BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 28 sep 2006 13:40

babbeltje schreef:Ik zeg alleen dat kinderen krijgen een zegen van God is dat het ook een taak is om je te vermenigvuldigen.. en hoe mooi het is als je kinderen mag opvoeden naar Gods woord en je eigen geloof mag overbrengen op je kinderen!!

Dat is i.m.o. alleen maar mooi als je zelf ook graag kinderen wilt en het gevoel/idee hebt dat je een goede ouder kunt zijn.

Zo niet... Arme kinderen :(

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 13:48

babbeltje schreef:Zo te lezen verwerpen jullie allemaal Gods woord! Is het niet Zijn opdracht om ons voor te planten en ons te vermenigvuldigen! En is het niet Zijn ZEGEN dat we kinderen mogen krijgen en niet zoals hier over gepraat wordt dat we kinderen nemen, want zo werkt het nog steeds niet!
En wat is er mooier om als zegen op je huwelijk (een goed huwelijk zoals ik het huwelijksformulier staat geschreven) kinderen te mogen krijgen en deze kinderen op te mogen voeden naar Gods woord, is er een mooiere taak te wensen??

Je hebt mij niet horen zeggen dat het 'kinderen nemen' is hoor! Absoluut niet zelfs! Er kunnen talloze redenen zijn om zelf geen kinderen te willen baren. Lees dit topic nog maar es goed door!

Bovendien zegt God nergens in Zijn Woord dat iedereen kinderen moet krijgen zoveel als mogelijk is.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 13:50

babbeltje schreef:
Othello schreef:
babbeltje schreef:Zo te lezen verwerpen jullie allemaal Gods woord! Is het niet Zijn opdracht om ons voor te planten en ons te vermenigvuldigen! En is het niet Zijn ZEGEN dat we kinderen mogen krijgen en niet zoals hier over gepraat wordt dat we kinderen nemen, want zo werkt het nog steeds niet!
En wat is er mooier om als zegen op je huwelijk (een goed huwelijk zoals ik het huwelijksformulier staat geschreven) kinderen te mogen krijgen en deze kinderen op te mogen voeden naar Gods woord, is er een mooiere taak te wensen??

God vraagt niet van ons om ons gelijk de konijnen rücksichtslos voort te planten. Bovendien heb ik als man ook de Goddelijke opdracht om met verstand bij mijn vrouw te wonen. Dat staat immers net zo goed in het huwelijksformulier.

Niet dat dat altijd lukt, maar ik probeer het... 8)

Sorry hoor, maar volgens mij heb ik het niet over konijnen en bedoel ik ook absoluut niet dat je je gezonde verstand niet moet gebruiken, maar daar gaat deze hele discussie niet over

Nou, voor een gedeelte dus wel! Voor sommigen vrouwen is het gewoon beter om geen kinderen te krijgen, bijvoorbeeld om medische redenen. Dus moet je je gezonde verstand gebruiken!

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 sep 2006 13:54

Volgens mij begrijpen jullie het een beetje verkeerd!
Ik vind het heeeeel iets anders als een vrouw om medische reden geen kinderen mag krijgen, logisch dan zou je wel erg onverstandig zijn om dat wel te doen!
En ook heb ik niet gezegd dat je maar zoveel kinderen als mogelijk is moet krijgen!
Groetjes

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 sep 2006 13:54

babbeltje schreef: Ik zeg alleen dat kinderen krijgen een zegen van God is dat het ook een taak is om je te vermenigvuldigen..

Sorry, babbeltje, maar ik krijg een beetje de kriebels van je. Het is allemaal zo mooi en zo goed en naar Gods woord, haleluja. Maar toch zijn er een hele hoop kinderen die verkeerd terecht komen omdat de ouders ontverantwoord bezig zijn (geweest). En wat betreft dat vermenigvuldigen? Hoe lang nog? tot we met 20 miljard zijn?

en hoe mooi het is als je kinderen mag opvoeden naar Gods woord en je eigen geloof mag overbrengen op je kinderen!!

Ik hoop dat mijn kinderen, mocht ik ze krijgen, later hun eigen geloof wel kunnen vinden. Ik heb geen enkele behoefte ze van jongs af aan met het mijne te indoctrineren.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 13:57

babbeltje schreef:Volgens mij begrijpen jullie het een beetje verkeerd!
Ik vind het heeeeel iets anders als een vrouw om medische reden geen kinderen mag krijgen, logisch dan zou je wel erg onverstandig zijn om dat wel te doen!
En ook heb ik niet gezegd dat je maar zoveel kinderen als mogelijk is moet krijgen!

Dus als een vrouw om medische redenen beter geen kinderen kan krijgen vind je het wel okee, maar als een vrouw er gewoonweg nog niet aan toe is, dan niet?

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 sep 2006 13:59

MrSokkie schreef:
babbeltje schreef: Ik zeg alleen dat kinderen krijgen een zegen van God is dat het ook een taak is om je te vermenigvuldigen..

Sorry, babbeltje, maar ik krijg een beetje de kriebels van je. Het is allemaal zo mooi en zo goed en naar Gods woord, haleluja. Maar toch zijn er een hele hoop kinderen die verkeerd terecht komen omdat de ouders ontverantwoord bezig zijn (geweest). En wat betreft dat vermenigvuldigen? Hoe lang nog? tot we met 20 miljard zijn?

en hoe mooi het is als je kinderen mag opvoeden naar Gods woord en je eigen geloof mag overbrengen op je kinderen!!

Ik hoop dat mijn kinderen, mocht ik ze krijgen, later hun eigen geloof wel kunnen vinden. Ik heb geen enkele behoefte ze van jongs af aan met het mijne te indoctrineren.

Hoe bedoel je iemands woorden verdraaien!!
Groetjes

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 14:01

babbeltje schreef:
MrSokkie schreef:

Hoe bedoel je iemands woorden verdraaien!!

Mwah zo komt het wel een beetje over hoor!

birdsong
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor birdsong » 28 sep 2006 14:05

Hippieblijhoofd schreef:De opdracht was om ons te vermenigvuldigen en de aarde te vervullen

Niet in de zin van: fok maar raak zodat er maar heel veel bewonders op de aarde komen. In het OT is deze opdracht tot vermenigvuldiging gegeven aan de aartsvaders om het volk Israël groter te maken. In het NT wordt deze opdracht gegeven aan de christenen, zodat het christelijke geloof vermenigvuldigd wordt. Het moet wel in de juiste context geplaatst worden!

Neemt niet weg dat God de keuze maakt of je kinderen van Hem ontvangt. Tuurlijk, tegenwoordig kun je Hem tegenhouden d.m.v. anticonceptie. Maar dat is de bedoeling van God niet. God heeft man en vrouw zo gemaakt dat de mensheid zich kan voortplanten. Daarbij heeft Hij gezegd: weest talrijk. Maar zou Hij echt bedoeld hebben dat je dan maar een elftal bij elkaar moet krijgen? Dat talrijk slaat op alle mensen.

In het NT is zelfs gezegd dat het beter is om als christenen alleenstaand te blijven! Hoe moet je dan kinderen op de wereld zetten?
Be Smart, Be Pure!

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 sep 2006 14:05

Misschien zou je eens goed moet lezen dan.
Groetjes

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 14:06

rosalie83 schreef:
babbeltje schreef:Volgens mij begrijpen jullie het een beetje verkeerd!

Dus als een vrouw om medische redenen beter geen kinderen kan krijgen vind je het wel okee, maar als een vrouw er gewoonweg nog niet aan toe is, dan niet?

Babbeltje, zie bovenstaande vraag.

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 sep 2006 14:13

Wanneer is een vrouw er niet aan toe? Als ze carriere wilt maken? Er niet aan toe zijn vind ik altijd zo'n vreselijke zwakke reden! Als je niet aan kinderen toe bent.. ben je dan eigenlijk wel aan een huwelijk toe?

En ja medische reden is dan heel iets anders, dat gaat over je eigen gezondheid en ik denk dat de gezondheid van een vrouw dan voorop gaat en het belangrijkste is.
Groetjes

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 sep 2006 14:15

waarom is dat zwak? en waarom zou je als je nog niet toe bent aan een zwangerschap, ook niet toe zijn aan trouwen..

misschien wil je eerst nog wel een tjd genieten met je man..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 14:17

babbeltje schreef:Wanneer is een vrouw er niet aan toe? Als ze carriere wilt maken? Er niet aan toe zijn vind ik altijd zo'n vreselijke zwakke reden! Als je niet aan kinderen toe bent.. ben je dan eigenlijk wel aan een huwelijk toe?

En ja medische reden is dan heel iets anders, dat gaat over je eigen gezondheid en ik denk dat de gezondheid van een vrouw dan voorop gaat en het belangrijkste is.

Ik vind trouwen met de liefde van je leven en kinderen krijgen twee totaal verschillende dingen die in zekere zin ook los van elkaar staan. Sowieso is kinderen krijgen een vervolg op trouwen, niet andersom of zo. Maar als je gaat trouwen op de 23e, ben je natuurlijk nog heel jong! En de één heeft dan het gevoel klaar te zijn om moeder (of vader) te worden en denkt ook voldoende levenswijsheid te hebben om een kind op te voeden e.d. Iedereen ervaart dat gevoel nou eenmaal anders. Jij hebt jouw gevoel en iemand anders heeft zijn/haar gevoel. Misschien moet je dat respecteren?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 sep 2006 14:18

MrSokkie schreef:

je geloof aan je eigen kinderen laten zien, ze vertellen over God, de Heere Jezus Christus, uit de bijbel lezen. Laten zien dat je zelf geloofd en daarover praat heeft mi niets met indoctrineren te maken. Hier krijg ik nou de kriebels van.

Als jij kinderen mag krijgen laat je ze dan ook niet dopen? (erg offtopic, maar ik vroeg me af of je dat ook met indoctrinatie te maken vind hebben)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”