BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 27 sep 2006 21:37

Lief en ik kiezen heel bewust om kindvrij te blijven. Heeft niets te maken met geld, met een rotte wereld. We zijn niet egoistisch noch materialistisch. Het is voor mij een soort oergevoel, ik heb al van kleins af aan geweten dat ik geen moeder zou worden. (net zoals vrouwen een oergevoel kunnen hebben om wel kids te willen, bij mij is het alleen net ff anders)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 sep 2006 21:39

windekind schreef:Ik ben vrijgezel en zou voor geen goud kinderen op zo'n verrotte wereld als deze willen zetten. Dat gun je toch niemand?!

Dat klinkt vooral pessimistisch en deprimerend. Er zijn zóveel mooie dingen om voor te leven. Je moet ze alleen wel willen zien..en als je niet in staat bent om die schitterende dingen van het leven door te geven aan je kinderen, moet je idd vooral zorgen dat je geen kinderen krijgt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 sep 2006 21:42

Machiavelli schreef:
Evelien schreef:En waarom niet?
Ik wil reizen, wat van de wereld zien, doorstuderen en van het goede leven genieten. Daarnaast weet ik ook niet of ik de verantwoording voor een kind aandurf, of ik die kwaliteiten bezit om een kind het beste te geven.

Niemand kan zijn kind het beste geven, maar je kunt er wel het beste van maken :wink:

Anyway, ik respecteer een ieder zijn of haar keuze, daar niet van. Ongeacht of ik het er wel of niet mee eens ben.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 sep 2006 21:42

Als je heel snel na een huwelijk zwanger bent kan ik me voorstellen dat dat niet echt leuk is. Je moet nog aan elkaar wennen en dan moet je al gelijk aan het idee wennen dat je er een kleintje bij krijgt.

Wel vind ik dat je het niet onnodig uit mag stellen (zeker met het oog op het materiele. Eerst huisje, boompje, beestje, geld...en dan een kind).
Vervolgens ga je 'beginnen' aan kinderen (zo noem ik het maar even) omdat je er 'klaar' voor bent en komen ze niet (meer)...
Dat lijkt me ook wrang...en komt meer dan eens voor.
Ik zou dan volgens mij een schuldgevoel hebben als ik het al die tijd uitgesteld heb om eerst m'n leventje op orde te zetten.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 sep 2006 21:47

Ansje schreef:Als je heel snel na een huwelijk zwanger bent kan ik me voorstellen dat dat niet echt leuk is. Je moet nog aan elkaar wennen en dan moet je al gelijk aan het idee wennen dat je er een kleintje bij krijgt.

Wel vind ik dat je het niet onnodig uit mag stellen (zeker met het oog op het materiele. Eerst huisje, boompje, beestje, geld...en dan een kind).
Vervolgens ga je 'beginnen' aan kinderen (zo noem ik het maar even) omdat je er 'klaar' voor bent en komen ze niet (meer)...
Ik zou dan volgens mij een schuldgevoel hebben als ik het al die tijd uitgesteld heb om eerst m'n leventje op orde te zetten.

Nou, dan ben ik opzich heel nuchter; Als je eerst je leven opgebouwd hebt samen, huisje, boompje, beestje, prima. Maar als mensen beginnen te janken op hun 35e; Ik wil een kind, maar we krijgen ze maar niet, dan denk ik; tja..dat heb je toch echt aan jezelf te danken. En ik zal nooit beweren dat het een straf van God is ofzo, maar iedereen weet dat deste ouder je wordt, de kans op kinderen steeds kleiner wordt.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 sep 2006 21:52

Smurffie schreef:
Ansje schreef:Als je heel snel na een huwelijk zwanger bent kan ik me voorstellen dat dat niet echt leuk is. Je moet nog aan elkaar wennen en dan moet je al gelijk aan het idee wennen dat je er een kleintje bij krijgt.

Nou, dan ben ik opzich heel nuchter; Als je eerst je leven opgebouwd hebt samen, huisje, boompje, beestje, prima. Maar als mensen beginnen te janken op hun 35e; Ik wil een kind, maar we krijgen ze maar niet, dan denk ik; tja..dat heb je toch echt aan jezelf te danken. En ik zal nooit beweren dat het een straf van God is ofzo, maar iedereen weet dat deste ouder je wordt, de kans op kinderen steeds kleiner wordt.

Dat bedoel ik dus eigenlijk ook te zeggen. Mensen moeten voor zich weten of ze het uitstellen of niet, maar ga dan inderdaad ook niet miepen als het dan (op hun moment) niet lukt!
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 sep 2006 21:53

En als mensen eerst alles materieel op een rijtje willen hebben alvorens ze trouwen, wat vinden jullie daar dan van?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 sep 2006 21:54

Wij kregen na ruim 9 maanden getrouwd te zijn een baby. Ik ben hardstikke dankbaar voor ons allerliefste mannetje. elke dag geniet ik met volle teugen van dat kleine ventje. Hij is het mooiste wat ik heb. Ik kan me dan ook totaal niet voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen zouden willen.

Voor degenen die geen kinderen willen omdat de wereld te rot is om ze op te zetten, vinden jullie dan ook dan jullie ouders fout zijn geweest door jullie op deze rotte wereld te zetten?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2006 21:54

Ook wij willen heel erg supergraag kinderen, allebei! En dat is ook een van de redenen (1 van de!!!) dat we willen trouwen.
Wij hebben elkaar een half jaar lang elke dag gezien. Nu is dat weliswaar over, en zien we elkaar amper 1 keer per week en de weekenden meestal wel.
Maar we weten precies hoe het is om samen te leven, continu samen te zijn, en daar genoten we zo gigantisch van (de vakanties die we samen waren, elke avond dat we samen waren) dat we daar dubbel van willen genieten als we getrouwd zijn, zonder dat er kinderen zijn.
Dat we nog ffies kunnen doen en laten wat we willen en heerlijk elke avond elkaar zien, zonder afscheid te hoeven nemen.
Maar...als er onverhoopt toch eerder een kindje zich aankondigd (bijv onverwacht door het voorbehoedsmiddel heen) dan is het meer dan welkom!
En misschien zeggen we na een half jaartje al wel dat we graag een kindje zouden willen hebben. We beseffen ook heel goed dat je een kind neit neemt maar krijgt, maar stellen het toch liever even uit. Al is het maar een jaar of 2.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 sep 2006 21:58

als je zwanger bent heb je nog niet gelijk een kind, meestal duurt dat 9 maanden
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2006 21:59

rosekapje schreef:als je zwanger bent heb je nog niet gelijk een kind, meestal duurt dat 9 maanden

Idd, dus zouden wij, in het perfecte geval, na 2 jaar een kindje willen hebben (wow, dit klinkt erg :oops:) Maar die 9 maanden zijn ook niet altijd de makkelijksten, zegt mn moeder tenminste ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

sela

Berichtdoor sela » 27 sep 2006 22:00

windekind schreef:Ik ben vrijgezel en zou voor geen goud kinderen op zo'n verrotte wereld als deze willen zetten. Dat gun je toch niemand?!

zag dit weekend nog een documentaire over wim hofman. bovenstaande is zijn motivatie om kinderboeken te maken. was een mooie documentaire.

sela

Berichtdoor sela » 27 sep 2006 22:02

Aragorn schreef:En als mensen eerst alles materieel op een rijtje willen hebben alvorens ze trouwen, wat vinden jullie daar dan van?

zonde van je tijd. gewoon lekker bij elkaar kruipen. wat maakt het uit, een kamertje of zoldertje ipv een verbouwd huis?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 27 sep 2006 22:02

MissF schreef:Idd, dus zouden wij, in het perfecte geval, na 2 jaar een kindje willen hebben (wow, dit klinkt erg :oops:)
Dat klinkt mij niet erg in de oren hoor. Vrij natuurlijk.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 sep 2006 22:02

Ik denk dat het er erg vanaf hangt wanneer je trouwt, stel dat ik op mijn 20e trouw, zou ik er graag een jaar of 2 mee wachten. Trouw ik op mijn 35e zou ik het niet tegenhouden.

Overigens ben ik nu nog niet toe aan kinderen en ik weet niet of ik dat ooit zal zijn. Ik heb geen recht van spreken, ik ben 16 en vrijgezel, maar ik heb zo m'n redenen om te zeggen dat ik geen kids wil.

Terug naar “Archief”