en dan nog een paar jaar wachten met kinderen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2006 14:26

Ik denk niet dat Mr Sokkie zijn eventuele kinderen laat dopen. Hetzelfde geldt trouwens voor ons ;)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 14:27

babbeltje schreef:

Het is ook heel belangrijk om van je man en je huwelijk te genieten.. maar dat doe je als het goed is niet alleen als er nog geen kinderen zijn, maar blijf je heel je huwelijk doen!

Inderdaad, als het goed is blijf je dat heel je huwelijk doen, maar lees dan mijn posting hier een stukje boven eens...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 sep 2006 14:30

babbeltje schreef:

dat klopt.. maar als je een kind hebt gaat dat wel een stuk moeilijker.. ik bedoel dan in het opzicht het tijd hebben voor elkaar.. ergens heen gaan gaat niet meer altijd zo makkeljk enz enz

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2006 14:35

even een anekdote...
Na twee weken getrouwd te zijn krijg je toch wel vaak de vraag hoe het nou bevalt (stomme vraag, maar dat terzijde). Ons antwoord daarop was: euh tja, de huwelijksreis was wel leuk en afgelopen week hebben we elkaar amper gezien.
Dus als je geen kinderen hebt is het al niet makkelijk om echt tijd voor elkaar te maken, laat staan als je zo'n koter hebt die al je aandacht opeist.

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 sep 2006 14:36

trijntjejohanna schreef:
babbeltje schreef:

dat klopt.. maar als je een kind hebt gaat dat wel een stuk moeilijker.. ik bedoel dan in het opzicht het tijd hebben voor elkaar.. ergens heen gaan gaat niet meer altijd zo makkeljk enz enz

Toch geloof ik dit ergens niet!! Tuurlijk zal het anders worden, maar ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn om nog leuke dingen te doen.. en ik vind dat je er zelf ook moeite voor moet doen om hiervoor tijd te maken en dan is die tijd er echt wel! En waarom zou ergens heen gaan niet meer zo makkelijk gaan??
Groetjes

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 sep 2006 14:37

rosalie83 schreef:
rosekapje schreef:

OK, dus jij bent in je verkeringstijd met je toen nog vriend naar bed geweest, van seks in het algemeen genoten, samen op vakantie geweest, heerlijk zo maar eens midden in de nacht in het park gewandeld, lekker een keertje doorgezakt, etc.?

Vast niet?

Nou, dat zijn dus (mijns inziens) dingen (en nog veel meer natuurlijk!) die je samen met je man doet als je net getrouwd bent. Heerlijk genieten, dingen ondernemen, etc.!

Als je een baby heb, dan doe je dat soort dingen niet meer op dezelfde manier. En hiermee zeg ik niet dat je als je een baby hebt niet meer van elkaar kunt genieten, want dat is onzin natuurlijk, maar het gaat wel op een andere manier.

Maar zo ervaar ik het dus. Jij blijkbaar op een andere manier. Maar doe jij dan wat jij fijn vindt, dan doe ik wat ik fijn vind, en laat de anderen hier ook doen wat ze fijn vinden. Als iedereen het voor zich kan verantwoorden is het goed!

hoe weet jij dat als je een baby hebt dat je dat soort dingen niet meer op dezelfde manier doet? Jij hebt toch geen baby? ik wel.

Jij hebt dus de indruk dat ik jou en anderen er niet vrij in laat om te doen wat ze fijn vinden. Dat is zeker niet mijn insteek. Sorry als je die indruk kreeg. Ik krijg soms de indruk dat het niet goed is om van je kind te genieten, dankbaar mag zijn dat je zo'n Zegen hebt mogen ontvangen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 sep 2006 14:39

rosekapje schreef:je geloof aan je eigen kinderen laten zien, ze vertellen over God, de Heere Jezus Christus, uit de bijbel lezen. Laten zien dat je zelf geloofd en daarover praat heeft mi niets met indoctrineren te maken.

Elke vorm van opvoeden is natuurlijk een beetje indoctrineren, maar er is wel een groot verschil tussen laten zien waar je zelf voor staat en dwingend sturen. Vragen beantwoorden die kinderen stellen is wat anders dan ze dwingen mee te gaan naar de kerk of zoiets. En wat nou als je kids geraakt worden door een ander geloof... dan wordt het erg lastig.

Als jij kinderen mag krijgen laat je ze dan ook niet dopen? (erg offtopic, maar ik vroeg me af of je dat ook met indoctrinatie te maken vind hebben)

Ja, kinderen dopen vind ik ook indoctrinatie, van jongs af aan worden ze verplicht deel te nemen aan bepaalde activiteiten in de hoop dat ze er hun hele leven aan vast blijven zitten. Doop, kerkkoor, vormsel, elke week mee. druk van ouders en familie, etc, etc.

De kans dat ik mijn kinderen laat dopen is 0. (maar dat heeft er meer mee te maken dat ik niet christelijk ben ook)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 sep 2006 14:40

babbeltje schreef:
trijntjejohanna schreef:
babbeltje schreef:

Toch geloof ik dit ergens niet!! Tuurlijk zal het anders worden, maar ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn om nog leuke dingen te doen.. en ik vind dat je er zelf ook moeite voor moet doen om hiervoor tijd te maken en dan is die tijd er echt wel! En waarom zou ergens heen gaan niet meer zo makkelijk gaan??

tja je kan er wel alle moeite voor doen... maar toch is er echt niet altijd die tijd voor.. of de mogelijkheid..

ergens heen gaan gaat niet zo makkelijk, omdat je ook rekening hebt te houden met jekind.. soms spreken wij wat af.. en dan een half uur van te voren is het nodig dat milan gaat slaepn.. dus op het moment dat wij weg zouden slaapt milan.. tja.. dan maak ik hem niet wakker.. milan overal mee heen slepen gaat gewoon niet altijd.. je bent wel wat beperkter...

Terug naar “Archief”