Moderator: Moderafo's
windekind schreef:Ik ben vrijgezel en zou voor geen goud kinderen op zo'n verrotte wereld als deze willen zetten. Dat gun je toch niemand?!
Machiavelli schreef:Ik wil reizen, wat van de wereld zien, doorstuderen en van het goede leven genieten. Daarnaast weet ik ook niet of ik de verantwoording voor een kind aandurf, of ik die kwaliteiten bezit om een kind het beste te geven.Evelien schreef:En waarom niet?
Ansje schreef:Als je heel snel na een huwelijk zwanger bent kan ik me voorstellen dat dat niet echt leuk is. Je moet nog aan elkaar wennen en dan moet je al gelijk aan het idee wennen dat je er een kleintje bij krijgt.
Wel vind ik dat je het niet onnodig uit mag stellen (zeker met het oog op het materiele. Eerst huisje, boompje, beestje, geld...en dan een kind).
Vervolgens ga je 'beginnen' aan kinderen (zo noem ik het maar even) omdat je er 'klaar' voor bent en komen ze niet (meer)...
Dat lijkt me ook wrang...en komt meer dan eens voor.
Ik zou dan volgens mij een schuldgevoel hebben als ik het al die tijd uitgesteld heb om eerst m'n leventje op orde te zetten.
Smurffie schreef:Ansje schreef:Als je heel snel na een huwelijk zwanger bent kan ik me voorstellen dat dat niet echt leuk is. Je moet nog aan elkaar wennen en dan moet je al gelijk aan het idee wennen dat je er een kleintje bij krijgt.
Wel vind ik dat je het niet onnodig uit mag stellen (zeker met het oog op het materiele. Eerst huisje, boompje, beestje, geld...en dan een kind).
Vervolgens ga je 'beginnen' aan kinderen (zo noem ik het maar even) omdat je er 'klaar' voor bent en komen ze niet (meer)...
Dat lijkt me ook wrang...en komt meer dan eens voor.
Ik zou dan volgens mij een schuldgevoel hebben als ik het al die tijd uitgesteld heb om eerst m'n leventje op orde te zetten.
Nou, dan ben ik opzich heel nuchter; Als je eerst je leven opgebouwd hebt samen, huisje, boompje, beestje, prima. Maar als mensen beginnen te janken op hun 35e; Ik wil een kind, maar we krijgen ze maar niet, dan denk ik; tja..dat heb je toch echt aan jezelf te danken. En ik zal nooit beweren dat het een straf van God is ofzo, maar iedereen weet dat deste ouder je wordt, de kans op kinderen steeds kleiner wordt.
rosekapje schreef:als je zwanger bent heb je nog niet gelijk een kind, meestal duurt dat 9 maanden
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten