sela schreef:nog belangrijker dan wel of geen kinderen krijgen is het najagen van je grote droom, denk ik.
En nog belangrijker is te doen wat God van je vraagt, denk ik... En dan gaat het niet over het aantal kinderen ofzo, maar gewoon in alle dingen.
En ik weet ook wel dat er nu een heleboel mensen zijn die geen kinderen meer willen, omdat ze verwond zijn door de manier waarop ze zelf groot gebracht zijn door hun ouders, de pijn die ze daaraan over gehouden hebben en de angst en onwil om zelf zo verder te gaan. Maar toen die ouders kinderen kregen was dat toch echt niet met de bedoeling om ze maar zo rottig mogelijk op te voeden, het lijkt me dat alle ouders in de eerste instantie het beste willen voor hun kind, alleen slagen niet alle ouders daarin.
Ik denk dat zulke dingen het beste uit te praten zijn met de ouders zelf, en dan vooral ook kijken aar hoe het komt dat het voor de ouders zo moeilijk was om hun kinderen op te voeden. Misschien hebben ze zelf ook wel een rotjeugd gehad, wilden ze het zelf ook heel anders doen, maar slaagden ze daar door hun eigen rotervaringen ook niet in...