Gothic dragen en christen zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 03 nov 2002 15:04

tja een piercing is weer een ander verhaal
er zijn ondertussen al veel mensen die menen dat de gatje in de ooren voor oorbellen geen piercings zijn

nou das dus dikke onzin
gatjes die je waar ook in je lichaam prikt zijn piercings

zommige piercings vind ik best mooi
vooral een navelpiercing vind ik geweldig :-)
maar teveel is niet mooi
leaver dea as slaaf

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 03 nov 2002 15:08

Koss schreef:tja een piercing is weer een ander verhaal
er zijn ondertussen al veel mensen die menen dat de gatje in de ooren voor oorbellen geen piercings zijn

nou das dus dikke onzin
gatjes die je waar ook in je lichaam prikt zijn piercings

maar teveel is niet mooi

klopt is inderdaad een ander verhaal maar komt wel op hetzelfde neer (vind ik dan :mrgreen: )

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 04 nov 2002 12:35

Koss schreef:
maar teveel is niet mooi

ik begin me een beetje af te vragen wat dit met de topic te maken heeft....Maargoed, dat terzijde. laten we van de piercings teruggaan naar de topic!

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 04 nov 2002 13:18

was niet koss zn schuld maar tmijne sorry :oops:

liesje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liesje » 04 nov 2002 21:24

of gothic kleding wel of niet mag. ik zou t niet weten. k verdiep me er zelf niet zo in. ik weet wel dat als ik zo iemand zie lopen. toch nog even een keer extra kijk zo van sjoh die heeft wel lef om er zo byzar bij te gaan lopen. maarja denk ik dan even later. voor anderen zijn wij in ons rokje ook bizar wel wat minder als gotic dan maarja...

selfmindead4ever

Berichtdoor selfmindead4ever » 23 mei 2003 20:00

TheKeimpe schreef:
Ten Gothic Stereotypes We All Love To Repeat

All Goths must wear black. Color is not Goth.
Goth is a subculture based on a musical style.
All Goths listen to the same music.
All Goths are fixated on death.
All Goths drink a lot/do drugs.
Goth came from the hippie movement.
Goths don't laugh except to mock others.
Goths all have tattoos and piercings.
Goths always wear a lot of makeup.
Goth and Freak are interchangeable terms for the same culture.

Goed, dit is het stereotype van een Goth...
Nu die van een refomeisje...

Alle Refomeisjes moeten een lange rok aan. Een korte rok of broek is niet refo.
Alle refomeisjes houden van orgelmuziek
Alle refomeisjes zijn op God gericht
Alle refomeisjes drinken geen alcohol/roken niet
enz.

Dit is net zulke grote onzin!

Wat de mening is van EEN Goth, is nog niet de mening van alle Goths. Niet alle refo's denken hetzelfde, idem voor de Goths.

AMEN!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 mei 2003 23:59

Gothic kleding is zo buitenaards.. zo... afschrikkend... zo eng..
Nee! ik denk niet dat je door Gothic kleding laat merken dat je voor Hem wil leven.

Mij schrikt het iig heel erg af... brrrrr
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 mei 2003 10:07

hijwel schreef:Gothic kleding is zo buitenaards.. zo... afschrikkend... zo eng..
Nee! ik denk niet dat je door Gothic kleding laat merken dat je voor Hem wil leven.

En wat doet een lange rok, met een hoogsluitende bloes met oililysjaaltje?
Of een zwart pak?

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 27 mei 2003 10:10

of een lange saaie ruitrok. Sorry dat stoot pas af :mrgreen:
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 27 mei 2003 11:42

Dan laat je zien dat je een refo bent... :wink:

Ik geloof niet dat dat moet, maar in elk geval vind ik dat je netjes gekleed moet gaan en een ander niet tot aanstoot moet wezen, hoe je dat op pakt, dat moet je zelf weten.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 mei 2003 16:11

En nu kom ik met mn reply (oooh nee!!) Oh ja... :p

Ben dus niet depressief ed

Voor de duidelijkheid: gothic en depressief zijn hebben in principe niets met elkaar te maken. Het word door velen zo gemaakt, dat is iets heel anders.

als je een echte gothic bent (en te horen aan wat voor make-up je draagt ed, denk ik van niet) ben je echt fout bezig.

Waarom ben je fout bezig als je echt gothic bent? Ik denk dat gothic wel degelijk goed samen kan gaan met christen zijn! Hoewel dat volgens mij wel voor ieder persoonlijk is. En trouwens, over make-up gesproken, het is echt niet zo dat alle goth's met witte gezichten en zwarte ogen met zwarte tranen en zwarte lippen lopen hoor!!

eerder afschrikwekkend (echte gothics dan!).

Dat is jouw mening. Ik ken overigens hele lekker gothicmeisjes hoor!! ;)

Overigens menen de gothics zich te moeten kleden als hun voorvaders (hoe weten zij nou weer dat die dr zo uitzagen;-)

Dat is niet waar, dat geldt voor een gedeelte van de goths. En met 'oudoogende' kleding is niets mis. Refo's lopen soms ook in kleding van hun voorouders dus...

heb ik wel begrepen dat t een heel typisch volkje is...

Vooroordelen. Ze zijn wellicht anders als jij, maar wat dan nog? Ga eens met ze praten, daar schiet je meer mee op.

Kijk, als je helemaal als een echte gothic gaat lopen en denken, dan ben je in mijn ogen beetje fout bezig.

Nogmaals: waarom? Hoe kom je daar bij?

TheKeimpe vind het soms jammer dat hij geen meisje is, kon hij ook zo'n mooie lange GothicJurk aan.

Veel mannelijke gothics lopen ook met die lange jurken (wel in herenmodel :P) en in gewaden en capes e.d. dus, troost jezelf TheKeimpe ;)

Net als overigens die skate-mietjes met die wijde pijpen en kettingen...

Over generalisatie gesproken. 'skatemietjes' zijn onder te verdelen in allerlei subculturen. Skate is zelf niet ehct zo'n cultuur. Het is een cultuur die bestaat uit meerdere culturen: ingewikkeld :p... Zo heb je hiphopskaters en punkskaters (waar jij op doelt met je kettingen e.d.) Maar het onzin wat je zegt. En flauw ook...

Op de Driestar reageren ze vreemd?? Hoe kom je daar nu weer bij??? Ze hebben nog nooit een alto gezien denk ik....

*grijns* Ik heb ook op een refoschool gezeten en werd ook vaak aangesproken op mijn uiterlijk. Mocht bepaalde kleding en attributen niet meer aan en ik mocht mn haar niet doen zoals ik het had en ik mocht dit niet en dat niet... Echt te triest voor woorden :D haha

Hoe noemde je die kleren 5 jaar geleden toen gothic nog onbekend was?

Toen was die kleding er ook al en gothic ook. Alleen zag je toen nog alleen de echte goths er mee lopen en niet al die trendwatchende tienermutsjes!

Gothic en christen kan inderdaad niet.

Leg uit! Alstjeblieft Henkie, leg uit! Ik krijg hier de kriebels van! Maar als je me kunt overtuigen, doe het!!

O, je hebt al wel wat uitgelegd zie ik ;)

Ik doel natuurlijk op gothic als stroming, waarbij openlijk geflirt wordt met dood, verderf en nog meer narigheid. Als je zo'n geschilderde doodskop ziet lopen, begrijp je wel wat ik bedoel

Gothic is heel uitgebreid. En niet alle goths flirten met dood en verderf. Veel tienersletjes (sorry voor het woord) die zich goth noemen willen zo evil mogelijk zijn, dus vandaar de evil make up en het flirten met de dood e.d. Maar om daarom een hele stroming af te keuren???

Weet jij wel wat gothic zijn is????

Heb het idee, janneke, dat er meer mensen zijn die niet weten wat gothic is.

Ik ga ook even op je punten in die je noemt (waar heb je die vandaan?)
All Goths must wear black. Color is not Goth.

Is niet helemaal waar. Ook veel paars, bordeauxroord, blauw, etc. Maar inderdaad veel zwart ja. Maar als je naar de kerk gaat zie je soms ook veel zwart.. Dus wat is je punt?

Goth is a subculture based on a musical style.

Dus?

All Goths listen to the same music.

Er zit ontzettend veel verschil tussen gothic. Kijk alleen al eens het verschil tussen Saviour Machine en Nightwish. Dus dit is niet helemaal waar. Gothicmetal, gothicrock, gothische symphonic metal, dark gothic, white gothic, etc. etc. Behoorlijk divers he?

All Goths are fixated on death.

Echt weer een stereotypering. Dat is generalisatie. En zeker niet bij 'All Goths' het geval.

All Goths drink a lot/do drugs.

Absoluut niet waar!!!! Ken meer goths die zich ver houden van drugs en TE VEEL drank dan goths die altijd stoned en zat zijn...

Goth came from the hippie movement.

Snap ik niet.

Goths don't laugh except to mock others.

Waardeloos gezeur... Net als Goths zijn altijd depri en maken geen lol. Kom nou toch...

Goths all have tattoos and piercings.

Punkers, skaters, hiphoppers, metalheads, hoeren, wie niet? Kom op wat een geneuzel.

Goths always wear a lot of makeup.

Dat is maar voor een gedeelte waar, en op zich hoeft make up helemaal niet zo erg te zijn. Hoewel je er (te) veel hebt die wat dat betreft een beetje erg pervers e.d. zijn.

Goth and Freak are interchangeable terms for the same culture.

Blablabla

Ik ga in een andere post verder in op de andere posts. Anders word deze te lang... :D

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 27 mei 2003 16:17

heey waar hebben we het nou over? Over gothic zijn of gothic dragen?

Gothic kleding is cool. Gothic opvattingen minder.

En al die vooroordelen over gothics, tja dat zijn gewoon vooroordelen.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 mei 2003 16:44

Post nr. 2 :D

Heb de site eens bekeken Janneke.... slechte site, weinig info. Beetje een site van een pubertje of zo....

Maar okey...

Stricte regels, hoor. Wat een bekrompen, dogmatisch gedoe, dat Gothic..

:D

hehe, die gasten zullen wel om 5 uur op moeten staan als ze om 8 uur wegwillen met al die make-up zooi enzo;-)

Wat dacht je van al die 'keurige' refohoertjes? Die op die nette refo school zitten. Van top tot teen onder de plameur en zooi.... Net of goths alleen make up gebruiken... Je moet wel eerlijk zijn.

alleen dat "gewoon" van jou laat ik wel weg!!!

En waarom moet iederen overal en altijd toch gewoon zijn? wat boeit dat nu? En wat heeft dat te maken met accepteren en waarderen e.d.???

Dat lijkt me toch een prima reden, jaop. Of vind jij 'gewoon' wat een kleine minderheid uitdraagt?

En wat maakt het uit als je anders bent? (dus niet 'gewoon')???

Enne, t lijkt me vrij logisch dat ze niet echt normaal zijn....hoe wilde je anders die 10 regels van ze noemen???nou?

Die regels kloppen niet en zijn eenzijdig. En hebben niets te maken met al dan niet normaal zijn...

Ik zeg nie dat dr wat mis is met gothic DRAGEN....zal me echt een zorg zijn;-) Maar gothic ZIJN, das een heel ander verhaal!!!

Wanneer BEN je volgens jou dan gothic???

Wat de mening is van EEN Goth, is nog niet de mening van alle Goths. Niet alle refo's denken hetzelfde, idem voor de Goths.

Goed gezegt TheKeimpe!

Het gothic zijn is denk ikniet goed en zoals ik hier lees zijn dat er hier meer met mij eens

Maar waarom dan niet????!!!!!!!

Maar dan vraag ik mij wel af of je die kleren ook kunt dragen. Waar gaat de opbrengst van die kleren naar toe?

Maar waar koop je die kleding? Koop je ze bij een gothic zaak of via de large (www.large.nl dacht ik) dan gaat een gedeelte van het geld op aan niet goede zaken. Maar in dat geval kun je nergens meer kleding kopen... (gewone kledingzaken sponsoren bijvoorbeeld vaak voetbalwedstrijden en concerten e.d. oei dat is fout hoor!) Je koopt de kleding die je vind kunnen, en bovendien zorg je er zo voor dat 'die goede' dingen er blijven. Voorbeeld van de large: ik koop een christelijke metal/gothic cd of een leuk t shirt of zo. Dan zorg ik er voor dat die cd's en shirts in de collectie blijven. Maar ik zorg ook voor inkomsten zodat ze weer veel satanische rommel inslaan en slechte shirts met slechte prints en ga zo maar door. Als je je daar erg veel zorgen om gaat maken kun je echt nergens meer wat kopen en kun je beter de stad niet meer in gaan. Wel kun je uitkijken in welke gothiczaken je komt. Sommige supporten wicca maar goed, zolang ze dr bek houden is er niets aan de hand. Maar zodra ze bezig gaan met glaze bollen e.d. in de winkel word het riscant.

dan denk ik dat je je niet zo kunt kleden. Je laat zien dat het die manier van kleden(en leven?) je toch wel aantrekt.
\

Nogmaals: die regels slaan nergens op en een manier van kleden en leven hoeft niet fout te zijn.

En als je gothic draagt en je wordt dan in een bepaald hokje gedrukt lijkt mij ook vrij logisch. Mensen weten toch niet of je het alleen draagt of het ook bent.

Mensen moeten hun mond houden, niet zo kortzichtig zijn, verder kijkendan hunneus lang is en dan pas oordelen!

Alto-kleding is gewoon veel leuker, dan kleding die iedereen draagt. Ik hou niet zo van opgaan in de massa.

Jammer dat je tegenwoordig als alto wel in de massa opgaat vanwege al die irritante pubertjes die aan het trendwatchen zijn. Alto is een trend en dat is jammer. Verder, alto ben je of je bent het niet. Goth ben je of je bent het niet. Je kunt het niet worden. Het is een manier van denken, en daar heeft de rest niet echt veel mee te maken. Hoewel het wel vaak samen gaat.

Gothic zijn vind ik absoluut niet christen!

Gelukkig zeg je 'vind ik...' Maar waarom dan niet? Dat heb je nog niet uitgelegd.

ALs je dit leest lijkt gothic erg gebonden aan regels. Dat is het helemaal niet. Je bent gothic als je je gothic voelt. Ofdat je nou wel een piercing heb of niet. Daar word je heel vrij in gehouden.

Eindelijk een verstandige reactie Lorije (toch?)

Hun muziekstijl gaat al snel richting Within Temptation maar ook Marylin Manson behoort tot hun favorieten.

Ben het met je hele verhaal eens, maar met dit niet. WT is geen echte populaire gothic. hierdoor kun je perfect de trendwatchers/volgers er uit pikken. Die zijn goth en luisteren naar Within Temptation. De echt goths gaan meer richting Tristania, Trail of Tears, etc. Ook black metal isbij veel goths geliefd. Te denken valt aan Venom (satanisch), Dimmu Borgir (Niet echt black wel satanisch), etc. Maar verder boeit het niet. Overigens kun je ook goth zijn als je niet naar deze muziek luisterd (bedoel de stijl, niet de bands) al komt dat niet vaak voor.

Wat Koss zegt (als reactie op die belachelijke regeltjes) is helemaal waar. Ik ben het helemaal met je eens!

Vrij makkelijk gezegd....de gothics zijn er veel meer mee bezig, en op een totaal andere manier!!! Zit best een verschil in he?!?!?

Waarom zou je er niet mee bezig zijn? En wat anders? Moet alles het zelfde dan?

vele hebben welvan die gekke neus-oor kettinkjes enzo....Je hebt gelijk wat je bij die andere groepen noemt...maar t ging even over de gothic....kunnen we dr moeilijk bij zetten wat voor groepen nog meer van die kenmerken heeft...

Neus-oor kettingen? Klopt, somimgen dragen die. Trouwens: je moet gothic en black metal e.d. niet door elkaar halen. Zit wel verschil tussen!

nou, die zitten er t meest tussen kun je beter zeggen!! Enne, kweet niet wat die gothics die door heel Nederland doen dan zo overdag op straat, maar dat lijkt me geen feesten hoor!!!!!!

Die zitten er absoluut niet het meest tussen!!! En verder: de goths die jij ziet lopen overdag op straat dat zijn trendy's en goths die zo evil mogelijk willen doen om op te vallen. De echte goths zie jij bijna niet (niet dat die er netjes of normaal uitzien, maar iig niet met overdosis make up)!

overigens, de meeste goth's vinden het errug frustie dat al die niet-goth's hun stijl na-apen...begrijpelijk denk ik....

Absoluut, helemaal waar!

Marylin Manson spoort helemaal niet!!!

M M is niet normaal nee maar ook geen gothic. Hij is een exhibitionist en een halve travestiet o.i.d. :P Maar geen echte goth of zo...
En leuk dat iedereen (oud en jong, groot en klein, jongen en meisje) hier Saviour Machine kent :D. Over SM Gesproken, dat is ook zo iets: goths zouden altijd aan sm doen en vaak in darkrooms komen e.d. en altijd pervers bezig zijn :D:D hahaha wat een lol.

Onzin. Wat draag jij voor kleding? Ga voor het gemak uit van spijkerbroek: (een normale): laat jij dmv die broek zien dat je voor Hem wilt leven? Wat knap. Sorry vind het een onzinargument!!!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 mei 2003 16:45

lizzz schreef:heey waar hebben we het nou over? Over gothic zijn of gothic dragen?

Gothic kleding is cool. Gothic opvattingen minder.

En al die vooroordelen over gothics, tja dat zijn gewoon vooroordelen.

Goth zijn hoeft niet perce fout te zijn. Opvattingen ??? Welke? Er zijn niet een paar opvattingen te noemen die voor de hele gothscene behoren!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 mei 2003 17:30

TheKeimpe schreef:
hijwel schreef:Gothic kleding is zo buitenaards.. zo... afschrikkend... zo eng..

En wat doet een lange rok, met een hoogsluitende bloes met oililysjaaltje?
Of een zwart pak?

Schrikt mij niet direct af.. maar ik denk dat mensen van buitenaf het wel een beetje afschrikt.. Dus daarom gewoon normale kleren.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”