En nu kom ik met mn reply (oooh nee!!) Oh ja... :p
Ben dus niet depressief ed
Voor de duidelijkheid: gothic en depressief zijn hebben in principe niets met elkaar te maken. Het word door velen zo gemaakt, dat is iets heel anders.
als je een echte gothic bent (en te horen aan wat voor make-up je draagt ed, denk ik van niet) ben je echt fout bezig.
Waarom ben je fout bezig als je echt gothic bent? Ik denk dat gothic wel degelijk goed samen kan gaan met christen zijn! Hoewel dat volgens mij wel voor ieder persoonlijk is. En trouwens, over make-up gesproken, het is echt niet zo dat alle goth's met witte gezichten en zwarte ogen met zwarte tranen en zwarte lippen lopen hoor!!
eerder afschrikwekkend (echte gothics dan!).
Dat is jouw mening. Ik ken overigens hele lekker gothicmeisjes hoor!!

Overigens menen de gothics zich te moeten kleden als hun voorvaders (hoe weten zij nou weer dat die dr zo uitzagen;-)
Dat is niet waar, dat geldt voor een gedeelte van de goths. En met 'oudoogende' kleding is niets mis. Refo's lopen soms ook in kleding van hun voorouders dus...
heb ik wel begrepen dat t een heel typisch volkje is...
Vooroordelen. Ze zijn wellicht anders als jij, maar wat dan nog? Ga eens met ze praten, daar schiet je meer mee op.
Kijk, als je helemaal als een echte gothic gaat lopen en denken, dan ben je in mijn ogen beetje fout bezig.
Nogmaals: waarom? Hoe kom je daar bij?
TheKeimpe vind het soms jammer dat hij geen meisje is, kon hij ook zo'n mooie lange GothicJurk aan.
Veel mannelijke gothics lopen ook met die lange jurken (wel in herenmodel

) en in gewaden en capes e.d. dus, troost jezelf TheKeimpe

Net als overigens die skate-mietjes met die wijde pijpen en kettingen...
Over generalisatie gesproken. 'skatemietjes' zijn onder te verdelen in allerlei subculturen. Skate is zelf niet ehct zo'n cultuur. Het is een cultuur die bestaat uit meerdere culturen: ingewikkeld :p... Zo heb je hiphopskaters en punkskaters (waar jij op doelt met je kettingen e.d.) Maar het onzin wat je zegt. En flauw ook...
Op de Driestar reageren ze vreemd?? Hoe kom je daar nu weer bij??? Ze hebben nog nooit een alto gezien denk ik....
*grijns* Ik heb ook op een refoschool gezeten en werd ook vaak aangesproken op mijn uiterlijk. Mocht bepaalde kleding en attributen niet meer aan en ik mocht mn haar niet doen zoals ik het had en ik mocht dit niet en dat niet... Echt te triest voor woorden

haha
Hoe noemde je die kleren 5 jaar geleden toen gothic nog onbekend was?
Toen was die kleding er ook al en gothic ook. Alleen zag je toen nog alleen de echte goths er mee lopen en niet al die trendwatchende tienermutsjes!
Gothic en christen kan inderdaad niet.
Leg uit! Alstjeblieft Henkie, leg uit! Ik krijg hier de kriebels van! Maar als je me kunt overtuigen, doe het!!
O, je hebt al wel wat uitgelegd zie ik

Ik doel natuurlijk op gothic als stroming, waarbij openlijk geflirt wordt met dood, verderf en nog meer narigheid. Als je zo'n geschilderde doodskop ziet lopen, begrijp je wel wat ik bedoel
Gothic is heel uitgebreid. En niet alle goths flirten met dood en verderf. Veel tienersletjes (sorry voor het woord) die zich goth noemen willen zo evil mogelijk zijn, dus vandaar de evil make up en het flirten met de dood e.d. Maar om daarom een hele stroming af te keuren???
Weet jij wel wat gothic zijn is????
Heb het idee, janneke, dat er meer mensen zijn die niet weten wat gothic is.
Ik ga ook even op je punten in die je noemt (waar heb je die vandaan?)
All Goths must wear black. Color is not Goth.
Is niet helemaal waar. Ook veel paars, bordeauxroord, blauw, etc. Maar inderdaad veel zwart ja. Maar als je naar de kerk gaat zie je soms ook veel zwart.. Dus wat is je punt?
Goth is a subculture based on a musical style.
Dus?
All Goths listen to the same music.
Er zit ontzettend veel verschil tussen gothic. Kijk alleen al eens het verschil tussen Saviour Machine en Nightwish. Dus dit is niet helemaal waar. Gothicmetal, gothicrock, gothische symphonic metal, dark gothic, white gothic, etc. etc. Behoorlijk divers he?
All Goths are fixated on death.
Echt weer een stereotypering. Dat is generalisatie. En zeker niet bij 'All Goths' het geval.
All Goths drink a lot/do drugs.
Absoluut niet waar!!!! Ken meer goths die zich ver houden van drugs en TE VEEL drank dan goths die altijd stoned en zat zijn...
Goth came from the hippie movement.
Snap ik niet.
Goths don't laugh except to mock others.
Waardeloos gezeur... Net als Goths zijn altijd depri en maken geen lol. Kom nou toch...
Goths all have tattoos and piercings.
Punkers, skaters, hiphoppers, metalheads, hoeren, wie niet? Kom op wat een geneuzel.
Goths always wear a lot of makeup.
Dat is maar voor een gedeelte waar, en op zich hoeft make up helemaal niet zo erg te zijn. Hoewel je er (te) veel hebt die wat dat betreft een beetje erg pervers e.d. zijn.
Goth and Freak are interchangeable terms for the same culture.
Blablabla
Ik ga in een andere post verder in op de andere posts. Anders word deze te lang...