VERWIJDERD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 sep 2006 09:31

MissF schreef:Wij zijn echt wel eens tegen die 5 jaar aangelopen. Oke, 20 jaar is idd anders, maar ik heb die 5 jaar van tevoren echt onderschat. Of misschien ligt het gewoon aan ons als stel ;)

Vijf jaar lijkt nog veel als je 16 en 21 bent. Ben je 55 en 60, dan merk je daar echt niks meer van.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2006 09:42

MrSokkie schreef:
MissF schreef:Wij zijn echt wel eens tegen die 5 jaar aangelopen. Oke, 20 jaar is idd anders, maar ik heb die 5 jaar van tevoren echt onderschat. Of misschien ligt het gewoon aan ons als stel ;)

Vijf jaar lijkt nog veel als je 16 en 21 bent. Ben je 55 en 60, dan merk je daar echt niks meer van.

Neehee, dat snap ik! Maar het gaat hier over mensen die in de twintig zijn, en dat zijn wij! 20 en 25. Dat lijkt of het op die leeftijd geen verschil meer maakt, maar, jammer soms, wel dus!
Dat bedoelde ik te melden, oke? :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 sep 2006 09:44

MrSokkie schreef:Je kunt beter kijken of de levens een beetje overeen komen. Een relatie tussen iemand die na een studie full-time werkt en iemand die nog op de middelbare school zit lijkt me bijvoorbeeld wel lastig.

Ook dat is goed te doen hoor.
Mijn vriend werkt al jaren, en ik maak nog m'n VWO af.
Onze leeftijden zijn 20 en 26. En het gaat prima zo.

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 27 sep 2006 09:45

Tuurlijk merkten we dat leeftijdsverschil in het begin wel. Wat ontzettend scheelt is dat ik op die leeftijd al uitgefeest en uitgepubert was omdat ik al vrij jong ging stappen enzo. Ik had ook al eerder samengewoond, dus ik was het gewend om rekening te houden met een nder.
Hij heeft altijd alleen gewoond, voor hem was het meer wennen, maar het was echt niet onoverkomelijk integendeel, we vullen elkaar vanaf dag 1 heel goed aan, juist vanwege al die verschillen.
Het heeft volgens mij meer met karakter te maken dan met leeftijd, geld of lengte.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 27 sep 2006 10:21

MrSokkie schreef:
marma schreef:Persoonlijk vind ik het altijd wel een apart idee, als de vrouw veel ouder is dan de man. Andersom zie ik helemaal geen bezwaren, al zit er 20 jaar verschil in.

En waarom maak je daar verschil in? Jonge vrouw - oude man kan wel. Jonge man - oude vrouw is apart?

Slaat ook nergens op maar dat is gewoon mijn gevoel.
Misschien als ik zelf wat ouder ben, dat ik er dan anders over ga denken. Nu vindt ik jongens die jonger zijn als mij (MEESTAL- uitzonderingen na gelaten) te 'onvolwassen'

Mijn man is trouwens ruim 6 jaar ouder als mij, dat gaat prima.
Toen we verkering kregen (17-23) was het verschil veel groter als nu (22-28 )
Laatst gewijzigd door marma op 27 sep 2006 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 27 sep 2006 10:23

Jort schreef:k Heb zelf een vriend die een vriendin heeft die bijna vier jaar ouder is: dat gaat prima. Sommige mannen hebben een volwassen vrouw nodig lijkt het wel.

Maar ik denk dat al te groot leeftdijsverschil niet goed is. 5 jaar gaat nog wel, maar het moet niet echt gekker worden lijkt mij. Dan ben je dadelijk ouder en dan zit je met een bejaarde vrouw. :cry:

Zelf vind ik: een vrouw moet jonger, niet rijker en niet langer dan een man zijn. Aan minstens 2 van deze voorwaarden moet worden voldaan.
:|

Wat heeft lengte en geld er nou mee te maken?? Ik zou als vrouw graag rijker zijn dan m'n man hoor, maar helaas :wink:
Zucht... mannen weer met hun eergevoel!!

En lengte, tja, het staat idd mooier als de man een stukkie langer is. Mijn man en ik zijn even lang, kan dat wel? Of... moeten we er maar een eind aan maken?!!? :mrgreen:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 sep 2006 10:35

AikonGirl schreef:Mijn vriend werkt al jaren, en ik maak nog m'n VWO af.
Onze leeftijden zijn 20 en 26. En het gaat prima zo.

Helpt ie je dan nog bij je huiswerk? :wink:

Nou, als het bij jullie goed werkt, dan ben ik daar natuurlijk alleen maar heel erg blij mee. Ga je nog studeren na je VWO?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 sep 2006 11:22

MrSokkie schreef:Helpt ie je dan nog bij je huiswerk? :wink:

Nou, als het bij jullie goed werkt, dan ben ik daar natuurlijk alleen maar heel erg blij mee. Ga je nog studeren na je VWO?

Hehe, dat is gelukkig niet het geval.

Wat betreft studeren.. Geen idee. Geen enkele studie trekt me momenteel aan.
Misschien verandert dat nog wel, zie ik dan wel weer. :)

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 27 sep 2006 11:24

Vriendin van mij kreeg verkering met een jongen van 5,5 jaar jonger. Hij 19, net begonnen aan zijn universitaire studie, zij bijna 25. Zij begon zich al vrij snel zorgen te maken over hoe dat nu moest met kinderen krijgen; je wilt dat geen jaren meer uitstellen. Het was duidelijk dat hij er praktisch en emotioneel gezien nog niet aan toe was.

Het is goed gekomen. Hij is afgestudeerd, daarna gaan werken en getrouwd. Een dochtertje hebben ze inmiddels ook. Maar ik denk dat veel jongens van die leeftijd dit niet zo hadden gewild/gekund.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 sep 2006 12:10

ik ben 4.5 jaar jonger dan mijn vriend en wij lopen nooit ergens tegen aan wat met leeftijd te maken heeft. ik vind juist wel lekker dat hij al wat ouder
is. zijn broertje van 20 is met iemand van 23 getrouwd en ze zijn zo kinderlijk als maar kan gewoon ontzetten irritant dus leeftijd zegt helemaal niks.

mijn ouders schelen 8 jaar mijn moeder was 18 toen ze mijn vader leerde kennen die was 26 maar die merken er ook niks van en zijn al weer 23 jaar gelukkig getrouwd.

topkok

Berichtdoor topkok » 27 sep 2006 12:29

ik scheel ook 4.5 jaar met mijn vriendin zij is jonger net 15 en ik ben 19 dus het valt reuze mee is wel gezellig hoor:D

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 27 sep 2006 12:37

topkok schreef:ik scheel ook 4.5 jaar met mijn vriendin zij is jonger net 15 en ik ben 19 dus het valt reuze mee is wel gezellig hoor:D

jaaa, maar jij gedraagt je ook nog wat jonger, dus dat vult elkaar goed aan 8)

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 27 sep 2006 14:31

Mijn collega is 11 jaar ouder dan haar man. Ze trouwde toen ze 32 (en hij dus 21) was. Twee jaar later kregen ze hun eerste en nog 2 jaar later hun tweede dochter. Inmiddels zijn ze 8 jaar getrouwd en de relatie is nog steeds prima.

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 27 sep 2006 15:01

Mijn zwager is ook 6 jaar jonger dan mijn zus (20 en 26) en zijn afgelopen mei getrouwd. Als je het niet weet dan zie je absoluut niet doordat hij een oudere uitstraling heeft en ook qua opvattingen is er niet veel verschil. Hij gedraagd zich soms volwassener dan mijn zus :lol: Het maakt dus absoluut niet uit als je maar van mekaar houd.
Laatst gewijzigd door Pivo op 27 sep 2006 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2006 15:35

Wel maf hoor om al die leeftijdsverschillen te horen.

Het lijkt er bij ons wel op dat, leeftijdsverschil, het een generatie heeft over geslagen.

Mijn opa en oma scheelden 20 jaar. Mijn opa was 49 toen hij voor het eerst vader werd. En mijn oma 29 toen ze moeder werd. Ze zijn toch nog uiteindelijk 38 jaar getrouwd geweest.

En mijn zus is getrouwd met een man die is 14 jaar ouder.
Laatst gewijzigd door Evelien op 27 sep 2006 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”