BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 sep 2006 22:03

Aragorn schreef:En als mensen eerst alles materieel op een rijtje willen hebben alvorens ze trouwen, wat vinden jullie daar dan van?

Kan ik wel inkomen hoor. Ik denk dat ieder stel wat gaat trouwen daar mee bezig is. Als je geen geld hebt, trouw je niet. (lijkt mij)
Maar het gaat over kinderen hier :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 sep 2006 22:04

Machiavelli schreef:
MissF schreef:Idd, dus zouden wij, in het perfecte geval, na 2 jaar een kindje willen hebben (wow, dit klinkt erg :oops:)
Dat klinkt mij niet erg in de oren hoor. Vrij natuurlijk.

mij wel, maar zo zie je maar we kijken allemaal vanuit een ander perspectief.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 sep 2006 22:07

windekind schreef:Ik ben vrijgezel en zou voor geen goud kinderen op zo'n verrotte wereld als deze willen zetten. Dat gun je toch niemand?!

Hm, ik gun mijzelf eigenlijk best het leven op deze wereld. Zo verschrikkelijk is het voor westerlingen nu ook weer niet toch?

Ik vind al het geneuzel over materialisme en egoïsme overigens nergens op slaan. Als je liever van Gods materiele zegeningen dan van Gods kinderzegen geniet moet dat toch kunnen? Het blijft tenslotte een zegen, geen plicht.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 27 sep 2006 22:07

rosekapje schreef:
Machiavelli schreef:
MissF schreef:Idd, dus zouden wij, in het perfecte geval, na 2 jaar een kindje willen hebben (wow, dit klinkt erg :oops:)

Wat is er erg aan dan?

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 sep 2006 22:07

rosekapje schreef:
Machiavelli schreef:

"Plannen" vind ik altijd een beetje eng. Het leven loopt zo vaak anders dan je zelf helemaal in gedachten had... :?

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 27 sep 2006 22:09

rosekapje schreef:Wij kregen na ruim 9 maanden getrouwd te zijn een baby. Ik ben hardstikke dankbaar voor ons allerliefste mannetje. elke dag geniet ik met volle teugen van dat kleine ventje. Hij is het mooiste wat ik heb. Ik kan me dan ook totaal niet voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen zouden willen.
Voor degenen die geen kinderen willen omdat de wereld te rot is om ze op te zetten, vinden jullie dan ook dan jullie ouders fout zijn geweest door jullie op deze rotte wereld te zetten?

Rosekapje, ik kan me juist niet voorstellen dat je ze wél wilt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 sep 2006 22:14

rosekapje schreef:Wij kregen na ruim 9 maanden getrouwd te zijn een baby. Ik ben hardstikke dankbaar voor ons allerliefste mannetje. elke dag geniet ik met volle teugen van dat kleine ventje. Hij is het mooiste wat ik heb. Ik kan me dan ook totaal niet voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen zouden willen.

Dat klinkt vrij eh.. egoïstisch..

sela

Berichtdoor sela » 27 sep 2006 22:16

feitelijk is het best gezellig hoor, een kind.
net zoiets als een kat ofzo. je hebt er leuk gezelschap aan..

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 sep 2006 22:17

sela schreef:feitelijk is het best gezellig hoor, een kind.
:mrgreen: Neem er een echte hond en kat bij, zet de hond in een bench, je kind in de box, en de kat in het kattenmandje en je hebt een huisjeboompjebeetsjedierentuin.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 sep 2006 22:17

sela schreef:feitelijk is het best gezellig hoor, een kind.

Gezelschap ja, maar ook een grote verantwoordelijkheid!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2006 22:18

Mijn zwager vindt kinderen krijgen ook niet echt iets. Ze zijn pas getrouwd, maar waarschijnlijk zullen de kids voorlopig niet komen. Hij vindt het gewoon erg veel verantwoordelijkheid. Tja, daar zou ik wel een beetje in kunnen komen.
Mijn moeder vond kinderen ook nooit echt leuk, ze had niet echt iets met ze. Maar toen ze zelf moeder werd draaide dat 180 graden om en vond/vindt ze haar eigen kinderen het geweldigste wat er bestaat op deze wereld (pff, ja, soms heel leuk zo'n moeder, soms erg frustrerend ;) )
Maar ik denk dat hoe het is om een kind te hebben je nooit van tevoren kan weten, het is geloof ik altijd anders...

Wat is uberhaupt de reden dat je kinderen op deze wereld wilt zetten????
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

sela

Berichtdoor sela » 27 sep 2006 22:18

:shock: :mrgreen: dat is pas erg, een hondje in een stad..

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 sep 2006 22:21

MissF schreef:Mijn zwager vindt kinderen krijgen ook niet echt iets. Ze zijn pas getrouwd, maar waarschijnlijk zullen de kids voorlopig niet komen. Hij vindt het gewoon erg veel verantwoordelijkheid. Tja, daar zou ik wel een beetje in kunnen komen.
Mijn moeder vond kinderen ook nooit echt leuk, ze had niet echt iets met ze. Maar toen ze zelf moeder werd draaide dat 180 graden om en vond/vindt ze haar eigen kinderen het geweldigste wat er bestaat op deze wereld (pff, ja, soms heel leuk zo'n moeder, soms erg frustrerend ;) )
Maar ik denk dat hoe het is om een kind te hebben je nooit van tevoren kan weten, het is geloof ik altijd anders...

Wat is uberhaupt de reden dat je kinderen op deze wereld wilt zetten????
Je zet ze op de wereld omdat je iets wilt 'hebben' van van jou en je grote liefde is, het is het uiten van je liefde, het is iets om he liefde aan te geven, je wilt het opvoeden, het tot iets moois maken. En verder is het gewoon een natuurlijk proces.

Kinderen zou ik niet willen omdat ik niet denk dat ik ooit een goede moeder zal zijn. Klinkt heel cliche, maar ik moet er niet aan denken later precies hetzelfde gezin te hebben als wij nu thuis hebben. Met een moeder die een humeur heeft wat kan omslaan als een blad aan de boom, zomaar boos kan worden, ontzettend onredelijk kan zijn, een vader die er nooit is... Denk je dat mijn moeder dit van tevoren had voorzien?!

sela

Berichtdoor sela » 27 sep 2006 22:23

nog belangrijker dan wel of geen kinderen krijgen is het najagen van je grote droom, denk ik.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 sep 2006 22:25

sela schreef:nog belangrijker dan wel of geen kinderen krijgen is het najagen van je grote droom, denk ik.
Niet iedereen heeft die droom.

Terug naar “Archief”